Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder, iværksætteri & ligestilling

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvindeligt iværksætteri er meget oppe i tiden, og flere og flere kvinder vælger den innovative vej.

Det burde jo være glimrende nyheder. 

Jeg har fulgt med på Amino i snart halvandet år, men synes ikke, kvinder repræsenteres mere og mere, hverken i antal individer eller i antal indlæg. Der er alt for lille kvindelig repræsentation på Amino. Der er i hvert fald ikke ligestilling. Eller rettere: Lige stilling.

Der er tendens til, at kvinder overrendes af mænd, når de vover sig ud, og det kunne godt være en del af forklaringen på kvinders fravær på Amino. Men også kun en del af forklaringen.

Er der nogen, der ved, hvordan det går med Line Baun Danielsens Ready-set-grow? Er det her, man finder alle kvinderne? Det er i hvert fald ikke stedet, hvor man finder den typiske mandlige, Amino-jeg-kan-selv-person. Eller er der dukket andre iværksætter-sites op for kvinder? Eller er de på Facebook?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er ikke mange kvinder her på amino. Men der er jo nogle som det tyder på at det går meget godt med.

Nej Line og Co er gået konkurs pga. at de ikke kunne skaffe eller blive enig med deres investere tor det er 14 dage siden.

Jeg tror de slog for stort brød op. Jeg tror de havde kikket forkert på marked. Det var jo ikke iværksætter de skulle have satset på men etableret virksomheder. Og der tror jeg det er svært som starter at komme ind alligevel at man er kendt.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:
Jeg tror de slog for stort brød op. Jeg tror de havde kikket forkert på marked. Det var jo ikke iværksætter de skulle have satset på men etableret virksomheder. Og der tror jeg det er svært som starter at komme ind alligevel at man er kendt.

Deres domæne var også utrolig dårligt! ready-set-grow.biz læg mærke til at de ikke har det uden bindestreger... Det er jo ærgerligt når man tænker på at de fik rimlig meget omtale på TV

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg besøgte dem en gang og så det bare til at de solgte konsulent timer fra div. store danske kanoner i 10 t.kr. klassen for 3 timer. Det er nok ikke lige det en nystarter vil bruge penge på.

Så tilbage til Amino.

På Amino kan man være med uden og betale. Og hvis man betaler kan man få div. fordele. De skulle nok have oprettet en konto på amino så kunne måske have fået noget seo hjælp.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det lader til at de fleste kvindelige iværksættere beskæftiger sig med design, skønhedspleje, børnetøj og grafisk arbejde. Det er i hvert fald det indtryk, jeg har fået herinde. Jeg rammer nok en anelse ved siden af, da jeg driver et social site for danske sejlere - sejlnet.dk.

Jeg er ikke tilhænger af kvoter og uværdig ligestilling. Jeg vil ikke forskelsbehandles, blot fordi jeg er en kvinde. Jeg vil ikke sidde i en given bestyrelse, blot fordi jeg er en kvinde. Jeg vil fremad her i verden, fordi jeg drives af min lyst, nysgerrighed, kvalifikationer og mit talent.

Ligestillingen tager for mig udgangspunkt i, at mænd og kvinder er ligeværdige. Hvilket betyder, at mænd og kvinder har samme muligheder. Hvordan kvinder og mænd vælger at bruge deres individuelle talenter og muligheder er helt op til dem selv. De flittige er oftest dem, der bliver belønnet. Det har jeg ikke ondt i røven af - tværtimod.

Jeg tror ikke, at kvinder i samme udstrækning som mænd er risikovillige. Vi (kvinder) tager færre chancer i livet, og satser nok i højere grad på det sikre. Jeg tror, det er dybt kodet i os. Den slags kan man ikke bare lave om.

Jeg synes, det er ærgerligt, at det naturlige kapløb om topposter, bestyrelsesplads og lignende, skal ødelægges af kvinder kvoter. At kvinder skal sidde med, blot fordi det er krævet af loven. Kvinder må gerne være med - men så er de med i kraft af deres kvalifikationer og talenter!

Trine

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige mht Line Baun Danielsen, så synes jeg hun virkede til at være en fænomenal sportsjournalist og ankerdame.

Da jeg så videoen med hende så jeg en skolelært ankerdame og absolut ikke en overbevisende iværksætter. Efterfølgende har jeg hørt lidt historier om at hun rent faktisk har været iværksætter. Det var jeg så ikke klar over - og jeg har garanteret ikke været den eneste. Hun kan såmænd være en dygtig iværksætter. Hun virkede dog ikke til at have sat sig ind i de helt basale kræfter, som ville have været åbenlyse ved at følge de videoer Martin Thorborg hele tiden har udbudt fuldstændigt gratis på Thorborg.TV. Ergo lignede det en smart-i-en-fart genvej til rigdom uden at sætte sig ind i hvad det overhovedet ville sige at være iværksætter.

