Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til Nystartet webshop (Hjælp til salg og markedsføring)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Sæt dig grundigt ind i de to forskellige mediers muligheder inden du vælger. Dem her har jeg selv brugt:

God fornøjelse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

@Emil: Ja, det var selvfølgelig en idé :-)

@Søren: Tak for dit svar! Har kigget på Simon Mørchs glimrende artikel, men har meget svært ved at finde ud af hvor meget jeg skal byde. Kender du evt. til en artikel omkring det?

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick Nørgaard:
En anden vigtig faktor vil være, at du kan vise dem t-shirten før de klikker, og dette vil formentligt højne deres interesse, hvis du laver en annonce for, hver enkelt t-shirt.

Glemte forresten at spørge om noget. Synes du billederne er god nok kvalitet her nu til at bruge som annoncer? Eller skal jeg betale for at få dem fritlagt? Har kigget på http://www.removethebackground.com/

All the best

Kasper Andreassen

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Din shop er bedre end gennemsnittet - eller har i hvert fald potentiale til at blive det.

Men du mangler klart nogle flere varer på hylderne. Jo flere varer at vælge imellem, desto større er sandsynligheden for, at de besøgende finder noget, som falder i deres smag.

Der er svært at få overskud på både AdWords og Facebook annoncering, når rigtig mange forlader butikken uden noget i kurven pga. dit meget snævre sortiment.

Jeg har kun begrænsede (og ikke særligt gode) erfaringer med Facebook annoncering, men hvis du vil forsøge at gøre din AdWords annoncering profitabel, så bør du (som Tommy også er inde på) slå Displaynetværket fra. Med andre ord skal du under "Kampagneindstillinger", "Netværk" kun have hak udfor "Google-søgning".

(Hvis du vil annoncere mod Displaynetværket, så det foregå via en separat kampagne. Det er nogle helt andre spilleregler, som gælder der).

Derudover skal du have styr på søgeordstyperne. Googles standardvalg er langtfra altid det optimale. Læs evt. min lille Pixi-bog om søgeordstyper.

Og så bør du nok også være mere fokuseret i dine annoncetekster. En gammel morfar som mig kunne finde på at klikke på en annonce for "Mode T-shirts". Lidt moderne er man vel :o)

Men jeg tror måske, at dine T-shirts snarere er "Designer T-shirts" eller "Trendy T-shirts". Din annoncetekst skal skræmme de folk væk, som kun klikker, men ikke køber. Du kan evt. forsøge at skrive noget med 18-25 år i din annoncetekst.

Husk også at udnytte de 2 x 35 karakter bedre.

Du skriver fx.

"Vi giver 14 dages returret.
Gratis levering ved køb over 500,-"

Første linie er ren spild. Det er en lovfæstet ret.

Anden linie kan fx. forkortes til "Fri fragt over 500".

Så har du pludselig en masse plads til overs, hvor du kan forklare præcist:

  • hvad du sælger
  • hvorfor folk skal købe hos dig
  • og så slutte af med en "Call To Action" - fx. "Se vores udvalg nu". "Køb nu" eller hvad der nu er bedst til at fremprovokere et salg. (Test, ret til, test, ret til, osv.).

Derudover kan du også udnytte Display-URLen bedre. Lige nu skriver du "www.tshirtguy.dk". Prøv fx. med "tshirtguy.dk/Konkurs-T-shirts". Alle kneb gælder i kampen om kundernes opmærksomhed.

Du bør nok også overveje dit valg af søgeordet "Konkurs". Det har også en anden (og nok mere kendt?) betydning end "T-shirts".

Det var hvad jeg lige kunne finde på at lægge oveni de andres kommentarer - God arbejdslyst :o)

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
@Kasper: Desværre, men jeg kan fortælle hvad jeg selv har gjort.

Efter princippet om at batte i stedet for at klatte har jeg samlet mine annoncer omkring en snæver målgruppe (mak 10000 personer) og afgrænset i tid (aldrig mere end 72 timer). Jeg har kørt CPC og budt hvad Facebook har foreslået. Sidst var det >10 kr pr klik.
Når annoncen er populær falder klikprisen - på den sidste annonce som kørte henover en weekend endte jeg med en klikpris på omkring 1,10 kr / stk. Der gælder i øvrigt samme regel på AdWords; jo bedre dine annonce er, des lavere pris.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@Troels: Tak for dit meget omfattende svar og dine rosende ord :-)

Er rigtig gode råd mht. mine annoncer og kan godt se de nok skal omformuleres noget bedre for at have større effekt! Mht. søgeordet Konkurs har du nok ret i at mange søger efter det af andre grunde :-)

Tak for hjælpen og linket til din "pixi bog" :-)

@Søren: Tak for dit råd! 10 kr lyder bare af meget i mine øre, men hvis prisen falder som du nævner, er det måske værd at prøve. Mener jeg blev foreslået en pris på 6 kr.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En side bemærkning, så er 'mediet' (det gælder mig selv, Facebook, Adwords og stort set alle andre) interesseret i at holden en så høj CPM pris på bannerpladsen som muligt. De kigger altså på hvor meget de tjener pr. visning. 

Sat lidt på spidsen, så vil en annonce med følgende stats: Annonce 1: CPC 10, CTC 0,2 være en dårligere forretning end en annonce med stats: Annonce 2: CPC 1, CTC 5 selvom brugeren betaler 10 gange så meget pr. klik. 

CPM beregningen ser sådan her ud

(10 * 0,2) * 10  =  CPM 20
(1 * 5) * 10 = CPM 50

Der er faktor 10 på da CPM er pris pr. 1000 visninger.

Netværket tjener altså 2,5 gange så meget på annonce 2 som annonce 1. Brugeren betaler 1/10 for annonce 2 kontra annonce 1.

At skabe en så høj CPM pris på annoncen som muligt er altså en win/win situation for både medie & annoncør. Både facebook & adwords har mange metoder til at justere ens annonce, hvilket gør det er simpelt at komme i gang, men svært at få succes, når det er et område med meget konkurrence. Det kræver i hvert fald en grundlæggende forståelse .

Vedrørende markedsføring, så har jeg brugt DK4's TV bingo program, hvor min webshop url + produkter får ca. 45 sekunders visning på TV, når en bruger åbne lågen med mine sokker. Det giver en øget direkte trafik, og jeg kan også se et øget antal ordre. Håber det kunne bruges som et alternativt indspark :-). De er søde at snakke med, og det er nemt at komme i gang. Desuden er det dine produkter du 'betaler med' for markedsføringen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

@Casper: Tak for dit svar! :-) ..

Casper Schneidereit:
Vedrørende markedsføring, så har jeg brugt DK4's TV bingo program, hvor min webshop url + produkter får ca. 45 sekunders visning på TV, når en bruger åbne lågen med mine sokker.

Fed idé! Tror du programmet der er lidt udenfor min målgruppe, men har overvejet Bingo Banko. Vil dog have lidt flere produkter før jeg begynder at markedsføre mig sådanne steder :-)

All the best

Kasper Andreassen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)