i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Et dette et godt domænenavn?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 2.379
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. feb 11
Indlæg ialt: 579

Fra Findkollegie.dk
Skrevet 13-03-2012 kl. 16:44

Hejsa :)

Jeg er ved at lave en hjemmeside, som tilbyder opsætning af WordPress mm.
Jeg har indtil videre bare lavet på mit gamle domænenavn: Adiutor.dk (det skal lige siges, at den ikke er færdig) - også vil jeg senere flytte den over på et andet domænenavn.

Men er blevet lidt i tvivl om domænet faktisk er et godt domæne. Adiutor betyder "hjælper" på latin, og det er sådan set det hjemmesiden er.

Så derfor vil jeg høre om jeres mening? Er Adiutor et godt navn - eller bliver det fx for svært at huske, ift. et sigende domæne?

Ser frem til at høre fra jer :)

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Amino-karma 6.324
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. maj 05
Indlæg ialt: 1.710

Lykkebjerg
Skrevet 13-03-2012 kl. 20:43

Spørgsmålet kan stilles med et spørgsmålet. Er Amino et godt navn ?

Ja det er det fordi der er indhold på siden. Og pga. Den trafik som er på siden. Man kan næsten ikke skrive et indlæg uden det er på Google i løbet er kort tid. Og det er jo fordi der er trafik og indhold.

Så ja adiutor.dk kan blive et godt navn hvis der er indhold og trafik. Hvis der ikke er noget af dette så er det også lige meget hvad domæner er.

Så min holdning er at køre på med dette domæne som noget andet.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Amino-karma 4.428
Fra Odense
Tilmeldt 16. nov 11
Indlæg ialt: 864

Kristoffer Broholm
Fra UpTablets
Skrevet 13-03-2012 kl. 20:58

Er umiddelbart ikke fan af domænet fordi du formentlig skal forklare stavemåden hver gang du snakker med folk, et godt domænenavn er somregel åbenlyst at stave og nemt at huske...et latinsk ord, selvom det har en relevant mening kvalificerer ikke rigtig på nogen punkter.

Men det er bare mine 2 cents

Stifter af UpTablets - Dansk forhandler af tabletPC'er.

Amino-karma 1.679
Fra Fur
Tilmeldt 27. dec 07
Indlæg ialt: 424
Amino Plus
Viggo Poulsen
Fra Vipilon ApS
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:00

Hej

Navnet i sig selv betyder ikke så meget. Det skal bare 'føles godt' og være rimeligt nemt at huske. Bare tænk på 'Wupti.com'. Hvem f.... kan dog forvente at blive kendt med det navn :-)

At du har en lille historie om navnet, gør det kun bedre.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Vipilon - Brugervenlig software.

vP Faktura er et kraftfuldt Ikke-Online faktureringsprogram med Tilbud, Ordre, e-Faktura.
Engangsbeløb: Mini (295,-) Std (580,-) Pro (870,-). Gratis test og support.

Amino-karma 7.010
Fra Randers
Tilmeldt 19. nov 11
Indlæg ialt: 1.647
Amino Plus
Casper Victor Jensen
Fra CJMedia, Tennisspilleren.dk
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:12

Jeg tror at jeg ville have svært ved at huske dit domæne navn. Jeg foretrækker primært også et domænenavn som er basal engelsk, eller danske ord. For mange ord/latin, blandet ind i det, synes jeg, at det bliver sværere at huske.

Amino-karma 2.379
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. feb 11

Jonathan Lindahl
Fra Findkollegie.dk
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:16

Hej :)

Tak for jeres svar!

Er normalt heller ikke den store fan er disse navne (derfor min anden hjemmeside også hedder Findkollegie). Da det kan være svært at huske, og ligesom du siger Kristoffer kan der være besvær med stavemåden. 

Men har nu alligevel en god mavefornemmelse af dette, da dens navn betydning passer så godt til indholdet. 

Men hvad kunne i ellers anbefale af navne? 

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Amino-karma 2.379
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. feb 11

Jonathan Lindahl
Fra Findkollegie.dk
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:24

Hej Casper :) 

Tak for dit svar!
Okay. Jeg vil se efter et nyt domænenavn :) 

Amino-karma 433
Fra Vejle
Tilmeldt 14. sep 10
Indlæg ialt: 97

Nikolaj Stender
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:24

Hejsa,

Det er selvfølgelig dig selv der taget beslutningen i sidste ende, men synes personligt at du bør vælge et navn der er mere ligetil. Jeg vil aldrig huske på det navn og ved knap hvordan det udtales korrekt.

Mvh.

Nikolaj Stender

Amino-karma 2.379
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. feb 11

Jonathan Lindahl
Fra Findkollegie.dk
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:39

Hej Nikolaj :)

Ja, det var også det jeg var nervøs for.
Jeg kigger mig om efter et andet domænenavn.

Har et i sigte. Men er nervøs for at det måske er for langt.
Hvor langt anbefaler i et domænenavn maksimum må være?  

Amino-karma 433
Fra Vejle
Tilmeldt 14. sep 10
Indlæg ialt: 97

Nikolaj Stender
Skrevet 13-03-2012 kl. 21:44

Hej igen,

Lyder som en god idé.

Hvilket domæne har du i sigte? Det er en smagssag om man synes et domæne er for langt. Det er også forskelligt fra branche til branche. En del firmaer i hosting branchen vælger at hedde BlaBlaBla-Hosting.dk - det kan være en fordel for dem. Et kort domæne vil måske gøre din markedsføring nemmere, men igen, den er en smagssag og så længe man husker navnet gør det vel heller ikke det store ;-)

Mvh.

Nikolaj Stender

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed