Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Branding af rejsebureau

Side 1 ud af 2 (18 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 39
Tilmeldt 15. nov 11
Indlæg ialt: 9

Skrevet 06-01-2012 kl. 16:57

HEJ IVÆRKSÆTTERE.

JEG GÅR OG LEGER MED IDEEN OM AT STARTE ET REJSEBUREAU.

Jeg har brug for hjælp til brandingen,dvs. skabe kendskab til virksomheden uden at investere voldsomt.

Det er ikke meningen at jeg skal ligge i konkurrence med Spies, Star Tours osv.

Jeg ser gerne "skæve" ideer/forslag. (budgettet ligger på ca. 70.000-100.000 kr.)

Ser frem til at høre fra dig!

Amino-karma 177
Fra Herlev
Tilmeldt 2. feb 09
Indlæg ialt: 47
Amino Plus
Brian Fjelde
Skrevet 08-01-2012 kl. 21:16

hej med dig

fortæl mere om din ide, så skal jeg hjælpe dig, jeg arbejder selv i et af de største danske rejseselskaber, så har en bred viden. 

hilsen 

Brian

Amino-karma 1.725
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. mar 11
Indlæg ialt: 359

Ebbe Hansen
Fra Onlinefabrikken
Skrevet 08-01-2012 kl. 21:18

Jeg mangler altså lidt info! :-) 
Hvilke rejser vil du sælge? Til hvilken målgruppe? Til hvilken pris?

Amino-karma 39
Tilmeldt 15. nov 11

elgreco
Skrevet 09-01-2012 kl. 10:52

Rejserne er charterferie til ex Tyrkiet. Målgruppen er børnefamilier og par. Jeg ønsker at få banket en volume op inden der tjenes penge. Derfor ligger jeg ca. 200 kr. billigere en andre på det danske marked.

Jeg ser frem til at høre nærmere.

Amino-karma 679
Fra Risskov, Aarhus
Tilmeldt 20. maj 09
Indlæg ialt: 139

Mark Andreasen
Fra VirtualSprout
Skrevet 09-01-2012 kl. 11:19

Jeg vil råde dig til at satse massivt på sociale medier - facebook, twitter osv. Se eventuelt nogle videoer af Gary Vaynerchuk og få nogle råd - han er en mester!

Det er min opfattelse at flere og flere finder rejser gennem sociale medier, især charterrejser og pakkeløsninger. Måske også reklamere ved et par af de store danske rejsehjemmesider - politikens 'turengårtil' f.eks.

Men mit bedste råd vil nok være sociale medier - blog om dine rejsedestinationer og smid det på twitter og facebook og kom med råd. Alt i alt, så skab et community omkring dit rejsebureau, det tager noget tid, men er sikker på at det vil hjælpe.

Jeg nævnte Gary Vaynerchuk fordi han er en mester i at brande sig selv og sine virksomheder - han brandede en hjemmeside med videoer om vin - så mon ikke at du også kan få brandet dit rejsebureau rigtig godt ;-)

Følg mig på min blog. Passion for træning og personlig udvikling!

Amino-karma 177
Fra Herlev
Tilmeldt 2. feb 09
Indlæg ialt: 47
Amino Plus
Brian Fjelde
Skrevet 09-01-2012 kl. 21:23

Hej Igen 

Dette er ekstremt svært marked at bevæge sig ind på, men ja jeg giver ret i det der er skrevet her, at de sociale medier er stedet at gå, facebook er rigtigt godt til at brande dit produkt, og du kan bruge dette til at arrangerer dine kunden, til selv at være med til at beslutte hvilken destination som kunne spændende at have med i programmet osv. 

Hvilke flyselskaber bruger du? når du siger charter, har du så de aftaler i hus??? 

Men super spændende projekt. 

Amino-karma 39
Tilmeldt 15. nov 11

elgreco
Skrevet 10-01-2012 kl. 07:41
Tak for jeres svar.

Online er der satset på Facebook, SEO+SEM, affiliate m.m.

Jeg har brug for nogle "skæve" ideer... Og det skal ikke nødvendigvis resulterer i et direkte salg - men derimod skabe kendskab til virksomheden...
Dette område må I meget gerne byde ind på...

(der er aftaler i hus)
Amino-karma 98
Fra Risskov
Tilmeldt 14. sep 11
Indlæg ialt: 20

Iben Kruse
Skrevet 10-01-2012 kl. 09:21

Hey... skæve idéer, og alle markedsføringstiltag for øvrigt, tager udgangspunkt i dit USP (unique selling point). Det kan virke overflødigt, men det er så afgørende at man sætter sig ned - evt med en professionel - og tænker igennem, hvad ens virksomhed kan byde ind med, som er unikt for den. Er det prisen, du vil slå på? Det er ikke så unikt, men meget afgørende for folks valg af rejse. Eller er der noget andet? De rejsebureauer, der ikke på den måde tilbyder noget unikt, vælger alligevel en form for USP, som f.eks. 'Ferier du ikke vil hjem fra', et solidt anker, der især har fungeret godt på TV. Men dit budget er ikke til TV. Så spørgsmålet bliver også lidt: hvad har du råd til?

Amino-karma 39
Tilmeldt 15. nov 11

elgreco
Skrevet 10-01-2012 kl. 09:29
Ideen med ovenstående spørgsmål var egentlig at få "kloge" hoveder til at byde ind med "skæve" ideer, en slags fælles brainstorm, med budgettet i baghovedet... Virksomheden er kort beskrevet, da der ikke ønskes en redegørelse for navnet...endnu... Som tidligere nævnt, så vil vi prissætte os lavere end vores konkurrenter.
Amino-karma 366
Fra Herning
Tilmeldt 27. dec 11
Indlæg ialt: 62
Amino Plus

Jeg tror nu på, at det ville være bedre at komme op med skæve idéer til ferierejserne end at bruge de skæve idéer til branding.

Der er for mange om buddet til de traditionelle ferierejser med sol, sommer og afslapning. Bedre er det at brainstorme om idéer til anderledes ferier. Det kan udmærket være til de populære distinationer, men der skal mere til end at tilbyde gode hoteller og strande.

Jeg tror der er et stort udækket behov for noget, som det er svært at sætte ord på. Men jeg ville - hvis jeg skulle starte et rejseselskab - fokusere på anderledes ferier med afslapning og solbadning indbygget.

Det der med at tænke på, hvad man tror folk gerne vil have, er spildt arbejde. Husk, at folk som regel ikke ved, hvad de vil have, før der er én der tilbyder dem det.

Er idéen tilstrækkelig anderledes kan jeg sagtens skrue et stykke journalistisk arbejde sammen, der gratis kunne brande et sådan selskab.

Mvh

Helge

Side 1 ud af 2 (18 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed