Køb et Amino Sponsorlink
Hej allesammen
Er der nogle der kender reglerne for salg og brug af e-cigaretter i Danmark? Synes ikke rigtigt jeg har kunne finde noget konkret på det.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Rygeshop.dk
Ok tak.
Må man bruge e-cigs i Danmark der indeholder Nicotin, hvis de er købt i udlandet?
Hej Rene,
Der må ikke sælges e-smøger med nikotin indenfor DK, da nikotin betragtes som et lægemiddel iflg. lægemiddelloven. Det er dog ikke forbudt at købe og besidde nikotinholdige e-cigaretter, fra EU. Eller sådan var det ihvertfald for et år siden, da jeg selv købte e-smøger fra England med nikotin.
René Sejling: Ok tak. Må man bruge e-cigs i Danmark der indeholder Nicotin, hvis de er købt i udlandet?
Ja, så længe du køber dem fra et andet EU-land, pga. EU's regler om varers fri bevægelighed. Køber du uden for EU kan du risikere at de bliver stoppet i tolden og konfiskeret (og bliver de ikke konfiskeret skal du stadig betale moms+told hvilket ikke kan svare sig).
Sammenlign priser på over 20 danske e-cigaret forhandlere: besøg www.dampguiden.dk
Ok tak for svaret. Det sidste gør det ikke muligt for mig at sælge dem da de er fra USA. Ville dem uden Nicotin også blive konfiskeret i tolden?
René Sejling: Ok tak for svaret. Det sidste gør det ikke muligt for mig at sælge dem da de er fra USA. Ville dem uden Nicotin også blive konfiskeret i tolden?
Hej René,
Nu ved jeg ikke lige hvad din plan er med e-cigaretterne - men jeg vil da lige slå et slag for www.GreenSmoke.co.uk. Hos dem kan du både blive forhandler eller affiliate - og da de sender fra UK er der ingen problemer.
Cigaretterne er supergode - 2 delte - dvs. ingen genopfyldning eller "sovs". De er vist en anelse i den dyre ende, men ikke de dyreste.
Sig til, hvis det er noget du vil prøve eller vide mere om - så kan jeg skaffe dig 10% rabat på din første ordre.
AiConcept.dk - (-: Assumption is the mother of all F***Ups! :-)
Tak for alle svarerne. jeg kontakter hvis aktuelt.
René Sejling:Ok tak for svaret. Det sidste gør det ikke muligt for mig at sælge dem da de er fra USA. Ville dem uden Nicotin også blive konfiskeret i tolden?
Hvis du køber som privat: Nej, men de ville få en behandling på et par uger og så pålagt told+moms som du skal betale
Hvis du køber som firma: De går lige igennem, og senere kommer en regning på told og importmoms (momsen bliver trukket fra senere).
Det ser ut til at dere har de samme reglene i Danmark som i Norge. I Norge kan man kjøpe utstyret fra norske butikker, men man må anskaffe nikotinholding e-juice, som vi i Norge kaller "dampdråber", fra lovlige utsalg i EU eller EEA lande.
For eksempel selger den norske butikken vaper.no mange forskjellige cigaretter, men de må henvise kundene til butikker i EU for nikotin.
Dersom man importerer fra Kina vil jeg anbefale at undersøke også reglene for innførsel av nikotinfri juice da jeg har hørt at de kinesiske myndigheter ikke har helt klare regler for dette.