Køb et Amino Sponsorlink
Hej.
Amino har altid været et godt sted til at finde folk som tænker udenfor boksen. Derfor prøver jeg at finde noget hjælp i forbindelse med markedsføring af ejendomsmægler i en storby.
På nuværende tidspunkt har vi søgeoptimering og adwords på vores hjemmeside, samt er del af en større kæde.
Derudover vil vi gerne gøre opmærksomme på os selv rundt omkring i byen. Vi sender flyers rundt som alle de andre ejendomsmæglere i byen. Men kunne godt tænke os at gøre noget ekstra for at få nogle flere ejendomme til salg. Det kunne være en kampangne i en avis, hjemmeside, flyers eller andet.
Nu kommer I jo fra rundt omkring i landet, så kunne være at I havde stødt på forskellige ting som I mener fanger Jer mere end andet.
På forhånd tak.
Hej Søren,
Bare for at præcisere, målet vil være at få flere ejendomme til salg? Altså, komme i kontakt med mennesker som ønsker at sælge deres bolig - i XX område?
Eller?
Hej Katrine.
Ja det er helt korrekt, og samtidig selvfølgelig få branded vores firma.
Ok.
Der er (eller kan være) stor forskel på at brande firma, og en effekt-baseret kampagne, som har et konkret formål at skaffe flere boliger til salg.
Men, til sagen:
Hvorfor skal jeg lade Jer sælge mit hus, ejendom, lejlighed? :-)
Vi må have nogle USPere jo :)
Fordi vi er de dygtigste ejendomsmæglere. :-)
Det er jo meget simpelt.
Ville bare høre om der var nogle som havde erfaringer med god markedsføring som skille sig ud. Det kunne være flyers i bilruden ved fodboldkamp, reklame på pizzaæsker eller andre gode ideer.
Hej Søren :)
Jeg forstår godt hvad du gerne vil - min poiente er bare, at hvis det skal virke, skal der ligge lidt flere info. Lige som hvis jeg spørger dig: "Hvad kan jeg få for mit hus?". Så har du sikkert brug for flere info, inden du kan give et svar. Lige så detaljeret er markedsføring
Velbeliggende citybutik i centrum
Professionel stats. aut. ejendomsmægler team
Byens største ejendomsmægler
Giver uforpligtende og gratis vurdering
Vi giver gode fif og råd i forbindelse med vurdering af boligen, hvilket vil gøre boligen mere attraktiv.
Eksperter i forældrekøb og familiekøb.
Danmarks største og bedst opdaterede køberkartotek.
Danmarks bedst besøgte hjemmeside
Professionel fotograf med billede i højeste kvalitet
Facebook annoncering af bolig
Ekstern køberkartotek udenfor kædens køberkartotek.
Mest sælgende i kæden i hele regionen i 2009, 2010 og 2011.
Totalsalg fra a-z.
Håber dette er nok om hvad vi kan. :-)
Hej Søren
Fedt, tak!
Well, en stærk marketingmetode er referencesalg. Du har sikkert et kæmpe kartotek af mennesker i har solgt huse for. Hvorfor ikke aktivere alle disse mennesker, og deres netværk?
Hvis du har nogle referencer på ejendomssalg, så brug dem til at bygge en god case. Evt. Reference-koncept, hvor personen får en eller anden gave, hvis han / hun deler casen i deres netværk og får en eller flere ejendomme til salg hos Jer.
Lav evt. en ambassadørfunktion hos dem i sælger huse for. Så når et hus er solgt, kan sælger indgå i Jeres ambassadørprogram, der giver dem x-præmie, eller gave eller noget, hvis de i fremtiden henviser et hus til salg hos Jer.
På den måde vil du om 3 år have mennesker over hele landet, der løber og taler godt om dig og din forretning. Det virker stærkere, end at smide en flyer i en eller anden tilfældig forrude.
Husk at samle email adresser ind og få permission til at kontakte alle dem du sælger huse for, så du løbende (måske 4 gange om året) kan sende dem en mail - og motivere dem til at henvise potentielle hus-sælgere til dig. Det samme med køberne selvfølgelig, der skal nok bare lige gribes lidt anderledes an ->
Kernen i alt det her er:
1) At få skabt nogle rigtige menneske referencer, få bygget en case (website / pdf) der sort på hvidt fortæller: "Vi brugte Sørens Ejendomsmægler Firma til at sælge vores lejlighed, det var super godt fordi xx xx xx xx. Vi vil til hver en tid bruge Sørens Ejendomsmægler Firma igen, hvis vi skal sælge en anden gang"... og gerne flere forskellige typer boliger.
2) At få skabt en eller anden belønningsform, der virker motiverende for boligejere, så de deler Jeres referencecase, og henviser til dig, når de i fremtiden hører om bolig til salg.
3) At få kontaktet tidligere boligsælgere, og spørge om de har lyst til at medvirke til at fortælle godt om Jer.
Der er selvfølgelig mange overvejelser ind i mellem - men når jeg ser langsigtet vil en sådan metode, sikrer dig at du kan pushe positive budskaber ud til en stor gruppe mennesker, som "arbejder" for dig - og henviser til dig.
Det var min ide lige nu :)
Jeg ville nok prøve at differentiere mig i forhold til konkurrenterne, dvs. gør brug af metoder og materiale de endnu ikke har brugt. Måske en vild foto serie?Et super billede af f.eks. Kronborg og et skur, med en god punchline og så måske få dem lavet i plakat størrelse til ophænging ved f.eks. bus stoppesteder?
NAMoffers - Affiliate Marketing Done Right!
Man ansætter en, med en uddannelse inden for markedsføring... Der er nok af os der er arbejdsløse :) Og hvis du tror at du kan afdække den del af din virksomhed, med et par fifs fra Amino, bliver du nok skuffet alligevel.