Køb et Amino Sponsorlink
Tingfinder Kram:Hvad er det for en særlig uddannelse der kræves?
Den børnehave jeg snakket med sagde at man ikke bare lige kunne få lov til at være sammen med deres børn når man have tid og lyst, der skulle både forælder underskrifter og tilladelse fra kommune samt bestyrelsen i børnehaven. der udover skulle jeg have en uddannelse inden for deres område fordi det er jo ikke lige gyldig hvad man siger til deres børn. Det var det svar jeg fik.
Kære Heidi
Det lyder til at personen du har talt med hellere så begrænsninger frem for muligheder.
(jeg ville, hvis jeg var forældre i børnehaven iøvrigt være ked af, at få at vide at kun pædagogerne ved hvordan man taler til børn).
Hvis du synes at børnehaver, kan være en indfaldsvinkel for dig, kan du bruge de oplysninger, du fik da du spurgte den første børnehave til at udtænke, hvordan du gør, når du henvender dig til den næste.
Se muligheder frem for begrænsninger.
Pøj pøj!
Med venlig hilsen
Strøgkunder kan der ikke være mange af (kiggede på et luftfoto)
Er det mon optimalt - udelukkende - at drive din aktivitet fra hotellet - eller ville det være smart at finde et lille sted nærmere de forretninger hvor de lokale færdes når de køber lækre ting til sig selv?
Jeg kender jo ikke lokalepriserne på din egn, men hvis det kan lade sig gøre at beholde stedet på hotellet, hvor du servicerer udenbys hotelgæster + du har et lille hyggeligt sted, som lokalbefolkningen føler er deres.
Med den placering du har nu - ude i udkanten og på et fancy hotel, indbyder det ikke (gætter jeg) til at de lokale damer, fruer og tøser føler "familieskab" med dig og din butik. Lav et lille sted hvor dine gæster skal ind til dig, og ikke som det er nu, ud til dig.
Hej Heidi
Har du stadig brug for forslag eller er den her tråd helt forældet.
/Dorthe
Dorthe Stricker: Hej Heidi Har du stadig brug for forslag eller er den her tråd helt forældet.
Hej Dorthe.
nej nej den tråd er skam helt frisk :) så kom gerne med forslag.
Hejsa
Jeg har nogle mobile kuponer, som er meget velegnede til at få kunder fra nettet ned i butikken. Kuponerne giver folk et tilbud, som de får tilsendt på en kupon til Deres mobiltelefon, som så indløses fysisk på stedet hos dig.
Du kan se et eksempel på kuponen ved at sende sms "pust" til 1919.
I første omgang får potentielle kunder adgang til kuponen ved at du gør opmærksom på den. Det kan være via traditionelle metoder eller via QR koder, gennem din hjemmeside eller facebookside.
Men efterhånden som du får kunderne til at hente kuponen vil de indgå i din kundeklub og du vil derefter kunne sende kuponer direkte.
Kontakt mig, hvis du er interesseret, så kan du få priser og yderligere oplysninger.
Hey
Har læst hele tråden og mange gode forslag er kommet til - har også været inde på hotellets hjemmeside og her er din klinik også fint annonceret.
Måske man skulle spørge sig selv om Ringkøbing og omegn kan levere den nødvendige mængde af kunder som kræves for at din virksomhed er rentabel.
Er der kun et hotel i byen og hvor stor er konkurrencen på wellness i RIngkøbing - måske du skulle låne lokaler i flere hoteller, hvilket også vil løfte de hoteller som vil være med...
