Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Hjælp til Design / Opsætning af Enkelt produkt katalog

Side 2 ud af 2 (20 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Indlæg ialt: 44
Amino Plus
Tom
Skrevet 16-01-2012 kl. 19:04

Hej Simon.

Du har helt sikkert ret. Men jeg prøver mig lidt frem, så må jeg se hvad resultatet bliver. Ellers så kontakter jeg dig. Men hvis prisen er rigtig så er det jo hver at overveje.

Var der forresten nogen som vidste hvordan man ændre en publisher katalog skabelon til at den ikke står i udskriftsformat men så den kan læses i side-rækkefælge. ligesom når man bladre i kataloger på nettet. ????

Amino-karma 116
Fra Ishøj
Tilmeldt 18. okt 10
Indlæg ialt: 29

Stefan K. Nielsen  
Skrevet 16-01-2012 kl. 19:19

Hej Tom.

Hvor mange produkter drejer det sig om? Og hvilken type produkter?

Hvis du har Microsoft Publisher vil man godt kunne lave et rigtig godt katalog som er nemt at vedligeholde, hvis du bare er lidt kendt i Office programmer.
Det som man laver er en masterside som indeholder det overordnede layout, også når du selv vil fremstille flere sider/tilføje flere produkter bruges mastersiden som skabelon, og du vil ikke kunne lave meget forkert.

Det findes også et rigtig godt program som ikke koster en formue ligesom Adobe InDesign gør. Det hedder Serif PagePlus X5 og er på engelsk.

Jeg vil kunne hjælpe dig med begge programmer, Publisher og PagePlus.

Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Amino Plus
Tom
Skrevet 18-01-2012 kl. 21:38
Der er ca. 30 forskellige produkter. Med tilhørende tekster, billeder og diverse omtale om firmaet..

Du er selvfølgelig til at komme med et tilbud. Er nemlig kørt lidt fast i det selv.

Amino-karma 18
Fra Lystrup
Tilmeldt 6. dec 07
Indlæg ialt: 5

www.RiisDATA.com
Skrevet 20-01-2012 kl. 11:51

Hej Tom,

Et produktkatalog kan nemt designes i Word således at det ser præssentabelt og overskueligt ud for dine kunder. Word kan tilmed flette katalogerne direkte fra en database eller et regneark, således at du kan udvælge bestemte produkter til forskellige kundesegmenter.

Med makroer kan sådanne Word skabeloner automatisk klare det hele for dig og med den indbyggede "Gem som PDF" der fx ligger i Word 2010 (hvor trykkvalitet også kan bestemmes) så kan en stor del af arbejdet automaticeres. Grafiske programmer såsom inDesign er ikek de eneste der kan levere flotte layouts - Word ER meget advanceret hvis man kender funktioenrne og mulighederne!

Den vigtigste del er nok at det grafiske er med, din grafiske identitet skal afspejles i Word skabelonen til produktkataloget - sig til hvis du skal have hælp til at løse en sådan opgave - jeg har lavet Word skabeloner i mange år.

Michael Sørensen
http://www.riisdata.com/wordskabeloner

Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Amino Plus
Tom
Skrevet 20-01-2012 kl. 23:29

Tusind tak for dit forslag.. jeg afprøver lige det med publisher så kontakter jeg dig hvis du kører helt ud i sandet..

Amino-karma 31
Tilmeldt 28. nov 11
Indlæg ialt: 6

pbvision
Fra bruselius.dk
Skrevet 21-01-2012 kl. 00:00

www.RiisDATA.com:
Grafiske programmer såsom inDesign er ikek de eneste der kan levere flotte layouts - Word ER meget advanceret hvis man kender funktioenrne og mulighederne!

Det er godt nok en påstand - og den holder da heller ikke. Word er fint til rapporter, små brochurer og kataloger, der skal printes i en fart, men til decideret grafisk design er programmet totalt uegnet. Der skal man op i programmer som InDesign. MS Publisher er heller for velegnet til tryksagsproduktion - til tryk vel at mærke.Word er for stift og ufleksibelt og direkte ødelæggende for billedkvaliteten.

