Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder naar man ikke har tid at udfoere opgaven?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

#Cookie

Beklager at jeg ikke svarede paa det. Skrev svaret i en anden kommentar.
Jeg er ikke blevet betalt noget som helst. Hverken for de omkostninger der er for mig, naar jeg tog til moederne (ligger i den anden ende af Danmark) eller for det udfoerte arbejde indtil nu.

Modparten er endnu ikke stort. Og alligevel? Har en del "Synes godt om" paa facebook. Omkring 18.000. Er svaert at bedoemme, da et andet firma har det samme navn.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt det er jeg sådan set enig i, og jeg er også helt klar over, at trådstarter rent faktisk har prøvet at løse problemet til alle parters tilfredshed.

Jeg finder det bare meget problematisk, at aminoernes umiddelbare reaktion på sagen er at prøve at hjælpe trådstarter med at slippe for ansvar - især da vi kun havde set hans første indlæg, hvor det slet ikke er godtgjort, at hans kunde har jord i hovedet.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hallo. 
Først til trådstarter: Du er ikke i fare. Ta' det lidt roligt. Det skal nok gå.

Men derudover, så er der da vist gået Robert i den her historie.
Prøv at se den fra opgavestillerens synspunkt:

Man hyrer en ung freelancer, der påstår, at han kan løse opgaven.
Der går nogle mails og noget snak frem og tilbage uden at der rigtig sker noget.
En dag beder knægten om at få forlænget deadline, fordi han har haft for travlt med studierne.
Det finder man sig i - han skal jo lige have en chance, men så må han også se at få fingeren ud.
Det sker bare ikke. Nu er han pludselig stresset og vil ikke levere. Men han vil godt være konsulent for en anden, der så skal levere.
Efter moden overvejelse vælger man, at der ikke skal flere uvorne unger ind i projektet - nu må han have stolen for døren og se at blive færdig.
Derfor giver man ham en ordentlig omgang i telefonen, hvor man måske lige kommer en smule for langt op i det røde felt og får stukket et par mindre realistiske trusler ud.
Men projektet skal være færdigt - og det skal være nu.

Sådan kunne jeg faktisk godt se mig selv reagere.
Desuden ville det blive det sidste projekt, som denne leverandør fik lov at lave for mig.

Mit råd til trådstarter vil være følgende.

1. Lav en realistisk tidsplan over resten af projektet. Del den op i overskuelige delprojektet med hver sin milepæl.
2. Kræv betaling for hver opnået milepæl. Og lad ham bekræfte aftalen skriftligt eller pr. mail.
3. Forklar opgavestiller, at hvis du skal løse opgaven, så kommer det til at foregå sådan her - ellers må han finde en anden.
4. Hvis han accepterer, så sørg for at overholde din tidsplan punktligt - og altid til den gode side.
5. Hvis han ikke accepterer, så slap af - så har du ingen opgave.

Jeg læser din bekymring om erstatning som om det er noget, du forestiller dig - ikke noget, din opgavestiller har truet med.
Som andre har sagt, så har han ikke ret meget tørt krudt i den bøsse. 

Men for hølven da. Tag dig nu sammen - du vil ikke være en Robert, vel!

Hans

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
Det svarer lidt til at sige "Man er aldrig utro - men man kan godt kan være det, hvis kæresten har været lidt sur på det sidste".

Jacob, jeg forholder mig juridisk til forholdet - du forholder dig moralsk. Her er stor forskel! 

Jeg kan ikke slippe moralsk godt fra et utroskab med kæresten (Hvis jeg har et normalt hoved), men sagtens juridisk, hvis det var det jeg ville! Lad os tale æble, æble og ikke æble, banan. 

At du mener, der er et moralsk problem i trådstarters situation, har derfor intet at gøre med det juridiske aspekt i henhold til aftalelov og kontraktansvar. 

Min kommentar med, at holde aftaler, var ligeledes ment, at en aftale ER en aftale! Dog kan man komme i så væsentlig mislighold, at der ingen anden udvej er, end at bryde! Og så må man naturligvis tage de konsekvenser, der vil være forbundet hermed! MEN der kan godtgøres juridisk positivt over for trådstarter i denne sag, hvorfor han bare kan bryde samarbejdet!

Jeg mener dog stadig at det skal være sidste udvej og har på ingen måde opfordret til at unddrage! Men et er moral, noget andet er hvad love og paragraffer siger!

