Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er ulemper ved brug af Shopify?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Shopify er et rigtig fint system, og jeg har selv drevet netbutik på denne platform i næsten to år. Kan sagtens anbefale det, da det på mange måder er rigtig let at finde ud af, hvis man ikke har så meget teknisk erfaring.

Vær dog opmærksom på at integrationsmulighederne til dels er lidt begrænsede i Shopify sammenlignet med andre platforme som PrestaShop og Magento. Et eksempel herpå er i forhold til betalingsløsninger, hvor Shopify fint fungerer med NETS, Euroline, Swedbank osv. her i Danmark gennem f.eks. Quickpay eller ePay - men hvis du en dag gerne vil udenfor de danske grænser med din forretning, så er det dog straks langt sværere at finde en løsning, som kan bruges.

Shopify har f.eks. stort set ikke en integration til en eneste betalingsløsning i Sverige, og du kan heller ikke bruge de danske løsninger, da disse forlanger 3D Secure ved udenlandshandel, hvilket Shopify ikke kan arbejde sammen med.

Så for at gøre en lang histore kort viser mine erfaringer med Shopify, at systemet er suverænt, når det kommer til simpel e-handel i Danmark, og er det blot det, som du gerne vil, så kan du sagtens tage Shopify. Men systemet har dog altså sine begrænsninger i forhold til diverse integrationer, som de fleste andre platforme modsat accepterer, og lige netop dette er nok årsagen til, at jeg inden længe ender med at skifte til en anden platform.

Håber du kan bruge mit feedback og held & lykke med projektet.

Med venlig hilsen,
Alexander 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne indskyde noget..

Jeg gik igang med en Shopify shop for en måned siden (den er ikke live), og jeg er på ingen måde blevet skuffet. Som Thomas skriver, så kan de årlige omkostninger rende op - specielt, hvis du har en omsætning på +50.000 kroner.

Men som jeg ser det, er det uden tvivl pengene værd. Du kunne sagtens få en programmør til at lave en shop til dig i Magento/Prestashop for 10.000 kroner (det som du fx skal betale om året, hvis du har en omsætning på +60.000 kroner i Shopify), men jeg er overbevist om at du vil have meget besvær med det.

Shopify er utroligt nemt at finde ud af - også for os mennesker, som ikke kan programmere (eller har teknisk viden). Mine anbefalinger går uden tvivl til Shopify - også selvom prisen er i den høje ende.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lorenzo Jensen:
Du kunne sagtens få en programmør til at lave en shop til dig i Magento/Prestashop for 10.000 kroner (det som du fx skal betale om året, hvis du har en omsætning på +60.000 kroner i Shopify), men jeg er overbevist om at du vil have meget besvær med det.


Hvad skulle besværet være? Det kan ikke være brugerfladen i f.eks. Magento, der skulle give problemer - den er faktisk ganske simpel og endda på dansk.

Så hvad der skulle være besværligt med et af de mest udberedte shopsystemer i verden, det har jeg lidt svært ved at se ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lorenzo Jensen:
Som Thomas skriver, så kan de årlige omkostninger rende op - specielt, hvis du har en omsætning på +50.000 kroner.

Du har godt set at Thomas' regnestykke, er helt galt!!! 1% af 60.000 kr. er 600 kr og ikke 6.000 kr. Så det er galt med over 50% af de samlede årlige omkostninger.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
 De må da også se at få gjort noget ved den folkeskole :-)


Ja, enig - hvis de gjorde noget ved den, så ville man måske læse hele teksten. Og derved finde ud af jeg skrev 50.000 pr. md. At der er en slåfejl og står 60.000 årligt, det burde man måske ikke gøre det store nummer ud af - men så igen, nogen har jo behov for at hævde sig ;)

PS! Jeg har nu rettet det til 600.000 så selv dem, der ikke gider læse hele indlægget kan forstå regnestykket.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
PS! Jeg har nu rettet det til 600.000 så selv dem, der ikke gider læse hele indlægget kan forstå regnestykket.

Jeg så godt du rettede regnestykket, det var godt. Så fremgår det tydeligt at en procent af omsætningen typisk er fuldstændigt uden betydning.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg rettede en slåfejl - der var sådan et intet galt med det regnestykke, hvis man ellers havde gidet læse hele indlægget.

Det ville måske, for trådstarters skyld, være en idé at holde debatten på sporet.

Hvis trådstarter ikke har et problem med 1% af omsætningen til en shopløsning, hvor det i øvrigt skal betales til evig tid, så er det jo fint. Jeg vil dog mene, at en lang række virksomheder ikke mener at 1% er fuldstændig uden betydning - men sådan er vi jo så forskellige.

Uanset hvad så skal der som min. betales ca. kr. 4.000,- årligt og en åbenbart fuldstændig ubetydelig procentdel.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes ikke shopify er dyrt ihvertfald, det kan godt være at det koster 179$ om måneden for versionen uden transaktionsgebyr - meen nu får man også en god hosting platform, indklusiv CDN - og hvis man bare har lidt kunder - så er det ik så dyrt igen :) - Hurtigere loading tid giver ofte en bedre brugeroplevelse, hvilket kan resultere i større conversion rate, hvilket kan resultere i større omsætning - hvilket er det e-handel handler om (Nu er jeg ik klog på det område - men det tror jeg da ihvertfald!)

Så 179, 59, whatever det nu koster. Hvis man får et produkt man er glad for - så er det da det man skal gøre.

Og nu er der lidt mere bag shopify, end bare at selve shoppen bliver bygget :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Nej, jeg rettede en slåfejl - der var sådan et intet galt med det regnestykke, hvis man ellers havde gidet læse hele indlægget.

Det ville måske, for trådstarters skyld, være en idé at holde debatten på sporet.

Kan godt lide, at det prøver at skjule at du prøver at dække din egen fejl, med at prøve få det til at se ud som om det er mig der er galt på den.
Det udstiller dig rimeligt meget! Fair nok, du lavede en fejl, det gør vi alle :-)

Men der er faktisk en rigtigt god pointe, hvilket marginerne der skal til få at havde en god e-handels forretning. Her til formiddag så jeg video indlægget med Thorborg om marketing, det fortæller faktisk rigtigt godt om hvordan man bliver nødt til at agerer i langt de fleste brancher.
Når man har forstået det kan man også se hvorfor det er fuldstændigt urealistisk at drive webshop hvis ikke en procent er irrelevant.

Sammenlignet med Visa gebyret er Shopify iøvrigt rigtigt flinke :-) http://www.webshop-guiden.dk/pbs-betalingsgateway-og-indl%C3%B8sningsaftaler/

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Kan godt lide, at det prøver at skjule at du prøver at dække din egen fejl, med at prøve få det til at se ud som om det er mig der er galt på den.
Det udstiller dig rimeligt meget! Fair nok, du lavede en fejl, det gør vi alle :-)


Jeg lavede et regnestykke og skrev 50.000 pr. md. Og det samlet gav 6.000 om året i omkostninger ved 1%, at der under stod 60.000 må man vel kunne se er en slåfejl, hvis man ellers gider bruge tid på at læse indlægget, hvilket du åbenbart ikke gad, men i stedet endnu engang fik travlt med at påpege ligegyldigheder for at hævde dig selv og forsøge at nedgøre andre. Drop den den retorik, det er under lavmålet.



Side 2 ud af 4 (31 indlæg)