Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldrig på Facebook!

Side 4 ud af 11 (104 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maibritt ;-)

Vil lige korrigere. Det kan du godt, men det skal gøres med måde for ellers vælger folk at slette dig eller at skjule alt hvad du skriver. 

Jeg meldte mig til eksempelvis Tony Robbins og Jon Bon Jovis fansider. Den sidste har jeg afmeldt mig, da stort set alt hvad der blev postet var forsøg på salg af koncerter etc. Det giver altså ikke mig værdi at få min Facebook-feed fyldt med reklamer. Robbins, derimod, sender mest værdifuld og interessant viden ud (som er relevant for segmentet) og aktiverer dermed også sine fans. Det medfører at fans'enes venner også bliver opmærksom på at her er noget spændende og måske tilmelder sig. Tony Robbins har hermed sikret sig at være "top of mind" hos en enorm mængde mennesker. Og ja, han sniger engang imellem et tilbud ud, men ikke så hans Facebok-feed ligner en stor reklame for hans produkter, men mere ligner et sted der er spændende at følge med i. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også at det bliver en kombination... Wink

Jeg er meget optaget af Protreptik, som betyder filosofisk coaching. Det tager afsæt i din værdier, som du arbejder målrettet med for at blive en stærkere/mere bevidst leder. Med udgangspunkt i dette laver jeg video produktioner hvor omdrejningspunkterne er værdier - sidst nærvær.

Så jeg er meget optaget af mennesket og filosofien, og dermed sælger jeg jo produktet på en - forhåbentlig - appetittelig måde.

Vil absolut appellere til dialog Sleep

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbeltpost slettet :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal ALDRIG sige Aldrig... for nu sker det alligevel. Jeg er på FACEBOOK.

Jeg har allieret mig med en Amino.. og ser frem til en fantastisk side.

I første omgang har jeg oprettet en privat profil, som jeg vælger kun at benytte til min familie.

Nu venter et stort arbejde forude. Jeg ønsker at min hjemmeside, nyhedsbrev, Min You Tube kanal http://www.youtube.com/MaibrittZtrong spiller med. Jeg ønsker en side hvor man aktivt kan debatere filosofiske emner og måske med udgangspunkt i mine fremtidige videoer (udarbejdede en igår der handler om tolerence). Men andre ideer er meget velkomne, vil glæde mig over at høre fra jer - kast IND Pleace

Morale - Man skal ALDRIG sige Aldrig..... Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dejligt at Facebook har fanget dig lidt, - men nu har du jo også fået input fra nogle af de titusinder af mennesker som gerne vil vise deres smukke navle i en grad at de ikke tænker nærmere over midlerne.

Din intuition sagde dig noget andet, og det synes jeg du burde reflektere lidt over. Var det fordi du var "forskrækket" over det, eller har du ubevidst modtaget signaler/holdninger fra de ledere du omgås?

Min omgangskreds efter 35 år som selvstændig består udelukkende af ledere, hvad enten de ejer deres virksomhed eller ej. Der er ingen af os der er på Facebook.

Årsagen er enkel, - FaceBooks betingelser.

Nu er jeg ikke din potentielle kunde, men i mine øjne ville du ikke opnå noget ved en FB side. Det ville højst være lidt "nå, ja det er der så mange der er" og som sådan skader det jo ikke.

Omvendt, skulle jeg have brug for dine ydelser fordi mine ledere skulle klædes på at skulle føre virksomheden gennem en proces som ville give støj i medierne (læs massefyringer) - så ville jeg (og måske andre?) fravælge dig netop på grund af din FB profil.

Hvorfor nogen tror at noget der har været på FB forsvinder blot fordi de beder om det, forstår jeg ikke rigtigt. Det vises måske ikke på FB-siden, - men væk? Næppe!

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for dit indput og det er jo netop de bekymringer jeg har haft... besluttet at starte ud med at skabe debat om værdier/filosofi.. på den måde udtrykke hvad jeg står for som menneske og leder.. håber at kunne være med til at forandre men også at lære af andre.

Indirekte er det naturligvis opmærksomhed til min virksomhed...

Så en blid opstart som kun kan udvikle sig ved hjælp af dem der tilmelder sig sitet Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

ztrong:

Fordelene kan jeg få øje på.. bl.a. lanchering af mine ydelser/kurser mm.