Jeg tror ikke på en fornuftig løsning ved at trådstarter fortsætter sit arbejde, såfremt de detaljer vi er indvilget i, er rigtige, hvorfor jeg mener at samarbejdet skal brydes!

Jeg har i øvrigt aldrig nævnt at have "ondt" af trådstarter! Jeg rådgiver blot ud fra mine erfaringer. (Ordet "ondt" er igen ligeledes følelsepræget - jeg har rådgivet efter kold jura) 

Men dine holdninger er dine, og mine er mine - jeg kan fornemme at trådstarter har fået en konklusion - nemlig at drøfte sagen med en advokat - og så er min opgave i tråden slut.

Så jeg slutter hermed denne debat.  

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hans Stokholm Kjer:
Sådan kunne jeg faktisk godt se mig selv reagere.

Jeg håber at du skriver en kontrakt, og aflønner ordentligt og jævnligt hvis du er ved "at miste millioner" når du får produceret et projekt.

Hans Stokholm Kjer:
Tag dig nu sammen - du vil ikke være en Robert, vel!

Nej, det er derfor han prioriterer hans uddannelse fremfor en eller anden gut med storhedsvanvid, der prøver at køre gratis arbejdskraft på en studerende, der gerne vil ud af aftalen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Grubbe:

Hans Stokholm Kjer:
Tag dig nu sammen - du vil ikke være en Robert, vel!

Nej, det er derfor han prioriterer hans uddannelse fremfor en eller anden gut med storhedsvanvid, der prøver at køre gratis arbejdskraft på en studerende, der gerne vil ud af aftalen.

Kasper, du har tydeligvis nogle oplysninger i denne sag, som vi andre ikke har.
Vi ved intet om, hvordan opgavestiller ER.
Vi ved udelukkende, hvordan trådstarter fremstiller ham.
Og da trådstarter går med et inderligt ønske om at komme ud af aftalen, er det ganske naturligt, at han fokuserer på de negative sider.

Jeg tror de fleste, der leverer ydelser, på et eller andet tidspunkt oplever en besværlig og irriterende kunde.
Måske har man oven i købet fået givet et for godt tilbud og en for løs aftale.

Så er der ikke andet at gøre end at  stramme aftalen op så den er utvetydig og så se at få kunden ekspederet.

Som andre skirver, så kan den sidste udvej være at bryde aftalen - for der er i dette tilfælde ikke tvivl om at der foreligger en aftale - og så må man tage de konsekvenser, der kommer af det.

Venlig hilsen

Hans

PS - det er altså ikke mig, der har givet dig én stjerne for dit svar.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Hans

Jeg tror du bør læse tråden om :) Da dit første indlæg var ca. 30 % forkert, derudover er Kaspers oplysninger også i tråden(næsten). Personen som starter tråden er i gang med studier og har fået stress af disse. Gutten som har hyret ham mener at han har mistet millioner pågrund af forsinkelsen(hvorfor hyre en studerende). Og med gratis mener Kasper nok at prisen for en studerende er ikke så meget og derfor svare til næsten gratis, specielt hvis man kan tjene millioner, men så er det også rystende at man ikke smider pengene efter at en professionel gør det.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ jvk

En konflikt har altid mindst to parter, og begge parter vil altid have en del af ansvaret for konflikten. Derfor kan man aldrig regne med, at en sag er fuldt oplyst, når man kun har hørt den fra den ene side.
Mit første indlæg er spekulationer over, hvordan sagen kunne se ud fra opgavestillers side. Jeg tænkte mig, at disse spekulationer kunne åbne trådstarters øjne for, at han måske skulle anskue konflikten mere konstruktivt. 

jvk:
Da dit første indlæg var ca. 30 % forkert

Ja, der er vist et enkelt punkt, som der ikke er belæg for.

jvk:
derudover er Kaspers oplysninger også i tråden(næsten)

Kasper tager trådstartes oplysninger for gode varer hele vejen igennem. Det er en fejl. Det er højst usandsynligt, at der ikke er aspekter i sagen, som stiller opgavestiller i et pænere lys end det, som trådstarter har sat op. Jeg forsøger i stedet at se sagen fra flere sider.

jvk:
Personen som starter tråden er i gang med studier og har fået stress af disse.

Det kan godt være, men det er ikke det, han skriver. Som jeg læser oplægget, er det opgaven, der giver ham stress, fordi studierne forhindrer ham i at nå den.

jvk:
Gutten som har hyret ham mener at han har mistet millioner pågrund af forsinkelsen(hvorfor hyre en studerende).

