Køb et Amino Sponsorlink
Hej Michael, predictive dialer er meget hårdt at arbejde med og voldsomt stressende da de fleste dialers er bygget så man ikke får det første ½ sekund med når telefonen bliver taget. Det lyder måske ikke af meget, men det er nok til at man ofte ikke fanger navnet på den man taler med.
Det kan fungere ok på B2C kampagner, hvis man bruger det kontrolleret og forstår at justere værktøjet til den enkelte kampagne med deltidssælgere som kun er "i maskineret" i 3-4 timer ad gangen.
Mange samtaler er ikke nødvendigvis = mange salg, da der findes en grænse, hvor hitraten falder og man derved ikke får det optimale ud af sin emnelulje, hvis man kører for hårdt på.
De fleste benytter i dag horisontal dialer, click-2-dial eller simpelthen automatisk dialer, hvor systemet automatisk ringer op - det fungerer rigtigt godt ved langt de fleste kampagner.
Predictive dialer kan være fint ved kortere kampagner da det kan øge effektiviteten i korte doser - men ikke i længere tid.
Henrik "Heinz" Jacobsen - www.MegaMerchandise.dk Skandinaviens #1 indenfor merchandise til sport, musik & film.
...Og så er der alle os andre der foretrækker at ringe op, på en ganske almindelig telefon, fordi vi så kan nå at lægge den foregående samtale bag os, og være til stede i den næste også. Måske lige google virksomheden vi har tænkt os at ringe op til, så vi ved lidt om hvad de laver og har en kinamands chance for at vide om produktet vi sidder med har nogen som helst relevans (b2b jeg laver.)
Så altså som ikke nu den anden dag da gavefeen ringede til mig med et godt tilbud på et cruise jeg kunne bruge til min medarbejderpleje. SÅ var det jeg lige måtte høre til hvilke medarbejdere hun her mente at der var tale om.(Jeg har ingen) DET er kikset, og så øger flere opkald på ingen som helst måde produktiviteten. Da kunne jeg jo ikke være ret meget i tvivl om hvordan mit nummer er kommet op. Og i min optik er det at skyde duer med spredehagl, og hvis det er det der praktiseres alle steder, kan jeg dælme godt forstå at der er mange der er pænt trætte af telesælgere.
Men det er bare min mening. Det er ikke mængden af opkald der er vigtig, det er at lave de rigtige..
/Jannie
Jeg tilslutter mig Heinz Det er helt korrekt at predictive dialers vil forøge antallet af lukkede emner, men det er jo ikke samlebåndsarbejde der er tale om her, så efter min mening er det nu mere væsentligt at have kvaliteten med i samtalende frem for kvantitet. Det giver bedre salgsprocenter og det slider ikke nær så hårdt på phonerne mentalt. Men ligger man inde med store salgskøer der skal lukkes hurtigt eller en kampagne der kører over kort tidshorisont kan det benyttes.Hilsen Jacques Stilling
Lån penge til lav rente