Køb et Amino Sponsorlink
Hej Aminoer.
Personaleforeninger søger tit forslag til arrangementer, så jeg planlægger at ringe og/eller sende brev og med flyer ud til en række personaleforeninger.
Men så melder spørgsmålet, om jeg overhovedet må sende reklamer ud eller ringe til dem. Jeg kan via virk.dk tjekke, om det pågældende firma via CVR-nummeret har reklamebeskyttelse, men en personaleforening har ikke nødvendigvis eget CVR-nummer. En personaleforening er heller ikke en privatperson. Hvis det var, må man ikke sende noget til dem, hvis de har "Nej tak" til reklamer på postkassen, men personaleforeninger har sjældent egen postkasse.
Ved nogen her, om man må sende tilbudsmateriale til personaleforeninger i h.t. markedsføringsloven?
Jeg kan også ringe til firmaet og spørge efter en person fra personaleforeningens bestyrelse, men spørgsmålet er, om dette er lovligt. Ved I det?
Hej Poul.
Som udgangspunkt er det lovligt at sende adresserede tilbud og andet adresseret markedsføringsmateriale, til firmaer og personer.
"Foreninger eller organisationer, der varetager medlemmernes private interesser – fx andelsboligforeninger og grundejerforeninger - er ikke omfattet af reglerne, i det omfang de varetager medlemmernes interesser efter foreningens formål. Aktiviteter med et erhvervsmæssigt præg falder derimod inden for bestemmelsen. Fx vil en forenings salg til medlemmerne være erhvervsmæssig virksomhed"
Altså i det øjeblik en personaleforening udbyder andre erhvervsdrivendes tilbud og tjenester må de kontaktes i henhold til markedsføringslovens §6.
Der skulle ikke være noget i vejen for at kontakte en virksomhed og høre hvorvidt de har en personaleforening der tilbyder den slags, hvis ikke deres kontaktinfo er til stede.
Desuden er der jo mange virksomheder der tilbyder den slags direkte og udenom personaleforeninger.
Mvh Mikkel
Marketing101.dk - en blog om markedsføring. Pt et work in progress, jeg tager rigtig gerne imod idéer.
Okay, jeg takker for svaret.