Jeg har set for mange tryksager gå i kvalitetsmæssig fisk, blot fordi man havde brugt Word eller Publisher.

Men til et lille katalog med cirka 30 produkter, der skal laves som en pdf, der kan mailes ud, der kan man godt slippe af sted med at bruge Word.

Palle

Amino-karma 18
Fra Lystrup
Tilmeldt 6. dec 07
Indlæg ialt: 5

www.RiisDATA.com
Skrevet 23-01-2012 kl. 20:27

pbvision:
Word er for stift og ufleksibelt og direkte ødelæggende for billedkvaliteten

Helt ening, men kun når den person der benytter programmet ikke har forstand på hvilke type billeder (format, DPI m.v.) der skal benyttes og til hvilke formål. Ydermere kan Word virke stift og ufelsibelt for personer der ikke kender alle funktionerne der ligger i programmet, specielt hvis man er vant til et andet program såsom inDesign - men selv inDesign kan få af samme skuffe, for har brugerne ikke forstand på at bruge programmet rigtigt bliver outputtet også "grimt".

Du er ikke den første jeg hører sige de ord (eller skrive dem) - men heldigvis er jeg én af de MOS'er der kan bevise at jeg taler sandt ;-) og jeg har en referenceliste der støtter mig i mit udsagn.

Michael Sørensen
http://www.riisdata.com/outlookskabeloner

Amino-karma 31.277
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 6.226
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Skrevet 23-01-2012 kl. 23:17

Simon :

Du skal nu ud med nogle produktbrochure og det er essentielt, at du giver et god indtryk på de potentielle kunder du opsøger. Derfor, få en professionel til at lave det her for dig! Du kaster nogle "småpenge" efter en professionel virksomhed og så får du et top tunet produkt som er klar til at komme ud. Det er en kraftig anbefaling, da min erfaring siger mig, at det godt kan betale sig. 

Stjerner til Simon!
En prof grafiker fås fra 350 kr. i timen og opefter.
En side vil max tage ½ time, hvis grundmaterialet er i orden.
16 siders katalog, vil altså formentlig kunne laves for under 3000 kr.
Hvor meget mersalg kræver det?

Jeg hjælper dig gerne med at finde en dygtig grafiker.

Men selvfølgelig, hvis du er gør-det-selv-mand, skal vi ikke forstyrre dig med professionelle løsninger. God vind.

Venlgi hilsen

Hans

BEDRE BILLIGE TEKSTER
Jeg råder over Danmarks bedste hold af freelanceskribenter, som står klar til at levere billige tekster i ordentlig kvalitet.
1/3 af skribenterne er studerende med topkarakter i skriftlig dansk. 2/3 er voksne med akademisk uddannelse og masser af erfaring.
Alle har bestået en testopgave og arbejder under min professionelle supervision. Ring og hør nærmere - 2814 8403.
3500 km rundt om Danmark i kajak - SPONSORER SØGES!

Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Amino Plus
Tom
Skrevet 23-01-2012 kl. 23:32
Tusind tak for de gode råd. Tankerne er mere og mere i retning af noget prof. Hjælp..

Amino-karma 296
Fra Svendborg
Tilmeldt 13. jan 10
Indlæg ialt: 73

Pixelartist
Skrevet 16-02-2012 kl. 22:43

Tom :
Tankerne er mere og mere i retning af noget prof. Hjælp..

Hej Tom, stødte lige på denne tråd, som godt nok er nogle uger gammel, så måske det er lykkedes for dig med kataloget, men i tilfælde af, at det stadig driller, så ville jeg bare tilbyde min professionelle hjælp, hvis det var noget du fik brug, hvis du bare var kørt helt fast i opgaven.

Jeg er uddannet grafiker og har startet mit eget op, hvor jeg hovedsagligt hjælper iværksætter og mindre virksomheder, til meget fornuftige priser, så har du brug for et uforpligtenede tilbud på og få sat dit produkt op, så det bliver præsenteret på en prof og spændende måde, så er du meget velkommen til og kontakte mig på design@cng.dk. Du kan også se mere på www.cng.dk

Var ellers inde og tjekke din hjemmeside, spændende produkter :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: