Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fiduser til at få facebook likes?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos

Jeg launchede for nyligt min første webshop, og lavede i den forbindelse en tilhørende facebook-side. 

I løbet af de første 2 dage havde siden fået 38 likes, men der er bare ikke sket mere siden (det er 2-3 uger siden).

Dette irriterer mig rimeligt meget, og da pengene ikke rækker til betalt reklame eller konkurrencer, så ville jeg lige spørge nogle af jer hajer herinde, om i har nogle gode forslag og fiduser til at få likes'ne til at rulle lidt deropad? 

Eventuelt nogle bestemte modeller til statusopdateringer eller hvad ved jeg?

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen :-)!

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Hvis jeg var dig, ville jeg koncentere mig om de 38 fans du allerede har - de har måske hver især mellem 100 og 250 venner. hvis du kan holde gryden i kog og pleje dine fans på en god måde, er der gode chancer for at de vil dele det med deres rigtig mange venner, som så måske også liker.. Forstår du hvor jeg vil hen?

I stedet for at stå med ryggen til dem der liker dig og have fokus på at skovle flere over i din bunke af fans, så giv dine nuværende fans opmærksomhed - det er bla sådan du får nye. Hellere glade fans/kunder der taler godt om dig, end sure oversete fans, som måske ikke længere reelt er fans..

Held og lykke med det :-)

Venligst

Mette

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk et meget godt råd og da jeg snart står i samme problem som trådstarter, er det helt klart noget jeg vil tage til mig. Men har du så et råd til hvordan man holder de 38 fans man har glade? skal man dele tilbud og rabatkoder med dem? skal man dele nogle billeder af produkter med en lille tekst der kan ligge op til lidt debat? eller hvad kan man gøre helt præcist for at pleje sine fans :)?

Ung iværksætter med store drømme

Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille fanskare på omkring 200 på Facebook. Det er heller ikke mange, men de 200, som jeg har, har én ting til fælles: De er alle fans af film-, spil- og musikerchandise. Derfor forsøger jeg at finde nogle ting, som flest mulige finder interessante. Senest har jeg lagt et billede op af en plakat, jeg så i et vindue på Frederiksberg, som var et Pokémon-kort, der var to meter højt. Det gav 8-10 likes på billedet inden for en halv time, og siden i går, da jeg lagde billedet op, er jeg gået fra 199 til 204 fans.

Find noget, som din målgruppe interesserer sig for, og som har en vis relevans for din virksomhed. Jeg forsøger f.eks. også at personliggøre min virksomhed mere end konkurrenterne, for man er mere tilbøjelig til at købe noget fra nogen, man føler, man kender personligt, end hvis man udelukkende får lange ord og politikersnak, hvis man prøver at komme i kontakt med virksomheden. Tal til dine fans i øjenhøjde.

Jeg er ikke verdensmester i at markedsføre virksomheder på sociale medier; tværtimod. De ting, jeg har skrevet i dette indlæg er bare nogle af de erfaringer, jeg har gjort mig. 

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkrete tips:

Sæt en facebook like box på din "Tak fordi du handlede hos os" side

Lav et gratis digitalt produkt, som din målgruppe vil finde interessant (E-bog, podcast, videokursus osv.) og giv det for et like.

Bed folk på dit nyhedsbrev om at trykke "Synes godt om" din facebook-side, henvis eventuelt til at de kan få det digitale produkt...

...Hvad er det for en webshop du har startet? :-)

- Alexander Larsen

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads. 

Min indgangsvinkel var en smule anderledes, men med samme irritation. Hvordan får jeg flere likes! 

Jeg lavede min FB side inden web site (web site er stadig ikke oppe og køre), og det har taget 6 mdr. at lave 60 likes. Fremgangs måden har været at introducere nye modeller løbende, hvilket hele tiden gav et naturligt flov til at holde folks interesse. 