//Brian
Hej Heidi,Nu har jeg ikke læst hele tråden, så det kan selvfølgelig være, at jeg gentager mig selv.Hjemmesiden:Den er flot, stilet og funktionel, men har du overvejet at få lavet en video, man ser på din hjemmeside plus Youtube.com, for det tiltrækker mange kunder?Samarbejde:Har du overvejet at alliere dig i en klinik sammen med evt. en stylist, frisør og massør? Man kan jo tilbyde de lokale bl.a. en samlet pakke, hvor man bliver forkælet for en dag til enten et bryllupsarrangement, en polterabend, konfirmation, hvor man kan få det hele hos jer i stedet for at betale mange penge på et slot. I kan jo også samarbejde med Alt for damerne, Brudemagasinet, Femina og andre relaterede magasiner.Banner:Du kan ofte få lavet en gratis bannerannonce, hvis du til gengæld reklamerer for firmaet på din hjemmeside. Bilstreamer:Du kan få ganske få penge få lavet en lækker bilstreamer evt. blot på hele siden plus evt. på fronten til omkring 4.000 kr. i alt i Jylland, ved jeg. En hel bil vil koste ca. 9-10.000 kr. derovre.
Priser:Jeg synes, du lyder lidt dyr i forhold til, hvad jeg ellers kender, så måske bør du overveje at skrue priserne lidt ned. Du kan eksempelvis se priser her, jeg har kopieret fra en anden hjemmeside, og jeg skriver kun nogle af priserne for ikke at støde nogen:
Retning af bryn 75Farve af bryn 70Farve vipper 85Retning + farve af bryn 135Retning + Farve af bryn og vipper 185Permanent af vipper 250Retning af bryn + farve vipper 140Farve af bryn og vipper 140Farve bryn + vipper v/ ansigtsbehandling 120Gelenegle 500Gelenegle m/ hvid kant 525Sticker 501 negl 70Lille opfyldning 275Stor opfyldning (incl. 3 nye negle) 375Aftagning af negle (v/ køb af nye) 105Aftagning af negle (u/ køb af nye)inkl. tilretning + lakering 295Art 100Tilretning incl. lak 95Tilretning incl. gelelak 125
Flexjob:Der findes mange kompetente mennesker, der vil være interesseret i et flexjob, hvor kommunen betaler en del af lønnen.Det var blot nogle tanker :o)/Birita á Heygum
Jeg får jævnligt behandlinger på et spa, da jeg synes at det er en fed afslapning/afstresning. Og så gør det jo også godt for huden/muskler, afhængig af hvilken type behandling jeg får.
Et af de steder jeg kommer, er på mit fitness center's spa. De er ret gode til at lave arrangementer som får flere nye kunder til at købe behandlinger. Sidste gang de kørte et arrangement, kunne man gratis komme og få ost og vin, og få en gratis 15 minutters massage. Hvis man syntes om det, kunne man samme aften bestille en massage med 20% rabat. Folk stod i kø for at komme til, og mange bestilte en massage samme aften.
Siden dit spa ligger på et hotel, burde du have mulighed for at lave lign. arrangementer.
Et andet spa jeg kommer på med jævne mellemrum, er Ole Henriksen's spa. Jeg synes at de er gode til mange ting, men primært to. De er gode til at bygge relationer til deres kunder. Jeg føler mig altid som en ven af huset når jeg kommer der. De kender mig, og jeg fortsætter snakken fra sidste besøg så snart jeg er på briksen.
Noget andet de er gode til er at sælge produkter. Jeg går aldrig derfra uden at have købt for en mindre formue. Og jeg køber ofte produkterne igen og igen. Jeg har vel omkring 20 OH produkter som jeg løbende fornyer når de er opbrugte.
Sælger du nogle af de produkter du bruger? Hvis ikke, kunne det ikke være en ide? Og hvis nu du bruger produkter kunderne ikke bare kan købe i nærmeste Matas, eller supermarked, er de jo nødt til at komme tilbage til dig når de skal købe igen. Og så er det jo nærliggende at spørge om ikke de lige skal have booket tid til en behandling. Pointen er, at du får dem ind i "butikken" selvom de ikke kommer for at få en behandling.
mvh Carsten
Stifter af startup virksomheden InspireAnalytics Inc. med base i Silicon Valley, Californien. Officiel launch i foråret 2013.
Lige en hurtig (og jeg har ikke læst hele tråden, så der er sikkert nogen, der har nævnt det før):
Men jeg kan se, at du ikke ydnytter din Facebookside fuldt ud. Du kan jo lave en velkomstside og bruge social ads, der er målrettet til lige præcist dine potentielle kunder.
Har du allerede forsøgt det?