Køb et Amino Sponsorlink
Hej, Jeg synes dit koncept er superfedt og selvfølgeliug kand et lade sig gøre at kombinere de to ting - det spirituelle og det at være en drengerøv.
Umiddelbart synes jeg også "drengerøven" er et forkert navn. Jeg kommer med det samme til at tænke på Jackass, umodne fyr der ikke behandler deres kærester ordentligt, druk og biler.
Ja i mine - og måske mange andre pigers øjne er "drengerøv" et negativt ord. Og det er jo ofte os - kæresterne/søstrene/veninderne - der køber gaverne til fyrene ikke?
Hans Stokholm Kjer:Det blvier interessant at læse din bog - og jeg glæder mig til at møde dig i Randers.
Hej Hans,
Tak for det; ikke mindst for det lille råd :-)
Jeg har i hvert fald fundet ud af mit koncept deler vandene og det ser jeg som et stort plus.
Ja det glæder jeg mig også til - vi må som sagt lige kontakte hinanden når din kajak når til Randers.
Lasse
Christina Handt:Umiddelbart synes jeg også "drengerøven" er et forkert navn. Jeg kommer med det samme til at tænke på Jackass, umodne fyr der ikke behandler deres kærester ordentligt, druk og biler
Hej,
Super at der kom en pige på banen. Og glad for du er enig i at de to ting godt kan gå hånd i hånd.
Og det er faktisk det du skriver om en drengerøv ( på nær det med ikke at behandle kæresten ordentlig ) som jeg gerne vil belyse. Man kan godt være til fede biler, druk og en gang i mellem være 14 år i hovedet, men stadig have indsigt i en verden, der kan optimere ens livskvalitet. Vi fyre bliver sgu for kedelige, hvis vi ikke bevarer drengerøven i os :-)
Har i hvert fald fundet ud af at budskabet omkring bogen er enormt vigtigt kommer ud i forbindelse med lanceringen af bogen.
Mange hilsner Lasse
Jeg synes ikke det er ordet drengerøv der er "problemet", men nærmere ordet livskunst. Det er slet ikke et ord jeg associerer med mindfulness, meditation osv. Selv om jeg godt kan se, nu hvor jeg prøver at google det, at det er den slags bøger der dukker op ... Så måske er det bare mig. Jeg tænker at der skal en titel til som får drengerøve til at blive nysgerrige, og jeg ved ikke om livskunst lige er ordet? (Og det er måske så netop min fordom der taler :-))
Og så en lille bekymret kommentar til:
Lasse S Larsen: Så her kommer mit spørgsmål - hvad kan jeg selv gøre og hvad er rigtigt at gøre i forbindelse med markedsføring af min bog, så jeg får solgt mine 10.000 eksemplarer og den bliver oversat til andre sprog? :-)
Så her kommer mit spørgsmål - hvad kan jeg selv gøre og hvad er rigtigt at gøre i forbindelse med markedsføring af min bog, så jeg får solgt mine 10.000 eksemplarer og den bliver oversat til andre sprog? :-)
Du har ikke fået trykt 10.000 eksemplarer med det samme, vel? For det er MANGE bøger at sælge i Danmark og meget optimistisk. Ikke at man ikke skal være optimistisk og tro på sit projekt, men lige hvad bøger angår, gør man økonomisk set klogt i at lægge lidt forsigtigt ud. Man kan jo altid få trykt nogle flere når det viser sig at 1. oplag bliver revet væk.
Jeg laver også guidede meditationer og underviser i meditation
Den opståede debat om "drengerøv & spiritualitet" tyder på, at du er godt igang med brandbuildingen. Når du er helt afklaret omkring, hvem du er i offentligheden, og bogen står lige foran release, skal du bearbejde offentligheden med flere kommunikationstiltag - både samtidigt, men også med respekt for mediernes forskellige arbejdsbetingelser/udgivelsesfrekvens.
Hvad med at troppe op med et anmeldereksemplar hos potentielt særligt interesserede journalister på forskellige redaktioner? Med din drengerøvs-fikserethed tænk også på livsstils/samlivsekspert på damebladene. Efter min erfaring giver det medieomtale.
Velturnérede debatindlæg/kronikker giver medieomtale. De rigtige foredrag/forelæsninger/kurser i forbindelse med en release giver øget salg. I forbindelse med min egen "Berømmelsens anatomi" (Børsen, 2004) gik jeg på turné i forskellige Rotary-klubber for at lære foredragshåndværket. Godt nok fik jeg næsten intet foredragshonorar. Under 1. foredrag solgte jeg dog 7 bøger. Hvilket var et bevis for mig på at publikum gad min bog. I dag har jeg holdt +90 foredrag om emnet i "Berømmelsens anatomi", nemlig personlig branding.
Bliv set med andre drengerøve: Morten Wammen, Fetterlein, Mads Christensen.
Har du en speciel spirituel indfaldsvinkel, så plag de gatekeepers der vil kunne tillade dig at udbrede dig om din særlige kombination af drengerøvsetos og spriritualitet.
Og til sidst: på det danske bogmarked er 10.000 solgte eksemplarer svært at nå. Break-even starter typisk ved 8-900 solgte eksemplarer...