Altså førtst skal du have lidt mere tålmodighed:) Du får dine første 30 likes super hurtigt og kan nu følge med i din statestik. Du burde få din web page med valg af engelsk. Men du må ud på FB og dele dit budskab.. der er masser af t-shirts design at tag af.. og så lidt tålmodighed;)

Din FB side er ikke linket på web site? Dette skal du bestemt have.

Der ud over synes jeg prisen på en t-shirt er høj. Enten har du for høje anskaffelses omkostninger eller for meget avance, er det det første og du kan evt skrive mig en pm og jeg kan muligvis hjælpe.

Mvh

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom denne metode er den "nemme", kræver det selvfølgelig kendskab til andre store sider eller personer, men en metode der er uhyre effektiv er at få din side nævnt på en stor side.

En af mine sider blev nævnt på to store facebook sider, herefter kunne jeg blot sidde og trykke F5 hver 5. sekund i 3-4 dage i træk og der var HELE tiden nye likes.

Det er selvfølgelig sværere i og med man skal skaffe sig omtale på en stor side, med det skader aldrig at skrive og høre ad. Lykkes det vil det med garanti booste din side.

Men når det så er sagt, så kan jeg kun skrive under på at man skal rette sin opmærksomhed mod dem man nu engang har af likes.

God dag :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Har selv stået/står i den store FB jungle.

Blev kontaktet af flere firmaer der ville sætte min FB op med smarte konkurrencer og links m.m.

Til kun ca 7000 årligt... billigt....not!

Men det viste sig at man kunne gøre det selv og til billige penge/gratis.

Med fanpage engine fra Hubze kan du alt det smarte.

Eks. sætte fangate på dine konkurrencer, dvs. du "tvinger" dem til at syndes godt om din side for at deltage.

Men de har lukket ned for den, så den ikke kan købes da de er igang med et nyt og bedre system.

Det er dog muligt at bruge det gamle en del tid, og ganske gratis.

Du kan også blive beta tester som mig, på det nye og køre gratis i test perioden. Hvorefter beta testere vil få mellem 50-90% i rabat.

De har en live support der altid hjælper, og nogle super gode videoer på youtube der guider igennem ALT!

Du kan se noget af idén på min fb side.:https://www.facebook.com/TechStoredk

Her er et link til fanpage engine.:http://fanpageengine.com/apps/

Håber det kan hjælpe dig Surprise

Venlig hilsen

Lasse. R

Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid svært i starten. Dine nuværende fans er garanteret venner og bekendte, ellers er det i hvert fald på tide at få dem med. :-)

Dine venner har trykket like, fordi de støtter op om projektet. Men det betyder ikke, at de er din primære målgruppe for webshoppen.

Det er derfor en ballance imellem at dele noget med dem (personlige fremskridt og små sejre er typisk et hit), som engagerer dem, og så at finde på noget interessant for fremtidige fans.

En model, jeg arbejder udfra er, at det du poster skal være KLART. Altså:
Konceptuelt - du skal have et overordnet koncept at holde dig til.
Levende - fb er et socialt medie, som handler om kontakten mellem mennesker, så husk det personlige.
Attraktivt - gode billeder, lækre ord
Relevant - hvad er relevant for dine fan, i forhold til din side?
Tilgængeligt - let at forstå meningen med, og postet der, hvor dine fans er på. Undgå myldretidstraffikken og søndagskørslen.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BookEtBord Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Du har muligvis forlængst fundet svar på dine spørgsmål, men nu får du lige mit budskab med også.

Ifm. opstart og opbygning af FB likes kan jeg anbefale dig, at anvende en Skrabe App - som har dokumenterbar effekt på likes og trafiktal.

Skrabe App'en kommer fra Web2B og kan styles i et look som matcher netop din forretnings look & design.

Modsat mange andre Facebook konkurrencer hvor brugeren tilmelder sig EN gang og afventer en udtrækning af en vinder - kan brugeren i Skrabe App'en komme tilbage til siden hver dag i den periode du vælger at udbyde en kampagne - eks. en mdr.

App'en spreder sig meget voldsomt viralt, idet den auto deler sig via brugernes private væg.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)