Det ved vi ikke. Vi ved, at trådstarter gengiver at "Han siger, at han mister millioner paa grund af det". Sådan en sætning opfatter jeg som en overdrivelse, som er sagt i affekt. Prøv at forestille dig situationen. Dialogen kan have lydt sådan her:

Trådstarter: Jeg er ked af det, men jeg kan ikke lave opgaven færdig.
Opgavestiller: Det er du nødt til. Vi skal simpelt hen have det projekt sat i søen, jo før, jo bedre. 
T: Men jeg jo haft brækket benet...
O: Det var s'gu da ikke mig, der brækkede dit ben, og jeg har allerede accepteret én usættelse af deadline på den konto.
T: Ja, det ved jeg også godt, men jeg har så travlt med studierne.
O: Nu må du holde op med at klynke. Du skal bare få lavet skidtet færdigt, så vi kan komme videre. Jeg er træt af at vente på dig.
T: Jamen jeg kan simpelt hen ikke få tid til det:
O: Jeg vil ikke høre på det der. JEG MISTER MILLIONER MENS DU BARE GÅR OG DANGDERER DEN! KOM NU I GANG FOR HELVEDE!

Måske har det ikke lydt sådan, men det er muligt - og det er noget i den retning, jeg forestiller mig.

Dialogen kan selvfølgelig også helt stille og roligt have lydt sådan her. 

Trådstarter: Jeg er ked af det, men jeg kan ikke lave opgaven færdig.
Opgavestiller: Prøv at se det her excelark. Som du kan se skal jeg betale 20.000 kr. hver dag, jeg venter på, at du bliver færdig. Der er nu gået 50 dage, og hvis der går yderligere 50 dage, har jeg mistet... lad os se... 100 gange 20.000 kr.... Så har jeg mistet to millioner kroner til ingen verdens nytte. Det er jeg altså lidt træt af, det ved jeg ikke, om du kan forstå?

Men sådan tror jeg altså ikke, det har lydt.

Opgavestiller har næsten helt sikkert ikke mistet noget som helst.
Hvis man skal miste noget, så skal man have det i forvejen.
Jeg tror ikke, at opgavestiller har haft millioner i hånden, før han hyrede en studerende som projektleder. Jeg tror han har haft en forestilling om, hvor meget han vil kunne tjene på det koncept, som trådstarters arbejde er en del af. Og der er altså langt fra at forestille sig en million til rent faktisk at tjene den. 

Derfor tror jeg heller ikke, at trådstarter kan blive erstatningspligtig.

Men det betyder i mine øjne ikke, at det er OK bare at løbe fra en aftale.
Og der er da slet ingen grund til at blande en advokat ind i det.
Vær konstruktiv i stedet og se at få det løst - jeg gav opskriften tidligere.

Som jeg hører historien er det bare endnu en historie om et kundeforhold, der er gået skævt på grund af alt for løse aftaler. Det er den lære, man efter min mening kan drage af det.

God vind til trådstarter.
Slap lidt af og se så konstruktivt på, hvordan du kommer mindst negativt ud af din situation.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her tråd mangler godt nok en advokat eller en jurist der kan give sit besyv med, for der bliver skrevet meget der ikke passer !

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Toftegaard:

Den her tråd mangler godt nok en advokat eller en jurist der kan give sit besyv med, for der bliver skrevet meget der ikke passer !

Du har helt ret, men en jurist vil ikke kunne sige ret meget mere end at der mangler oplysninger fra trådstarter, før man kan udtale sig.
Ellers havde de nok været på banen.
Jeg er ikke jurist, men temmelig juridisk velorienteret, så jeg kan da godt bidrage lidt.
1. I følge aftaleloven er en aftale gældende uanset, hvordan den er indgået. Mundtligt, skrifltigt eller endda underforstået. Skal aftalen håndhæves via retten er der dog problemer med bevisførelsen for en mundtlig eller underforstået aftale. E-mails kan indgå som bevis for, at der eksistere en aftale.
2. Hvis trådstarter skal gøres erstatningspligtig, skal opgavestiller kunne bevise et regulært tab.
Det er vist de to juridiske problematikker, der er i sving.
Jeg er sikker på, at en jurist vil kunne uddybe de to punkter til uendlighed, men jeg er også sikker på, at essensen vil være den samme.
Venlig hilsen
Hans 
Side 3 ud af 4 (37 indlæg)