Køb et Amino Sponsorlink
Så er jeg på den igen..
Står og skal have opstartet et samarbejde med et selvstændigt konsulentfirma, som skal sælge ydelser for-og fakturere os for det.
Jeg tænker at aftalen nok hellere må have en kontrakt, men jeg har talt med en advokat, som efter min mening skulle have absurde priser for det.
Naiv som jeg er, vælger jeg at stole på mine samarbejdspartnere. Det skal være for vores begges skyld og sikring at vi lige har retningslinjerne skrevet ned - og altså ikke en kontrakt med masser af paragraffer, bindinger og pligter.
Jeg har googlet en masse, men kan slet ikke finde et udkast på noget som helst.
Da jeg skulle ansætte min første medarbejder, var det super simpelt at finde en 'guide' på google, men i denne situation, virker det lidt sværere.
Jeg håber at nogle kender et link - ikke nødvendigvis til en udarbejdet kontrakt, men gerne til en 'guide' der kan hjælpe mig igennem hvad jeg bør sætte ind.
Pt. kan jeg kun komme i tanke om produktet der skal sælges, leveringsbetingelser, hvem hæfter for hvad, betalingsaftale og opsigelse. Der er garanteret noget jeg har glemt
På forhånd tak
Med venlige hilsner
Betina Hansen
Hej Betina
Da jeg i sin tid startede mit firma havde jeg en advokat til at udarbejde nogle kontrakter.Det var simpelt hen så sjusket gjort, at jeg siden har løst den opgave selv.Det vigtige er, at få beskrevet opgaven utvetydigt, at få beskrevet rollefordelingen utvetydigt, at få beksrevet pengestrømmen utvetydigt samt at få taget højde for alle tænkelige situationer, der kan afvige fra det planlagte forløb.Du kan tage udgangspunkt i denne kontrakt, som jeg lavede, da jeg havde en ekstern konsulent til at hjælpe med en opgave for en kunde:
Samarbejdsaftale
ml. x
og Kjers Kommunikation (KK)
om løsning af opgave for
Kunde
I. Rollefordeling
KK er leverandør overfor kunden
X er underleverandør for KK og agerer i forhold til kunden i KKs navn.
II. Aftalens omfang
Denne aftale beskriver hvordan samarbejdet om fundraisingen skal foregå.
Den beskriver desuden, hvordan X honoreres for sin del af arbejdet.
Opgaven foregår i to adskilte dele:
X forestår 1.
KK forestår 2.
III. Forløb
IV. Tidsplan
V. Honorering af X
X honoreres med __% af overskud på opgave 1
X honoreres desuden med __% af overskud på opgave 2
Kunden faktureres, så snart det er relevant.
X fakturerer da KK for sin provision.
Xs provision udbetales, senest 14 dage efter, at KK har modtaget betaling fra kunden.
Hvis kunden ikke betaler forestår KK rykkere og inkasso – kopi af rykkere og inkassobreve sendes til X.
Hvis kunden trods almindelig inkassoproces fortsat ikke betaler, udbetales ingen provision.
VI. Ophævelse af aftalen
X kan når som helst opsige aftalen, men giver da samtidig afkald på sin provision.
Hvis KK misligholder aftalen kan X opsige den uden at give afkald på retten til provision.
KK kan kun opsige aftalen, hvis den misligholdes af X, eller hvis kunden standser projektet.
VII. Ikrafttræden
Aftalen træder i kraft, når begge parter har bekræftet dette via e-mail og løber indtil opgave 1 og 2 er løst til kundens tilfredshed – eller indtil kunden afbryder projektet.
Venlig hilsenHans
Jeg sælger mit fede hus - klik på billedet og se mere.
- Tekstforfatter med uddannelse, ekspertviden og mange års erfaring - kjer@kjers.com
- Partner i Tekstspot.dk - Landets bedste hold af freelanceskribenter.
Du er en engel. Den kan jeg sagtens bruge! TAK :-) :-)