Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ikkeigen:

Ja - men er vel ligegyldig. Yes

der må være en tidsmæssigt frist efter man har fået gælds sanering og til at den ikke kan genoptages... men hvad er denne ? Wink

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej der er ingen tidsfrist når først du har indgået en aftale.
En part har altid mulighed for i afviklingsperioden som ligger imellem 5 og 8 år at stævne hvis regler og afdrag ikke overholdes eller part mener der er oplyst ukorrekte oplysninger ved senere handlinger deraf.

Som udgangspunkt kan de ikke gøre noget eller tage de penge du tjener eller vinder efterfølgende.

Grunden til jeg spørger om det er en bank som stævner er at det meget sjældent er sådan en part stævner.
Hvilken bank er der tale om?
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Grunden til jeg spørger om det er en bank som stævner er at det meget sjældent er sådan en part stævner

Hvor fra har du det  - dokumentation ?

Det er da vist ikke fra virkelighedens verden ?

Pengeinstitutter plejer vist at være nogle af de hurtigste, hvis der bare viser sig en lille chance? Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ikke overraskende det er dig som skriver dette Ib.
I stort set alle de tråde jeg har skrevet i og kommet med min erfaring og input har du reageret på samme måde. Utroligt og må sige jeg er ved at være lidt træt af dig.
Hvis du vil bidrage til trådstarter så kom med noget hjælp og vejledning, evt dine erfaringer osv.

Der skal meget til at en bank stævner efter indgåelse af gældssaneringsag. De skal have ekstra særlige grunde.
Det er ikke normalt ifølge dommer jeg har snakket med.
Så jo det er netop fra virkelighedens verden Ib!
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Utroligt og må sige jeg er ved at være lidt træt af dig.
Ronni Larsen:

Du kan bare trykke på skjul bruger, så slipper du får mine bidrag. og på samme måde kan jeg. Det har bl.a. den fordel for mig, at jeg ikke skal se mere om iværksætter Korsør og andre ting du udbreder dig omkring.

Det er ikke normalt ifølge dommer jeg har snakket med.
Så jo det er netop fra virkelighedens verden Ib!

Wink Kan du give lidt oplysninger på dette ?

Også gerne navne på dommere som du påstår og have snakket med ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Utroligt og må sige jeg er ved at være lidt træt af dig.

For øvrigt i lige måde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

grundliggende er det væsentlige jo bare, at man skal overholde de betingelser der er sat i gældssaneringen og at man har en helt klar periode defieneret i den og derefter kan man gøre som man vil. Det er vigtigt at man er ærlig omkring indtjening og alt andet når aftalen indgås og overholder den. Jeg vil ikke ind i om banker måske er mere eller mindre aggressive til at stævne, overordnet kan der kun stævnes hvis man ikke overholder den indgåede aftale og det er det man bare skalBig Smile

Det eneste jeg kan tænke mig er, at nogle private kreditorer som måske selv må gå konkurs fordi de ikke får deres fulde tilgodehavende, KAN være mere aggressive end f.eks en bank - men der kan kun ske noget hvis man ikke har spillet rent spil op til saneringen eller brudt aftalerne unders saneringen

Det siger sig selv, at man under og efter en gældssanering kan opleve en del problemer med at stifte ny gæld uden at stille sikkerhed, og de problemer vil i ganske høj grad være der, uanset man stifter selskab og andet - i alle fald over for banker og andre der kan spotte gældssaneringen

En gældssanering er alt andet end en spøg, hverken for de kreditorer der må vinke farvel til et ellers fortjent tilgodehavende - eller for den der får den bevilget, under stramme rammer normalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 15:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I bund og grund kan man vel godt forstå kreditor. Hvis han ikke kan få sit tilgodehavende, men må nøjes med en reduktion forstår jeg godt, at han antager, at du har enten det ene eller det andet, når han ser dig i avisen. Se det som en mulighed for at forklare dig..... Jeg tænker videre at vinder man den store gevinst i lotto så betaler man selvfølgelig enhver sit først, uagtet om man skal eller ej, ikke?

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Wink Kan du give lidt oplysninger på dette ?

Også gerne navne på dommere som du påstår og have snakket med ?



Skriv til mig privat Ib. Så skal jeg oplyse dig om navn på den dommer jeg har det fra og har snakket med hvis du har brug for dette.

Må indrømme jeg ikke forstår alle dine mistillidsspørgsmål hele tiden rundt omkring på Amino
Hvorfor har du set dig sur på mig herinde? eller er du generelt bare sådan? 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
eller er du generelt bare sådan?
Wink

Nej Ronni Larsen !

Jeg er ikke generelt sådan.

Det kan du jo tjekke ved at læse nogle af mine indlæg i gennem på Amino og andre steder på nettet, f.eks. www.byggeri.dk m.m.

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)