i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Netværk og Ledelse

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Medarbejdere, samarbejdspartnere, rådgivere, investorer m.m."

Skal DU lede det fedeste iværksætter projekt?

Side 5 ud af 5 (46 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 5
Amino-karma 20.017
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. apr 06
Indlæg ialt: 3.570
Amino Plus
Lundsby
Fra CloudSprout
Skrevet 26-03-2012 kl. 15:59

Hej Kenneth og Emil

Jeg har desværre fundet en som jeg kan lave projektet med. Det var lidt et lykketræf for han har tidligere lavet blad/magasin projekter, så der er en masse erfaring og netværk at trække på.

Med venlig hilsen
Peter Lundsby

Spring programmøren over!

Amino-karma 20.017
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. apr 06
Amino Plus
Lundsby
Fra CloudSprout
Skrevet 26-03-2012 kl. 16:10

Entrepreneur - Jan:
Men jeg håber dog at du tager højde for de udfordringer der kan komme og derfor sørger for at juraen er bundet sammen med projektet, så der ikke ligepludselig opstår udfordringer for dine ulønnede i form af overtædelser af markedsføringsloven m.m..

Der er ikke nogen tvivl om at vi bliver nødt til at havde det jurdiske på plads. Jeg føler mig sikker på at så længe man holder en sober tone og ikke nævner firma navne, så kan det lade sig gøre. Men det får vi checket.

Entrepreneur - Jan:
Hvis målet er nystartede virksomheder, så kontakt evt EogS og find ud af hvordan du får udtræk fra alle virksomheder der starter op. Og man behøver ikke en pakke for at få tilstrækkelig opmækrsomhed, budskabet på en kuvert skal bare være tydeligt og markant i farvevalg, så skal folk nok åbne den.

Jeg tror egentligt at magasin formatet, nok er det rigtige, men nu må vi se hvor det ender. Ideen med EogS er god, men ellers leverer KOB også samme info. 

Med venlig hilsen
Peter Lundsby

Amino-karma 11.664
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. dec 06
Indlæg ialt: 2.534
Amino Plus Moderator
Jan Deleuran
Fra Ifindu.dk
Skrevet 26-03-2012 kl. 16:12

Jeg tror ikke på projektet sådan som det er tænkt her.

Men der skal helt sikkert laves nogle tiltag for at dæmme op for svindlen der foregår, hovedsagligt via internettet, og tildels via telefon-kontakt.

Ultimativt bør det være et statsstyret organ som står bag opgaven, som med det samme skaber tillid hos modtageren. 

Alt andet vil hurtigt komme til at syne som et kommercielt projekt, og dermed er troværdigheden på vej ud over skrænten.

Og hvis der så puttes reklamer i pakken, eller der henvises, eller forbindes til alternative virksomheder, ja så er troværdigheden flere meter ude over kanten.

Og hvad så med alle de svindlere som ikke er kommet i søgelyset i jeres materiale? - de får nærmest et blåstempel, da de kan sige til deres nye kunde/cashcow: "vi er ikke svindlere - se blot i svindler-kataloget - der findes vi ikke"

At lave en no-go-liste, betyder i læserens øjne at resten er ok-to-go, og det giver i virkeligheden et endnu større problem.

Og sidst men ikke mindst: I gør jer til dommere for hvad der er i orden, og hvad der ikke er i orden, f.eks. denne med at man max må binde kunden i 1 år, - Dermed blacklister I med et hug alle Kreditforeninger - der findes sikkert andre eksempler også. Men det med at en lille kreds bestemmer hvem der er badguys og hvem der er goodguys virker for narcisitisk efter min mening.

Ifindu.dk - gps-trackere og tracking-systemer til erhvervslivet Yes

Amino-karma 20.017
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. apr 06
Amino Plus
Lundsby
Fra CloudSprout
Skrevet 26-03-2012 kl. 16:21

Hej Anders

Jeg tror hvorvidt tiltaget bliver opfattet som reklamer, afhænger 100% af hvordan det udføres.

Hvis vi laver det sådan at starten af magasin indeholder selve budskabet (advarelse, historier, formular etc.) og så har en side, hvor vi fortæller at det kun har været muligt at sende dig dette brev/pakke fordi flg. har købt annoncer, så ville jeg personligt, sagtens kunne adskille hvad der var en advarelse og hvad der var reklamer.

Men det er nok en individual vurdering, der skal nok være nogle der mener modsat.

Med venlig hilsen
Peter Lundsby

Amino-karma 20.017
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. apr 06
Amino Plus
Lundsby
Fra CloudSprout
Skrevet 26-03-2012 kl. 16:30

J. Deleuran:

Jeg tror ikke på projektet sådan som det er tænkt her.

Men der skal helt sikkert laves nogle tiltag for at dæmme op for svindlen der foregår, hovedsagligt via internettet, og tildels via telefon-kontakt.

Ultimativt bør det være et statsstyret organ som står bag opgaven, som med det samme skaber tillid hos modtageren. 

Alt andet vil hurtigt komme til at syne som et kommercielt projekt, og dermed er troværdigheden på vej ud over skrænten.

Så vidt jeg ved er der ikke et statsstyret organ på vej, og problemet går jo ikke væk af sig selv. Rent kommercialt ville det undre mig, hvis det blev en guldmine, faktisk er oddsne for at jeg kunne tjene langt mere ved konsulent timer, meget høje.

J. Deleuran:
Og hvad så med alle de svindlere som ikke er kommet i søgelyset i jeres materiale? - de får nærmest et blåstempel, da de kan sige til deres nye kunde/cashcow: "vi er ikke svindlere - se blot i svindler-kataloget - der findes vi ikke"

Der bliver ikke tale om et svindler katalog, og der vil ikke blive nævnt navne på firmaer som folk føler sig snydt af. I stedet vil der være historier fra folk der føler de har købt X men ender med at betale Y.

J. Deleuran:
Og sidst men ikke mindst: I gør jer til dommere for hvad der er i orden, og hvad der ikke er i orden, f.eks. denne med at man max må binde kunden i 1 år, - Dermed blacklister I med et hug alle Kreditforeninger - der findes sikkert andre eksempler også. Men det med at en lille kreds bestemmer hvem der er badguys og hvem der er goodguys virker for narcisitisk efter min mening.

Vi har ikke tænkt os at være dommere over firmaer, blot objektivt og annonymiseret gengive folk dårlige oplevelser med at købe noget igennem telefon. Og så vil vi gerne hjælpe til at sikre at folk forstår hvad de går ind til, når de laver en aftale med en tlf. sælger. 

Med venlig hilsen
Peter Lundsby

Amino-karma 20.017
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. apr 06
Amino Plus
Lundsby
Fra CloudSprout
Skrevet 26-03-2012 kl. 16:33

Glemte lige den sidste...

J. Deleuran:

Som jeg ser det er der ikke noget galt i at binde folk i lang tid, det der går galt i mine øjne er når folk ikke er bevidste om at de bliver bundet i længere tid.

Med venlig hilsen
Peter Lundsby

Side 5 ud af 5 (46 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 5

RSS-feed