i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Valg af målgruppe - targeting (nu med video)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 2.031
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Indlæg ialt: 267
Amino Ekspert

Fra Marketing analytiker, ...
Skrevet 25-04-2012 kl. 21:16

Når man skal iværksætte en ny virksomhed, søsætte en ny markedsføringskampagne eller lancere et nyt produkt, så kan der ofte være svære valg og overvejelser forbundet - herunder eksempelvis valg af målgruppe. 

Beslutningen om hvilken målgruppe man vælger at målrette sin markedsføring imod, kan blive alt afgørende for virksomhedens succes - og i visse tilfælde endda selve virksomhedens overlevelse. Det er således et meget vigtigt og afgørende valg, der desværre ikke bliver lettere af, at valget ofte kan afhænge af mange forskellige faktorer. 

Med baggrund i min erfaring som marketing analytiker, har jeg lavet den nedenstående lille video som inspiration til arbejdet med valg af målgruppe. I videoen kommer jeg omkring nogle af de faktorer, der kan spille ind ift. hvilken målgruppe, det kan være bedst at gå efter: 

Jeg håber, videoen har givet dig lidt brugbare input til dit arbejde med valg af målgruppe. 

Du kan i øvrigt, helt gratis, se flere af mine videoer på: http://www.facebook.com/marketinganalytiker - hvor du også kan finde en video om det arbejde med segmentering, der ligger forud for dit valg af målgruppe.

Tak fordi du så med - og god arbejdslyst! Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Amino-karma 12
Fra Viborg
Tilmeldt 27. maj 11
Indlæg ialt: 3

Kristian Goul Møller
Skrevet 26-04-2012 kl. 22:08

Godt arbejde :)

Amino-karma 2.031
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11