Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 12:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Har lige brug for lidt hjælp

Jeg har tidligere drevet en virksomhed som jeg gik personlig konkurs med og har derefter fået tilkendt gældssanering, og har indbetalt to gange ud af 5. Så er færdig 31/12 2013

Jeg har så i 2010 startet et nyt firma som også er personlig ejet

Jeg har fået at vide at når man bliver tilkendt gældssanering og evt skulle købe fast ejendom eller vinde i lotto kan kreditorene ikke rør mig

Nu har jeg i dag haft besøg af en stævningsmand som kom med en indkaldelse til skifteretten, om at en af kreditorene anmoder om at ophæve min gældssanering pga jeg har haft mulighed for at starte nyt firma

Hvordan skal jeg forholde mig i den situation ?

Jeg har anskaffet mig en firmabil som jeg leaset, og udbetalingen til den har jeg lånt privat.

Er der noget jeg har fået forkerte oplysninger om i forbindelse med min gældssanering ? eller kan en kreditor virkelig få ophævet min sag ?

Håber der er nogen kloge mennesker der kan hjælpe mig lidt her

Mvh

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:
Er der noget jeg har fået forkerte oplysninger om i forbindelse med min gældssanering ? eller kan en kreditor virkelig få ophævet min sag ?

Under visse forhold kan en kreditor bede skifteretten om at ophæve kendelsen om gældssaneringen. Dette kan ske, hvis du har opgivet ukorrekte oplysninger eller bevidst har undladt at give relevante oplysninger.

Derudover kan der også  ske ophævelse, hvis du har tilsidesat sine betalinger.

I første omgang vil jeg tage det roligt og evt. kontakte den rådgiver der evt. har hjulpet dig med gældssaneringen tidligere.

/Henrik

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 12:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har givet de rigtige oplysninger og betalt til tiden

Men i brevet fra skifteretten er der en kopi af en artikel fra avisen om jeg er startet op som selvstændig

Men ja jeg må prøve at kontakte den advokat der var på sagen

Men kan da godt blive lidt nervøs når sådan en idiot kommer med en stævning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:
Men kan da godt blive lidt nervøs når sådan en idiot kommer med en stævning

Lad ikke dette ødelægge din nattesøvn. Som nutidens unge  siger "fuld skrue fremad" med din nye forretning.

Du har forstået reglerne korrekt og lad så juristerne lukke den juridiske del.

/Henrik

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan altså være rimeligt meget på spil her, så det vil være en god idé at få lidt hjælp inden du skal møde i skifteretten. En advokat vil kunne få at vide hvad der ligger til (bag)grund for at din kreditor har indgivet stævningen, og så kan i sammen imødegå "anklagerne" ved at have en forklaring og eventuel dokumentation parat.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 12:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreditoren der har søgt om ophævelse har skrevet en mail til skifteretten som lyder sådan:

Hermed begærer vi den afsagte kendelse af 23/1-2009 ophævet

Som det fremgår af nedenstående artikel har Lars Pedersen haft mulighed for at spare op til etablering/opstart af selvstændig virksomhed den 1/6-2010

Og så er der vedhæftet en kopi fra den lokale avis med artiklen om jeg er startet

 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg være fræk at spørge om du har tråndt nogle af de kreditore over føderne, så en eller flere måske har set sig sur på dig..?

Men ellers gør som Henrik siger tag det roligt, kan da ikke se det er forkert at starte selvstændigt op efter en personlig konkurs, du gør jo bare hvad du kan for at få tjent nogle penge så du kan betale tilbage.

Var der ikke folk i samfundet der rejste sig igen ville det hele da gå i stå, så forsæt der ud af med fuld skrue...Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:
Som det fremgår af nedenstående artikel har Lars Pedersen haft mulighed for at spare op til etablering/opstart af selvstændig virksomhed den 1/6-2010

Alt er jo kun gætteri fra min side. Det lyder som at kreditor argumenterer for at du med det budget  som gældssaneringen baserer på sig ikke skulle have luft til at spare op til start af ny virksomhed. Altså afgivet forkerte oplysninger.

Det er blot at forklare hvordan du har startet op igen baseret på lån.

Hele konceptet omkring gældssanering bygger jo netop på at folk skal have en ny chance for at komme videre.....

/Henrik

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer det til at koste kreditoren penge at skifteretten skal se på sagen ?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt generelt betragtet er det således at du ved en gældssanering får fastsat et afdrag der giver dig mulighed for en beskeden livsførelse, efter et du har et budget du har lavet.  Det vil sige at du afdrager efter bedste evne.

Et sådan budget skal ikke levne mulighed for opsparing, og det er sikkert det kreditor mener med sin stævning. Det er selvfølgelig ren spekulation fra min side, - jeg er ikke tankelæser.

Hvis du også tror det forholder sig sådan, skulle du finde en enkel måde at forklare/dokumentere hvorledes pengene til det nye firma er fremkommet, - så det harmonerer med vilkårene omkring optagelse af nye lån osv.   

Det handler om, at hvis kreditor får medhold, så ryger du tilbage til start og fuld gæld. Så bare at lægge sig til at sove var nok ikke det råd jeg ville komme med. 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)