Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice"

Amok med QR koder - lad os fyre den af!

Side 5 ud af 5 (50 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 5
Amino-karma 17.830
Tilmeldt 27. sep 10
Indlæg ialt: 4.593

Nyide
Fra Lukmitfirmanu
Skrevet 30-12-2011 kl. 17:13

Lars Kristensen:

AngryBird:
Hvad med den del af befolkningen som ikke kan indlæse QR koder, skal vi bare være blinde i denne trend?

Din reaktion minder lidt om:

Hvad med den del af befolkningen uden: (mobiltelefon, computer, internet, TV, Radio, avis, bil, hestevogn, ild, økse.....find selv på flere)

Toget kører uanset om du er med eller ej.

Svaret på dit spørgsmål, er at du må klarer dig så godt du kan uden.

I eksemplet med qr koden der opretter en aftale i din elektroniske kalender, må du fx manuel skrive datoerne ind i en kalender.

Set med markedsføringsbriller skal man selvfølgelig tage højde for at ikke alle kan skanne qr koder, eller leve med konsekvenserne af at en gruppe ikke kan skanne.

Det er lidt ligesom med telefonbøgerne, de uddør sikkert helt en dag, på trods af at ikke alle kan finde et telefonnummer via elektroniske medier.

Nu er qr koder ikke lige så revolutionerende som fx internet og mobiltelefon.

Det er en let og effektiv måde at overføre data fra et medie til et andet (tryk -> mobilenhed) hverken mere eller mindre.

Jeg kunne ikke være mere enig, og jeg har også scanneren, bare ikke tilsluttet nettet, og det skal jeg da også have en dag.

Men det da syndt for hr og fru danmark, som har en god gammel dags mobil bare til at ringe på, som nu ikke kan deltage i konkurrencer eller læse om en bestemt person, fordi at de ikke er tvunget til at have en QR-kodescanner.

vh AB

Amino-karma 4.277
Tilmeldt 29. sep 09
Indlæg ialt: 1.058

Next.man
Skrevet 30-12-2011 kl. 17:29

Hej Allesammen.

Jeg ser ufattelig mange gode og brugbare steder til det her.

Men der er stadig et problem. Hvordan fanden skal jeg nogensinde ramme min far generation med disse koder ?

Iphonen er sku svær nok i forvejen til dem !

Amino-karma 17.830
Tilmeldt 27. sep 10
Indlæg ialt: 4.593

Nyide
Fra Lukmitfirmanu
Skrevet 30-12-2011 kl. 17:31

Next.man:

Hej Allesammen.

Jeg ser ufattelig mange gode og brugbare steder til det her.

Men der er stadig et problem. Hvordan fanden skal jeg nogensinde ramme min far generation med disse koder ?

Iphonen er sku svær nok i forvejen til dem !

Netop det jeg prøver at forklare dem.

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11
Indlæg ialt: 309

Lars Kristensen
Skrevet 01-01-2012 kl. 21:02

Next.man:

Hvis det har nytteværdi, og det er enkelt, så skal de nok få det lært. - se bare hvordan det er gået med at sende SMS'er

QR koder er enkelt, men nytteværdien er endnu ikke slået helt igennem.

Find IT tips og tutorials på - TITU.DK

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11

Lars Kristensen
Skrevet 24-02-2012 kl. 13:51

Nu har denne tråd stået stille i i et stykke tid, og mellemtiden har jeg gået observeret hvordan QR koderne er blevet brugt i diverse medier.

Først og fremmest er det kun sket et par gange har en qr kode er blevet solgt godt nok til at jeg fik lyst til at skanne den.

Jeg har især tænk over hvad der kan få mig til at skanne en kode der henviser til en video, og ud fra mine observationer har jeg lavet dette design.

Jeg har ladet mig inspirere af youtubes måde at 'lokke' brugerne til at se en ekstra video. Det sker på youtube med preview billeder, og det er sådan et jeg har sat ind i venstre ramme.

Jeg tror faktisk at preview billeder har stor betydning. Forestil jer fx youtube bygget op udelukkende af links uden preview billeder.

Derudover er det tydeligt markeret at der henvises til youtube. Det gøres med logo og teksten 'skan qr koden...'

Selve koden er hævet med skyggeeffekter, så den bliver mere påtrængende.

Youtube id'et har jeg medtaget så brugere uden qr skanner eller kamera kan finde frem til videoen alligevel.

Totalt set er der ikke mange der vil være i tvivl om hvad der sker hvis koden skannes

Jeg har søgt og søgt på nettet, og undersøgt hvordan andre henviser til youtube gennem qr koder, men 99,9 % indsætter kun standard koden.

Det er derfor en smule originalt at samle logo, preview, og qr kode i et samlet felt, og jeg vil meget gerne høre jeres mening om layout, idéer og tanker?

mvh

Lars Kristensen

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11

Lars Kristensen
Skrevet 24-02-2012 kl. 18:18

Når man nu har lavet designet, så er det ret let at indsætte nye previews og qr koder.

Her er fx en med Thomas Rosenstand hvor han forklarer om qr koder.

Jeg kan se at id'et ikke er helt korrekt, så hvis i vil se filmen på en PC er her det direkte link til klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=aXMUcS6NV0Q

QR koden virker ok

mvh

Lars Kristensen

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11

Lars Kristensen
Skrevet 25-02-2012 kl. 00:02

Her er et andet bud på en qr kode med gps koordinater

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11

Lars Kristensen
Skrevet 03-03-2012 kl. 00:54

Hvis man nu tænker lidt alternativt, så kan man flytte affiliate marketing over på trykte medier.

Jeg har forsøgt at indsætte en sporingskode i qr koden, men jeg ved faktisk ikke om salg også registreres som leads hvis købet foretages på mobilen?

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11

Lars Kristensen
Skrevet 22-03-2012 kl. 08:39

Her er lige et eksempel på at det kan gå helt galt med QR koder.

Totalt spild af tid og pengeConfused

se: http://ramisayar.com/enough-with-the-qr-codes

mvh

Lars Kristensen

Amino-karma 1.487
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. mar 11

Lars Kristensen
Skrevet 08-08-2012 kl. 13:30

Jeg 'leger' stadig med QR koder - her er en kode der henviser til aminos iphone app.

mvh

Lars Kristensen

Side 5 ud af 5 (50 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 5

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: