Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Server location

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Lad os antage at listen over datacentre rent faktisk er komplet så tyder det jo på at der er nogle andre faktorer i spil end lige præcis geografien for webserveren.

...eller at geografien for webserveren har en betydning, men som en del af den overordnede algoritme men uafhængigt af datacentrene.

Det vil også forklare hvorfor www.siwi.org pludselig dukker op i top 10 hvis man søger på "water resources management" på google.se.

Men ja, der kan være andre faktorer, fx. følgende fra Google Webmaster Central:

Hvis dit websted er målrettet mod brugere inden for et bestemt geografisk område, kan du give os oplysninger, som kan hjælpe os med at bestemme, hvordan dit websted skal vises i vores landespecifikke søgeresultater, og som kan forbedre vores søgeresultater for geografiske forespørgsler. Du kan kun bruge denne funktion til websteder med et neutralt topdomæne som f.eks. .com eller .org.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&as_qdr=all&q=site%3A.dk+&meta=cr%3DcountryUK%7CcountryGB ...viser at fx. oddsnet.dk listes som et UK site, selvom domænet er et .dk. Hvordan kan det lade sig gøre?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Gammel debat - men nu siger Google sørme, som mange af os. Og så er den ged vel barberet?

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke inde i alt det her, men jeg har flere kunder med afdelinger i de forskellige verdensdele. Jeg har prøvet at logge på de forskellige servere. Alle servere er med engelsk OS, tidzone og regional settings er sat til det land serveren er placeret i. Når jeg logger på en server i El Salvador, USA, Danmark, Dubai eller Hong  Kong får jeg meget forskellige resultater på google.com på samme engelske ord "Bank". Det er det lokale svar der kommer først.

Hvis man installerer en Windows i multilanguage version, installerer forskellige sprog version, f.eks. fra et par lande fra alle verdensdele, logger på og sætter regional settings/sprog til det enkelte land og ellers konfigurerer sin browser til at bruge en af de mange gratis proxy servere fra denne liste: http://www.proxy4free.com/index.html, for det repspektive land, sådan at man får en lokal IP-adresse, så må det være forholdsvis enkelt at lave en test, der beviser hvem af jer der har ret.....

Lad mig høre om der er nogen der vil lave eksperimentet. Jeg kan godt installere en XP i multilanguage version med en masse forskellig sprog, som der kan logges på via Remote Desktop....

For at konfigurere Internet Explorer til at bruge en proxy server fra listen skal man i menuen vælge: Funktioner / Internetindstillinger / Forbindelser / LAN-indstillinger og konfigurere den enkelte proxy server med korrekt port nr.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brasiliansk IP-adresse via proxy server....


Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Google.com kigger på mit OS/Browser sprog og kan se at det er dansk, så jeg får dansk og skal aktivt vælge Google Brazil, hvor en søgning på bank giver danske resultater, selvom jeg har Brasiliansk IP.....

 


Side 4 ud af 4 (35 indlæg)