Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navnelighed - hvor tæt kan man tillade sig at gå?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Faktuelt helt galt på den, men tak for svaret ;)

Jeg forstår ikke, hvorfor du mener, at det er forkert. Du kan jo læse videre her, hvis du ikke mener, at jeg har ret:

http://startvaekst.dk/beskyttevaremaerke

http://www.rettigheder.dk/varemaerker?gclid=CPe46pbj5bgCFc52cAodCmAAsA

Muligvis tænker du på Kodakmærke-reglen? Dvs. at et ibrugtaget varemærke, der vedvarende anvendes, nyder i princippet samme beskyttelse som et varemærke, der er stiftet ved registrering.
MEN det gælder godt nok, at man normalt ikke må 
anvende et varemærke, hvis man producerer en vare, der svarer til det produkt, det originale firma med dette varemærke producerer. Imidlertid må man GERNE kopiere et varemærke, så længe man ikke producerer en tilsvarende vare, jf. Varemærkeloven §4 stk. 1.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine øjne ligger de ikke særlig tæt på hinanden og slet ikke lydmæssigt - måske skulle I slutte borgfred og sammen registere wuunuuzuu Wink

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på om du har navnet:

Gogagola - det ligger måske ikke tæt på CocaCola's stavemåde men udtalelse.

Det er altid svært. Der har også været en retsag hvorvidt et pizzaria måtte hedde PizzaHut eller PizzaHot - Hut mente at deres navn udtales lige som HOT men staves HUT, og de vandt.

Men jeg forstår godt din frustration, men så tæt synes jeg heller ikke de ligger på hinanden. Godt nok bruger i begge to dobbelt ( u ). 

Hvis du kan stå inde for dit produkt, og det du tilbyder, og den anden person ikke direkte kopierer dit navn, så er det vel lige meget. Du fungere stadig som virksomhed, selvom der er en som hedder Zuunuu og du hedder WuuZuu, kunderne kender stadig dig, og finder stadig dig på de søgeord du nu har :)

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)