Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate via Facebook annoncering?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Er affiliate via facebook annoncer godt, altså hvor man linker direkte til affiliate programmet, så hvis de klikker på annoncen så kommer de ind på et spørgeskema.


Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske ikke lige som du beskriver det der. Jeg har aldrig rigtig forsøgt, og de få gange jeg har prøvet, har jeg ikke kunne få det til at løbe rundt. Men der er givetvis nogle der kan specielt med kampagner som har en høj lead pris, og kan segmenteres præcist. Eller naturligvis kampagner med en fast klikpris, og som må køre på facebook naturligvis.

De der rådne spørgeskemaere giver jeg i øvrigt ikke meget for :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian


Jeg går ud fra at det du mener er "Surveys" i form af spørgeskemaer.

Jeg har lagt mærke til at EPC på surveys, er stærkt faldende på de fleste netværk

Jeg mener ikke at det kan betale sig længere, men jeg vil ikke udelukke at der stadig er nogle "guldmine" surveys derude et sted. 

Jeg tror personligt selv at markedet er ved at uddø. 

Hvis du ABSOLUT skal prøve det, vil jeg anbefale dig kun at køre med en survey, hvor du virkelig kan target din målgruppe ekstremt godt på din annonce. 

F.eks. hvis du skal sælge en konkurrence om "Starcraft Super Epic Special Edition bla. bla. bla.", så sørg for dem du annoncerer til Synes godt om Starcraft, Blizzard, Gaming osv. 

Jeg håber du ved hvad jeg mener Smile

 

Held og lykke med det, og god weekend!

Vh. Sillas

/Sillas

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svarene, kan se at i begge er lidt skeptiske overfor "suveys" så, jeg vil spørge med noget andet: Hvad med en annoncer hvor jeg får penge for at de klikker på billedet? ;)


Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianjohn:

Hej tak for svarene, kan se at i begge er lidt skeptiske overfor "suveys" så, jeg vil spørge med noget andet: Hvad med en annoncer hvor jeg får penge for at de klikker på billedet? ;)

Jeg kender ingen klikkampagner som må køre på Facebook eller Google.

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal du virkelig være dygtig til at arbejde med CPM ads, da CPC ads næppe ville kunne lade sig gøre, med resultatet i form af et overskud. Altså når vi snakker klik kampagner.

Er dog heller ikke selv sikker på, om der findes særlig mange klik kampagner der må køres på Facebook. 

Jeg ville heller ikke mene at det kunne betale sig i sidste ende.

Start hellere med nogle kampagner, hvor du får % af salg. Og husk at target din målgruppe bedst muligt.

 

 

Vh. Sillas

/Sillas

Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian, du kan bestemt tjene gode penge paa affiliate marketing med facebook ads!

Personligt har mine mest profitable "direct linking" kampagner paa facebook vaeret med internationale Dating CPA programmer, hvor du faar $4-5 per bruger der tilmelder sig (gratis) paa dating siden.  Og ja, alle mine aktive ads er CPM kampagner, da jeg faar langt flere clicks/conversions ift. CPC. Hvis folk mener CPC er bedre, er det fordi deres ads ikke er gode nok. Sorry.

Splittest og optimer alt!

Naar jeg starter en ny fb kampagne fra bunden, starter jeg med at lave 100 billeder i standard stoerrelsen paa 110x80 px. Knald godt paa med photoshop effekterne, for at lave billederne saa opsigtsvaekkende og indbydende at klikke paa som muligt. Det tager tid og er slavearbejde, men kan bestemt betale sig!


Sell the click!

Skriv en fangende titel og en god ad tekst med call to action osv. og upload dine ads med de 100 forskellige billeder som CPC kampagner (Jeg koerer kun CPM paa mine optimerede ads). Normalt vil jeg mene, at du kan vurdere om en ad er god eller daarlig efter 10k impressions, og hvis en ad's CTR er under 0.07%, saa er der ingen grund til at holde paa den, saa skal den bare pauses.

Naar alle dine ads hver isaer har faaet 10k impressions, har du et godt indtryk af hvilke ad-billeder der klarer sig godt og hvilke der ikke goer. Tag dine 5 bedste performere (som forhaabentligt har en CTR over 0.07%) og gentag splittest processen med 100 nye ads og dine 5 bedste billeder som udgangspunkt:

  • Test 20 nye forskellige title og body tekster X de 5 bedste billeder. Behold de 5 vindere og ud med resten.
  • Tag de 5 bedste text-ads og test forskellige aldersgrupper 18-20,21-24,25-30, 31-35, 36-45. Allerede nu, boer du have nogle ads der giver overskud og har en ctr over 0.1%
  • Optimer yderligere ned til forskellige byer i landet og mindre aldersgrupper 18-18, 19-19 osv.

Til sidst vil du sidde tilbage med super potente optimerede ads, der har en hoej CTR = billige clicks, og som vil vaere overskudsgivende.

Held og lykke og god arbejdslyst ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)