Som coach skal du hovedsaglig være på LinkedIn - lav en gruppe og inviter folk/prospects - der er dine fisk!

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet Wink

Mvh Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maibritt,

Det er godt at høre, at du har oprettet en privat profil. Så kan du begynde at snuse lidt til, hvad Facebook egentlig er for noget. Hvordan du begrænser adgangen til din profil, bør nok også stå øverst på din checkliste.

Jeg bed mærke i tre ting i denne tråd:

1) Du er skeptisk overfor at markedsføre din virksomhed på Facebook.

2) Du overvejer at lave en blog til din virksomhed.

3) Du er optaget af "protreptik".

For det første, så skal du gøre dig helt klart, hvad formålet overhovedet skal være med en Facebook Page. Ellers bliver du ikke motiveret til at gøre noget særligt ved den. Èn ting er at lancere denne platform, men hvis du ikke aktivt bruger den, så går den hurtig død og din "investering" er spildt.

Dit website indeholder de typiske informationer om, hvem du er og dine kompetencer. Men jeg savner lidt, at alt denne information inspirerer mig til at kontakte dig, eller at kommunikationen handler om "mig". Dér kommer Facebook ind i billedet, da du kan benytte denne platform til at dele en smule ud af din viden og dermed opnår en mindre fanskare på Facebook, som du så løbende giver relevante informationer, som skaber engagement på din Facebook Page. Med tiden vil mange af disse mennesker og deres omgangskreds on-/offline få større interesse for din virksomhed, dine kompetencer, og dine serviceydelser, end det vil være tilfældet efter blot et enkelt besøg på dit website.

Du kan med fordel benytte eksempelvis www.HootSuite.com til at auto-poste indlæg på din Facebook Page i aftentimerne, da det formentlig er på disse tidspunkter, at dine potentielle kunder er online. Dermed ikke sagt, at du ikke skal være aktiv i debatten. Selvfølgelig skal du det. Men du kan kickstarte dialogen på din Facebook Page automatisk og så deltage i debatten efterfølgende. Det kunne eksempelvis være med spørgsmål omhandlende emnerne stress, mindfullness, nærvær m.m. At du deler en lille smule ud af din viden eller byder læseren op til dans vi være en god investering, såfremt det kan skabe interesse for din virksomhed og i sidste ende kunder i butikken.

For det andet, med hensyn til at lave en blog, så vil jeg sige, at en Facebook Page netop er en blog. Den er endda placeret lige midt på motorvejen på Facebook og ikke ude på dit eget website. Men du har stadig den fulde kontrol over indlæg på den. Desværre ser det ud til, at www.Facebook.com/zstrong er optaget til anden side. Hvis det er ekstremt vigtigt for dig, så kan jeg godt skaffe denne adresse til dig med Facebooks hjælp, men ellers så gå ind på www.Facebook.com/username og find en anden "genvejsadresse", som gør det nemt for andre at finde dig på Facebook. Sørg for at bruge den adresse i din korrespondance med omverdenen (i din signatur på Amino, på e-mail, på websitet osv.)

For det tredje, så er du optaget af et emne (protreptik), som det kan være meget svært for menigmand at forstå, men som måske giver enormt meget mening i behandlingen. At omtale det på dit website har måske ikke den ønskede effekt sammenlignet med at tale om det på din Facebook Page, hvor du vil have mulighed for at forklare, hvorfor det er særligt nyttigt i behandlingen eller coachingen.

Jeg kunne skrive en fristil, men vælger at stoppe her.

Held og lykke med projektet!

Robin

www.GoSocial.dk

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robin

Tak for dit meget fyldestgørende svar og tak for den tid du har brugt, for at sætte dig ind i min verden - det værdsætter jeg virkelig.

Jeg har netop idag haft møde vedr. min facebook profil.. og JA, jeg ved godt at det ikk er kurser - coaching - protreptik mm. der skal sælges direkte og at det er andre metoder der skal benyttes.

Men jeg vil også glæde mig til dialogen med dem som ønsker at være aktive der.

Som skrevet er det en helt ny verden for mig og nu springer jeg ud Yes

Forhåbentlig er den klar d. 1. oktober 2011

Med venlig hilsen Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Side 4 ud af 11 (104 indlæg)