Der kan det både have været hendes strømlinethed der ikke hjalp hende, og ligesom med skuespiller-kendisser i film, som virkeligt skal passe på med at skabe et fastlåst image, hvis de vil spille andre roller. 

Jeg vil ikke danse på en andens grav, men hvis hun er så sporty som jeg tror, så kan hun sagtens klare en 2. til 4. runde også - klogere. For mig var det åbenlyst at første runde ville være tabt. Det ville i hvert fald være imod alle odds hvis den første gik godt.

Jeg har det bare sådan personligt at det er da fucking ligemeget hvilket køn man har. Jeg er dog begyndt at tænke at jeg er den eneste kvinde i verden, der ikke har en fast og stabil kæreste (så de andre kvinder er nok smartere end jeg er og kan grine hver dag på vej til kærlighedskontoen), men jeg håber så i det mindste at kunne grine hele vejen til banken på et eller andet tidspunkt :-) Jeg arbejder dog mest det jeg helst vil arbejde med. Det er ikke arbejde for mig. Det er en af mine livsmissioner. Jeg ville mistrives som sygeplejerske. 

Mænd tænder primært på en kvinde i de omsorgsfulde fag og en kvinde som ikke taler åbenlyst om penge (der røg også lige en fræk french benefit ved at lege med affiliate marketing). Det er ikke for at lyde bitter, men det har også sine omkostninger. Jeg ved ikke hvorfor jeg har de præferencer jeg har. Det er ikke noget jeg selv har bestemt. Det er bare sådan det er. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Lige mht Line Baun Danielsen, så synes jeg...

... Hun kan såmænd være en dygtig iværksætter. Hun virkede dog ikke til at have sat sig ind i de helt basale kræfter, som ville have været åbenlyse ved at følge de videoer Martin Thorborg hele tiden har udbudt fuldstændigt gratis på Thorborg.TV. Ergo lignede det en smart-i-en-fart genvej til rigdom uden at sætte sig ind i hvad det overhovedet ville sige at være iværksætter.

Det er der sandsynligvis noget om. Line kunne godt have tendens til - måske ubevidst - at lukrere på sin status som kendis. Hermed mener jeg, at hun er vant til at blive båret frem af medierne, så hun kommer til at mangle pondus, når hun står alene.

Gita Street:

Jeg er dog begyndt at tænke at jeg er den eneste kvinde i verden, der ikke har en fast og stabil kæreste...

Altså, uden at jeg kender dig face to face, så... ku' jeg godt ha' mistanke om, at du ikke bare "udstråler en vis kaliber", men faktisk er overkvalificeret, så du hurtigt sender de mange "udfordrere" til tælling...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, jeg ved godt, at amino handler om iværksættere og innovation, men jeg snublede lige over eksempler på gamle reklamer på woman.dk. Jeg MÅ simpelthen ha' luft for min forargelse et eller andet sted, så undskyld mig!

Der var 20 retro-reklamer på woman.dk, og de er simpelthen til at hyle af grin over. Men een af dem blev jeg edder-spændt over. Kig på reklamen herunder! Er det ikke bare groft! Godt, at vi idag reagerer over at man dengang behandlede kvinder på den måde. Latterliggørelse.

Men pludselig slog det mig: I dag ser vi jo samme billede, bare med omvendt fortegn! I dag latterliggøres mænd i reklamerne. Det er simpelthen for groft!

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

Men pludselig slog det mig: I dag ser vi jo samme billede, bare med omvendt fortegn! I dag latterliggøres mænd i reklamerne. Det er simpelthen for groft!

Helt korrekt. Det er blevet legitimt at latterliggøre mænd i reklamer. Faktisk er det efterhånden kun mænd som det er 'ok' at lave sjov med offentlig. Alle andre grupper er dækket under den politiske korrekthed. Men også derfor synes jeg det gør det endnu mere latterligt når nogle feminister i 2012 taler om at kvinder i Danmark er diskrimineret. Snarere tværtimod efter min mening! Danmark er verdens mest lige samfund og ALLE har lige muligheder uanset deres baggrund.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

"Kvinder har nogle svagheder, okay, men mænd... de er fulde af fejl!"

Tak for kaffe!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)