Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man fat i de der IT-nørder?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to partner som er i fuldgang med at udvikle vores første virksomhed. Vi har modtaget meget positiv feedback fra flere sider (også fra andre end vores mødre).

Vi sidder og er ved at binde to super spændende segmenter sammen for at inkorporere en hel ny form for fleksibilitet i virksomheder.

Dog har vi et KÆMPE problem. Vi mangler en som kan lave en platform til os.
Vi skal have en platform hvor igennem de to segmenter kan blive oprettet og "møde" hinanden (og nej vi er ikke ved at bygge et socialt netværk).

Vi har forsøgt os gennem ITU (med sedler på campus, gennem ITU Innovators og i deres jobbank), men har ikke fået den respons vi have ønsket.

Vi er fuldt indforstået med at IT-delen af vores virksomhed er et kæmpe område og det er derfor også intentionen at den rette person vil indgå i et lige partnerskab med os og eje 1/3 del af virksomheden. Det er vigtigt for os at denne del af virksomheden kan varetages intern, så vi hurtigt kan tilpasse os og hele tiden kan udvikle vores systemer og platformer. Det er altså ikke en virksomhed som kan varetage denne opgave for os vi leder efter. 

Har I nogle erfaringer med hvordan man får fat i en IT partner? Forumer, steder, netværk?

Vi håber meget på at nogle kan hjælpe os eller kender en som kan.  

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke sikker men i kan prøve amino, har hørt der er mange IT nørder der.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan skrive til div. skoler, de vil sikkert gerne hænge en seddel op for jer. Jeg tror ikke i få en uddannet person, medmindre har er total inkompetent og ikke kan finde et job. Den gang jeg læst blev vi også hentet direkte fra skolen til den virksomhed jeg arbejder for i dag :-)

 

Men held og lykke med jeres projekt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Amino er da helt sikkert et godt sted til at finde en IT partner.

Men synes i skulle prøve at skrive lidt mere om jeres projekt, så dem som læser jeres indlæg får lidt flere informationer end at i bare søger en partner.

Overskriften med "de der IT nørder" klinger ikke umiddelbart ikke særligt positivt i forhold til et partnerskab.

Læs evt. denne artikel: http://www.amino.dk/blogs/strongpeople/archive/2013/09/29/scor-en-programm-248-r.aspx 

Held og lykke med jeres projekt!

/Morten

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror desværre også det bliver svært, da der i forvejen er efterspørgsel efter de rigtig dygtige udviklere.

Måske kan i finde en som har interesse for samme område, og som kan se potentiale i jeres ide, og derfor vil tilbyde sin arbejdskraft.
Men dygtige udviklere i dag bliver bombarderet med startup-projekter som tilbyder andele i stedet for kontant afregning, og IT-infrastrukturen er i mange
projekter et af de kæmpestore områder at råde over. 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

smid mig lige en pb, så kan det være jeg kan hjælpe jer videre 

Fra København
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Remy.

Jeg vil prøve og udvide vores kontakt til nogle flere skoler.

Men som du siger de sørens populære de IT-folk.

Fra København
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de er nogle efterspurgte typer de IT-folk.

Den vi leder efter skal have lige så meget iværksætter drømme som de skal have IT kundskaber. Det er altså vigtigt vi finder en som kan komplemetere vores hold med sine IT kompetencer men det er lige så vigtigt at denne også ønsker at være en del af et startup og hele processen omkring dette.

Mange tak for jeres svar og lykke ønskninger.

Bar vent et par måneder og jeg er sikker på at vi vil være i kontakt i forhold til den faktastiske fleksible mulighed vores virksomhed tilbyder virksomheder :)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie Louise.

Har du/I undersøgt, hvilke muligheder I har i forhold til programmering i udlandet? Der er faktisk en del danskere, der er taget til Kina, Ukraine og Rusland for netop at starte softwarefirmaer op. Mener at specielt Ukraine er de virkelig dygtige og du får et solidt slutprodukt. Prøv at søge lidt på "webprogrammering Ukraine" eller andet i Google...

Held og lykke med det hele og rigtig god dag.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er nogle af de ting jeg selv kigger efter de gange jeg er blevet kontaktet - til inspiration :)

- Jeres egne kompetencer og erfaring.

- Selvfølgelig om jeg synes ideen er god.

- Hensigtserklæringer/aftaler med potentielle fremtidige kunder om at de vil bruge/afprøve konceptet.

- Om jeg mener, at arbejdsmængden er tilpas i forhold til den tilbudte andel i virksomheden. Typisk ligger udviklerens arbejde på omkring 70-80% inden lancering, men man bliver tilbudt betydeligt mindre.

- Om der er løn under opstarten. Der er stadig husleje at betale selvom man er i en startup.

- Hvor lang tid der går før man kan forvente at lancere produktet.

- Hvad er forretningsplanen og hvor stor er risikoen i det marked man vil ind på (f.eks. er det et 'det nye Facebook projekt' hvor man skal have 100 mio. brugere og så sælge det til Google - eller er det mere traditionelt hvor kunderne rent faktisk betaler for at bruge det. Det sidstnævnte vil typisk veje tungest i min verden).

- Om i har erfaring eller kontakter i det marked i vil ind på.


Alt det vejes så op imod om man har lyst til at gamble med sin almindelige løn. En dygtig udvikler ligger normalt et sted mellem 450-600.000 om året. Det er mange penge man kunne have tjent et andet sted.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)