Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget trafik kommer fra søgemaskiner?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen derude som på et tidspunkt er faldet over en undersøgelse eller statistik som viser, hvor stor en gennemsnitlig andel af trafik til hjemmesider der kommer fra søgemaskiner, i forhold til Direct trafic eller reffering sites.

Det eneste jeg kan finde er nogle forskellig blogs hvor personen blot kommer med et gæt på hvor mange han tror, og jeg er ude efter en lidt mere saglig undersøgelse. 

Jeg tænkte dette måtte være rette sted for sådan et spørgsmål

Håber i kan hjælpe

Mvh Rasmus

Jeg skriver en blog om Københavns farligste 7-mands fodboldhold på www.drengeishorts.dk. Vi tager med glæde imod en udfordring!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo helt an på hvilke site der er tale om, en fysisk butik vil have færre igennem Google end en opskriftside.

Uden at være sikker, så mener jeg at have læst at ca 80% i snit er igennem Google.

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er selvfølgeligt rigtig, men hvis det nu drejer sig om en webshop hvor alt handel foregår online. Har du nogen idé om hvor du har læst det om de 80%? 

Jeg skriver en blog om Københavns farligste 7-mands fodboldhold på www.drengeishorts.dk. Vi tager med glæde imod en udfordring!

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger helt af hvor meget arbejde man ligger i at få folk til at kunne finde en på diverse søgemaskiner. Men synes da jeg vil dele noget statistik fra min google analytics.

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke du kan sætte et tal på.

Det er SÅ forskelligt fra side til side, men kan du samle nok side til at lave en statitiske undersøgelse, så burde det være muligt, at finde frem til et tal.

Men alle kan jo se det i deres google analytics...

Hvad skal du forresten bruge tallet til?

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dog mere en statistisk undersøgelse hvor der evt er inddraget nogle 100 eller 1000 webshops, hvor man så kan se en gennemsnitlig andel. Mange folk slynger jo tit tal ud i omegnen af 50-80% som de mener at have læst et sted. Men er der nogen som kan huske hvor de har læst dette?

Jeg skriver en blog om Københavns farligste 7-mands fodboldhold på www.drengeishorts.dk. Vi tager med glæde imod en udfordring!

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian: Ja det er måske rigtigt, men hvis du læser på diverse blogs af folk som slår sig op på at være søgemaskine eksperter, så bliver disse tal med en 50-80% ofte nævnt. Så tænker det må komme fra en kilde, og ikke bare være grebet ud af den blå luft.

Jeg skal bruge det til en opgave, hvor jeg ikke kan lave kildehenvisning til et gæt på en blog :-)

Jeg skriver en blog om Københavns farligste 7-mands fodboldhold på www.drengeishorts.dk. Vi tager med glæde imod en udfordring!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget man som sådan kan sætte et bestemt tal på.

Det kommer an på så mange ting som er individuelt fra hjemmeside til hjemmeside. har du fx mange tilhængere/venner på facebook, og du poster et eller andet om din hjemmeside eller et produkt, så vil du jo pludselig få en helt del besøg derfra. Gør du det samme på twitter og andre sociale medier, jamen så kommer der endnu flere. og alt sammen er med til at få gennemsnittet for søgemaskiner til at falde.

Det samme hvis du bruger meget tid her, vil der være nogle som klikker på et link eller to, eller hvis du har dit link i en mail, sender nyhedsbreve, eller på anden måde gør noget arbejde som ikke inkluderer søgemaskinerne. Så har det jo også indflydelse.

Det har jeg selv set et utal af eksempler på, også bare en sådan ting som lidt dårlig omtale i medierne, eller for den sags skyld god omtale kan få rigtig mange besøgende ind på hjemmesiden, både fra forskellige kilder men også direkte, nogle selvfølgelig også fra Google, men igen her har det jo indflydelse.

Og det er en ting som er meget forskellig fra side til side. så man kan ikke på den måde lave en saglig statistik uden rigtig at gå i dybden og se på alle elementerne. og det er en ting som tager noget tid alligevel.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Aaberg:

Kristian: Ja det er måske rigtigt, men hvis du læser på diverse blogs af folk som slår sig op på at være søgemaskine eksperter, så bliver disse tal med en 50-80% ofte nævnt. Så tænker det må komme fra en kilde, og ikke bare være grebet ud af den blå luft.

Jeg skal bruge det til en opgave, hvor jeg ikke kan lave kildehenvisning til et gæt på en blog :-)

Ok. Men det skal nok passe. Jeg har endda en side, hvor det er lige omvendt. Har lige prøvet at vedhæfte et udtræk fra 4 meget forskellige sider.

Så det kan være meget svært, at komme med et bud.

Men det er da sikkert noget Jacob webanalytiker.dk tager med i webshopindex analyse halløj - hvis det bliver færdigt :O)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er søgemaskientrafik egentlig?

Er det søgemaskinetrafik når brugeren skriver www.xxx.dk i søgefeltet (min mor er sådan en bruger), og efterfølgende klikker sig ind?

Er det søgemaskinetrafik når brugeren bruger Google som 'intern site søgemaskine'?

Brugeradfærd er i hvert fald interessant i den forbindelse. Det der kunne være interessant at se på, er hvor mange får kendskab til en ny side via henholdvis: Søgemaskinerne (søgning på keyword), Bannerreklamer, Adwords, Offline kendskab, Links fra fora/blogs/hjemmesider (du kan sikkert finde på flere kasser).

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)