Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er forkellen i SEO venlige artikler og artikler til det trykte medie (avisen m.m.) ? Eller er det bare BLUFF det hele ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Smile Hej alle !

Herinde på Amino kan der jo som bekendt ses mange tilbud.

Bl.a. tilbud fra flere tekstforfattere. Det kan være indenfor mange forskellige områder som salgsbreve, pressemeddelelser, SEO artikler m.m.

Nu er jeg måske fremme ved mine spørgsmål.

  • Hvis jeg f.eks. skal skrive til en avis om malerarbejde, eller skrive om det på min hjemmeside, og Google skulle finde det interessant. Hvori skulle forskellen bestå i det formulerings mæssige. ?
  • Hvis jeg skriver til hjemmesiden, styrer jeg jo bl.a. SEO ting i Word Press v.h.a. plugins, som f.eks. title, description, keywords m.m. Dette har den enkelte skribent i almindelighed jo ikke indflydelse på og adgang til på den enkelte hjemmeside.
  • Jeg har prøvet at få skrevet ting fra ”prof”. Dette sammen holdt med egne bidrag, kan jeg ikke se den store synlige forskel i. I nogle tilfælde måske endda dårligere.
  • Eller har jeg bare været ”uheldigt” ?
  • Eller er det den enkelte forfatter der via sin ”manglende” faglige færdighed kommer til kort overfor Googles krav om faglighed og kvalitet på siderne ? og at jeg som ”fagmand” bedre kan udtrykke dette ?
  • Eller er der simpelthen ”folk” der i forbindelse med tekst til hjemmesider, bedre kan sætte sig i Google sted ? og hvad så med de ”almindelige” læsere ?
  • Hvis der er forskel på om man skriver til en avis eller til ”google” – hvori består denne ? Gerne hvis der kunne gives eksempler.
  • Dem som i dag bliver uddannet i journalistik hvad bliver de uddannet i ? Skrive til aviser eller til ”Google eller begge dele ? Og er de altid bevidste omkring hvem de skriver til ?
  • Skal den virkelige gode proff. både være tekniker, forfatter m.m. for at please Google.
  • Dem som kalder sig SEO eksperter er vel ikke tekstforfattere ?
  • Jeg antager at man idag ikke har en endelig uddannelse i SEO venlige skriverier. ? Således at man efter endt uddannelse opnår et "svendebevis"
  • Det er måske mange ting ? Men jeg synes det er vanskelig at skelne det ene fra det andet og ikke mindst hvad fås der for pengene ? Altså kort og godt en tydelighed i et for mig meget ugennemsigt marked

Afslutningsvis er det måske kun mig der ikke er klar over de forskellige kompetencer områder ?Wink

YesGod søndag.

 Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En
tekstforfatter skal give budskabet hurtigt og klart uden så mange omveje,

 

En
seo tekstforfatter Skal give budskabet med så mange at de ord /fagudtryk /søgeord
og lignende så Google ved hvad siden indeholder

Det
er i mine øjne forskellen   Men kan jo tage fejl :-)

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har været inde og kigge på din side og det ser altså meget rodet ud, med store klumper af tekst og forskelligt rettet fokus. Jeg tror du nok skal starte med, at få styr på sidens Usability, så kunderne ikke løber skrigende bort når de tilgår din site. Stick out tongue

Håber du kan bruge det Big Smile

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige noget om artikler til det trykte medie, men i SEO artikler holder man gerne gengivelsen af det keyword man ønsker og optimere på omkring de 3-5% altså ordet går igen i teksten i dette interval. Keywordet skal også indgå i overskrifternei flere forskellige kombinationer, og vigtigst skal indholdet være interessant for læseren.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Frank Ulrich:

Jeg har været inde og kigge på din side og det ser altså meget rodet ud, med store klumper af tekst og forskelligt rettet fokus. Jeg tror du nok skal starte med, at få styr på sidens Usability, så kunderne ikke løber skrigende bort når de tilgår din site. Stick out tongue

Håber du kan bruge det Big Smile

Nu var det ikke min side der skulle kigges på.Wink Hvis det var det, have jeg skrevet det.

Og med hensyn til henvendelser og konverteringer klare den sig ”godt”. Men alt kan her i livet gøres bedre.

Om man flygter bort eller ej ? er en smagssag - Pas på at diskutere politik, børneopdragelse og farver Wink. Det oplyser jeg i hvert fald mine kunder. Mon ikke også man skal være lidt forsigtig med at være for skråsikker, også som ”It ekspert”. Mon ikke kendsgerningen smag og behag er forskellig skulle værre fremherskende ? også indenfor rådgivning”

Men et udpluk af henvendelser kan ses her http://raad-mal.dk/gratis-og-uforpligtende-malertilbud

Men det jeg ønskede svar burde fremgå af mine spørgsmål, som f,eks. Hvad er forskellen i at skrive til ”Google” og ”ugeavisen” m.m.

Nej dit svar kan jeg ikke bruge - desværre.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

j

 

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvad er forskellen i at skrive til ”Google” og ”ugeavisen” m.m.

Jeg tror forskellen bliver mindre og mindre

Tidligere kiggede man stort set kun på om de keywords.
Helst 3 – 5 procent som Henning skriver.

I dag kigger Google også på f.eks. afvisningsprocenten. Altså hvor lang tid bruger de besøgende rent faktisk på de enkelte sider.

Der skal skrives noget som læseren rent faktisk kan bruge til noget, og derfor forsvinder jeg-laver-en artikel-på-fem-minutter vel efterhånden.

Forskel på SEO artikel og artikel til ugeavisen?

Vil du gerne findes på ordet ”rød maling”, så er det vigtig at ordet maling fremgår i SEO artiklen. Det er det fordi der i artiklen er et link til din side hvor du sælger rød maling. Google finder dermed linket relevant.

I artiklen i ugeavisen er det mindre vigtigt at ordet ”rød maling” forekommer i teksten. Her skal man i teksten kunne finde dit firmanavn, adresse og et positivt billede af dit firma.

vh Finn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man spørger Google, vil det bedste råd altid være at tilstræbe en letlæselig artikel, som har læserens behov og interesser som førsteprioritet. Det har netop en artikel til trykte medier, og det er netop sådanne artikler, Google forsøger at tilpasse deres algoritmer til.

Så en sikker og risikofri strategi på langt sigt, vil være at producere gode kvalitetsartikler, uden egentlig at tænke over nøgleordsdensiteten og tekststrukturen, med henblik på SEO, og i stedet fokusere udelukkende på artiklens kvalitet og indhold, så læseren får det optimale ud af den, også med hensyn til placering af links osv. Det er de artikler Google og andre søgemaskiner hele tiden justerer deres algoritmer til at belønne.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen !

Synes der er interessant at det også har betydning i Google, f.eks. afvisningsprocent, tid på siden m.m.

Derfor skal jeg også igang med denne

http://www.amino.dk/blogs/frankhellerupmadsen/archive/2011/08/02/dit-vigtigste-seo-v-230-rkt-248-j.aspx

Tak til Frank Hellerup !Wink

Men det jeg som udgangspunkt også var interesseret i, var kort og godt den ”merværdi” man kan få ved at købe SEO ydelser ? Eller skal det i stedet betragtes som en ekstra omkostning ?

Eller der er måske ikke så meget tilbage og hente i værdi?

Er det måske derfor man jævnligt herinde kan se det ene tilbud efter det andet ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)