John de Summer-Brason, www.brason.dk
John de SUMMER-BRASON Tekst - Public Relations - Branding
Spændende projekt, jeg hælder dog også allermest til en rebranding strategi.Derudover så må du please!!!!! fjerne de tacky og uindbydende stockphotos, det er så useriøst for en moderne hjemmeside og moderne publikum.
Lav iPhone Apps - Få Gratis Light-Version af E-bogen | Draw Something Cheat - Word Solver |
Hej Lasse.
Synes det lyder som en spændende bog du har fået skrevetdig, og jeg er da helt klart en af dem der skal have den stående på boghylden,også selvom jeg er kvinde.
Når jeg tager et kig på dit site, så skriger det ikkeligefrem af ”drengerøv” .. Misforstå mig ikke, synes det et fint site.. Men somflere andre allerede har været inde på.. Så mener jeg det vil være en skam hvisdu låser dig fast i det med at være ”drengerøv”.. Hvis du vil ramme bredere så ville jeg somandre har nævnt, slå mig fast som ”Drengerøvs guruen”. For det er præcist detdit site skriger af :)
Jeg er udemærket klar over at en drengerøv kan indeholdelangt mere end pik, patter og evig druk. En af mine gode venner er ”DRENGERØVEN”i mine øjne.. Han er gift, har barn, meditere, dyrker økologi, har sin egenurtehave, går op healing af kroppenetc.. Og ja så underviser han på samme tid i datingtaktikker, drikker sig stivmed vennerne, elsker strip, er pisse pervers, går helt vildt op i gadgets, situdseende m.m. og jeg kunne blive ved og ved.. Så ja, en drengerøv kan indeholdemange ting.
Men som sagt, synes helt klart du skulle overveje det med ”guru”..især hvis drømmen er at få den bog oversat og blive populær i udlandet.. Her erder der et stort marked, netop for ”guru” agtige personer og bøger :)
Hov, mht. Markedsføring af den, og hvad du selv kan gøre..
Jamen, der er jo mange måder at gøre det på - tag en lille god søgning her på Amino, og du finder tons af gode råd :)
Jeg ville helt klart anbefale dig at markere dig på div. blogs, magasiner etc.. der har med drengerøve at gøre.. Kontakt drengerøvsmagasinerne/blogs og spørg om du evt. kan få lov at være gæsteskribent. Tilbyd din bog til konkurrencer..
Ja, tag en snak med NEUA, han ved en god del om hvordan du markedsfører dig overfor drengerøve etc :)
Anja Lysholm:livskunst. Det er slet ikke et ord jeg associerer med mindfulness, meditation osv. Selv om jeg godt kan se, nu hvor jeg prøver at google det, at det er den slags bøger der dukker op .
Hej Anja,
Det er med fuldt overlæg jeg valgte et lidt anderledes ord, end de gængse så som mindfulness, meditation etc. De er nemlig brugt i så stor stil, at jeg var bange for det ville drukne. Livskunst for mig noget der dækker over det hele - man er en kunster i livet og måden at leve på. Dermed ikke sagt at man er ufejlbar og har det perfekte liv.
Anja Lysholm:Du har ikke fået trykt 10.000 eksemplarer med det samme, vel?
Smiler - nej bare rolig. 1. oplag er på 1.000 eksemplar af samme årsager som du beskriver. Men jeg mener helt klart med den rigtige markedsføring ( tilsat lidt held ) så er der grobund for en bestseller. Allerede kan jeg mærke nu at hele konceptet gør et eller andet ved folk. Og super dejligt at høre der allerede er folk der siger de gerne vil købe den :-)
Tak for input
Mvh.
Hej John,
Tusind tak for feedback. Nogle af tingene skal helt klart prøves af og andre er jeg i gang med.
John de Summer-Brason:Hvad med at troppe op med et anmeldereksemplar hos potentielt særligt interesserede journalister på forskellige redaktioner? Med din drengerøvs-fikserethed tænk også på livsstils/samlivsekspert på damebladene. Efter min erfaring giver det medieomtale.
Jeg sidder i netværk med en som har tilgang til et mediehus, som har tilkendegivet, de er interesserede. Så har jeg fået et par stykker til at læse min bog inden udgivelse, som bl.a. skal skrive forordet til den, og give den et par linjers anmeldelse.Damebladene er faktisk dem der står øverst på min ønskeliste i forhold til interviews og lign. da jeg gerne ser bladets læsere købe bogen til deres kærester. Ligeledes kender min søster en redaktør hos "Vores Børn" som nok gerne vil bringe en artikel om at være far og drengerøv - lidt udenfor bogens emne men mon ikke der kommer lidt med at jeg har udgivet en bog :-)
John de Summer-Brason:Godt nok fik jeg næsten intet foredragshonorar. Under 1. foredrag solgte jeg dog 7 bøger
Fin ide - næste gang i mit netværk vil jeg lave en søgning på dette om der er nogen der kender folk der sidder i loger, foreninger, etc.
John de Summer-Brason:Og til sidst: på det danske bogmarked er 10.000 solgte eksemplarer svært at nå. Break-even starter typisk ved 8-900 solgte eksemplarer...
Det er jeg helt klar over (jf. svar til Anja) men første oplag er "kun" i 1.000. Jeg når break even ved 1.400 solgte.
igen tak for godt input
mvh.