Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice"

Hvor finder jeg (gode) selvstændige sælgere?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg) < Forrige 1 2 3 Næste >
Amino-karma 37.777
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 7.061
Amino Plus Amino Ekspert

Regin Jæger Madsen:

Du vil muligvis kunne få den lokale jobkonsulent til at finde egnede emner til dig, hvis du fortæller hvad du søger. 

Jeg har desværre kun dårlige erfaringer med den løsning.
Sådan burde det teoretisk set være, men min erfaring er, at det er forholdsvis tilfældigt, hvad man får tilbudt.
Jeg har f.eks. haft en meget gravid pige til samtale, som helt åbent fortalte, at hun kun kom til samtalen, fordi hun ellers risikerede at blive trukket i dagpengene.

Hvis man selv sorterer CV'erne, er det desuden muligt at lægge kriterier ind, som ikke ville være lovlige at offentliggøre i et jobopslag.

Venlig hilsen

Hans 

Amino-karma 2.328
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. maj 09
Indlæg ialt: 603
flag

Der er noget galt med en velfærdsstat, når "aktivt jobsøgende" blot betyder, at man hælder en spand ansøgninger ud for at tilfredsstille sin sagsbehandler.

Og især, når systemet tror, at en arbejdsgiver vil ansætte en (høj) gravid.

Det værste er, at de spilder arbejdsgivernes tid med bavl.

Hilsen, Robert

Amino-karma 491
Fra København SV
Tilmeldt 24. jul 12
Indlæg ialt: 115

Betina Hansen
Fra Mediaflex ApS
Skrevet 12-08-2012 kl. 15:14

Tak endnu engang. Jeg er blevet kontaktet af utrolig mange, efter denne debat, og nu forsøger jeg bare at finde tid til at svare alle. Jeg håber at heldet er med mig, i denne omgang ;) 

Amino-karma 491
Fra København SV
Tilmeldt 24. jul 12

Betina Hansen
Fra Mediaflex ApS
Skrevet 12-08-2012 kl. 15:17

Hej John

Tusind tak for dit svar. Det var faktisk noget jeg ikke vidste.

Vil det sige at hvis jeg ansætter en selvstændig konsulent til at sælge for mig, lad os sige 15 timer om ugen. Han/hun har ikke så meget andet at give sig til, så dermed bliver jeg personens primære indtægtskilde. Skal jeg så have ansvarsforsikringen på den selvstændige konsulent? Sørge for feriepenge, sygedagpenge eller hvordan er det så at det fungerer?

Det er kun telefonsalg vi arbejder med, så arbejdsskader er praktisk talt umulige at få, men det er da helt sikkert noget jeg skal tage med i mine overvejelser (rent økonomisk) hvis jeg kommer til at dække en masse udover deres provision

Jeg ser rigtig meget frem til dit svar og god søndag til dig 

Amino-karma 2.328
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. maj 09
flag

Hej Betina,

Arbejdsskader er mulige at få i alle jobs, og i visse tilfælde kan det ligefrem ske, at pågældende gør det til egen sag at vinde lidt penge på en såkaldt arbejdsskade. Den slags mennesker er de farligste både for arbejdsgivere og for de mennesker, som får en reel arbejdsskade.

Hilsen, Robert

Amino-karma 491
Fra København SV
Tilmeldt 24. jul 12

Betina Hansen
Fra Mediaflex ApS
Skrevet 12-08-2012 kl. 17:14

Det har du naturligvis fuldstændig ret i. Arbejdsskadeforsikringen som vidstnok også er lovpligtig har jeg på alle nuværende ansatte, men har ikke haft en forventning om at skulle have den på de selvstændige konsulenter, jeg egentlig bare køber de solgte kunder fra. Jeg har været i telefonsalgsbranchen i 10 år og har aldrig set eller hørt om en arbejdsskade. Det vil jo kræve at man falder ned af sin stol eller at en telefon springer luften (hvilket de nok aldrig gør). Jeg har dog forsikringerne alligevel. Det der blev nævnt tidligere med at jeg hæfter for de selvstændige konsulenter, feks ved sygdom, ledighed eller arbejdsskade tænker jeg, vil jeg UTROLIG gerne blive klogere på, da jeg ikke anede det før..

Amino-karma 88
Fra Holstebro
Tilmeldt 17. aug 11
Indlæg ialt: 21

Kasper E. Mikkelsen
Skrevet 12-08-2012 kl. 18:05

Jeg har sendt dig en mail :)
Mvh Kasper

Amino-karma 2.328
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. maj 09
flag

Hej Betina,

Jeg overdramatiserer naturligvis, men jo, vælter stolen, eller hvad ved jeg, og det er en kugle, som arbejder for dig, så kan der ske ting og sager. Det danske retsystem ligner snart det amerikanske, når det drejer sig om medarbejdere eller medarbejderlignende forhold. Måske får vedkommende en finger i klemme i skuffen og kan ikke længere skrive eller benytte en mus. Better safe, than sorry.

Hilsen, Robert

Amino-karma 37.777
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 7.061
Amino Plus Amino Ekspert

Robert Kronberg:
Det danske retsystem ligner snart det amerikanske, når det drejer sig om medarbejdere eller medarbejderlignende forhold. Måske får vedkommende en finger i klemme i skuffen og kan ikke længere skrive eller benytte en mus. Better safe, than sorry.

Arh... den dér kommer du nok til lige at dokumentere med at par helt konkrete eksempler. 

Den eneste måde, man kan være "safe" på i den sammenhæng er vel ved at lade være med at involvere andre mennesker i sit liv?

Venlig hilsen

Hans 

Amino-karma 2.328
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. maj 09
flag

Hej Hans,

Det er blot et simpelt råd fra hoften og ikke en anledning til at forsvare en afhandling med respektive kilder. Det har jeg ikke interesse i at bruge tid på. Måske har jeg uret; men har jeg ret, så skal jeg heldigvis ikke betale, hvis det undtagelsesvist skulle gå galt. Mere er der ikke i det og mit indlæg.

Hilsen, Robert

Hans Stokholm Kjer:
Arh... den dér kommer du nok til lige at dokumentere med at par helt konkrete eksempler. 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg) < Forrige 1 2 3 Næste >

RSS-feed