Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undersider der kun er tilgængelige fra redirects

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ses det af søgemaskinerne, hvis man har nogle undersider der kun tilgåes fra et domæne med 301 redirects, men ikke fra links fra selv hovedsiden... ?

Så længe at urlén er fra hovedsidens domæne, er der vel ikke noget galt i det ?

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige sikre mig, at jeg har forstået det. Du har nogle løsrevne sider på dit domæne, der ikke hænger sammen med resten af indholdet?

Generelt set anbefales det, at man undgår såkaldte "orphan pages", som du taler om her. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke selv har testet, men de skulle ikke ligge i ret høj kurs hos søgemaskinerne.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det er forstået korrekt.

Jeg ville lave nogle landingpages på min hjemmeside, som så kun er tilgængelige via direkte links, og ikke via menu eller taggede ord på min hjemmeside, fordi det måske ikke helt passer ind på siden.

Men det er nok bedre at lave et par links så, dem kan jeg jo bare lave på nogle lang / lang ude for forsiden  undersider på hjemmesiden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo mindre prominente interne links du har til undersider, jo mindre vigtige opfattes de af søgemaskinerne. Hvis de var vigtige ville du jo linke mere prominent til dem. Hvis du slet ikke linker til undersiderne, så vil søgemaskinerne opfatte dem som ligegyldige - hvorfor skulle du ellers helt lade være med at linke til dem selv?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

De sider er heller ikke super vigtigte for mig, det er en slags wikipedia jeg havde overvejet lave omkring bygningsdele, det kunne jeg godt tit bruge, når jeg rådgiver omkring tagarbejde og renoveringer, på diverse gør det selv forums.

Med billeder af bygningsdelen, samt hvor den sidder i bygningen og lidt tekst der beskriver noget om hvad formålet er med den bygningsdel.

Det ville jo give en masse links til selv "domænet" som sådan, og for at gøre arbejdet lidt nemmere med at linke ind, ville jeg overveje at købe nogle domæner i disse bygningsdeles navn, dette ville være meget nemmere at huske jo..;)

Men var det i strid med søgemaskinerne var det jo ikke en god ide.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det en mulighed for dig at du lavede et link på din homepage til en side på dit domæne der linkede ud til de enkelte forklaringer?

Så ville du også kunne få trafik til det, og det skal du ikke kimse af, gratis rådgivning kan sagtens give kunder.
Og det etablerer dit navn som en ekspert på området... Du vil selvfølgelig få en del besøgende der blot læser og selv udfører det, men der ville helt sikkert også være dem der læser, og opgiver, hvorefter de ringer til eksperten. (dig)

Jeg skriver sådan her fordi for mig lyder det som om du prøver at "skjule" de sider, og jeg tror rent faktisk du vil stå dig bedre med dem end uden dem, på samme måde som du har beskrivelser af tilbygning af 1-sal eksempelvis.

Det er også min erfaring at google tildeler bedre placeringer til mere omfattende sider, så når siderne får alder og fylder, får de automatisk mere trust af google.
Her taler jeg selvfølgelig om sider der hænger sammen med domænet, og ikke orphan pages.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du har ret Janno, så laver nok siderne så de hænger sammen med hjemmesiden i stedet for, laver det bare som en "del" for sig selv, men egen menupunkt i toppen.

Tror også du har ret at det ville kunne skabe en del trafik, samt gøre firmaets navn mere bekendt for flere og dette kan jo også give en god del reference kunder jo...;)

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)