Nå jeg søger på "water resources management" på google.dk med dansk sprog kommer dhigroup op som nummer 8.
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
Søgningen foregår med engelske ord på google.dk med dansk sprog - men google forstår jo også engelsk så den viser selvfølgelig de relevante links for en engelsksproget søgning DOG med den ekstra parameter at det er google.dk der bruges og det er dansk sprog på maskinen som søges fra så dansk baserede websites opprioriteres.
Skifter jeg så til engelsk sprog på google.dk:
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
Så forsvinder dhigroup og linksene tager nu ikke højde for de dansk baserede websites.
Bemærk her - jeg søger fra DK af og min PC har DK sprog og jeg bruger google.dk men ændre sprogparameteren til EN istedet for DA - Jeg har altså ikke flyttet geografisk lokation og det samme har min PC eller websitenes webhoteller eller servere heller ikke.
Nu tager vi så samme søgning på google.com med engelsk sprog:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
Resultaterne er næsten magen til dem fra google.dk med engelsk sprogvalg rækkefølgen er dog lidt ændret, primært fordi google books på google.com placeres i bunden og ikke som et resultat som på google.dk med engelsk sprog.
Så prøver vi så google.com med dansk sprog:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
Igen relativt ensartet i forhold til de sidste 2.
Men prøv så og skifte sprogparameteren til FR eller DE:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=fr&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
http://www.google.com/search?source=ig&hl=de&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
Og straks får du vidt forskellige resultater men resultat nr 1 og 2 forbliver nu de samme uanset hvad og de er hostet ikke hostet i DK, FR eller DE men derimod i USA.
Så det er klart at de vigtige parametre, som bl.a. også er nævnt i denne tråd, er: Sprog på googler, sprog på søgesætning, google lokation, google datacentre, webservers placering - så jeg kan ikke se hvordan du kan tilbagevise at nogle af disse parametre skulle være ligegyldige mikkel - og om noget så må sprogindholdet på et website være den singulært vigtigste faktor for hvordan et website rangeres, som eksempel kan jo prøves:
http://www.google.fr/search?source=ig&hl=de&rlz=&q=%22water+resources+management%22&meta=
Søgning på google FR med tysk sprog - de tyske sites popper op alligevel.
Derudover så er DK jo så småt så vi ikke har sandbox eller datacentre kun for DK så om du hostes i DK, SE eller DE for den sags skyld er nok ret underordnet på nuværende tidspunkt - Men som jeg også nævner så kan der være store forskelle på tværs af kontinenter og som gennemgangen af svarene fra datacentrene også viser så er der geografiske forskelle i rangeringerne rundt omkring.
Ps. når det er datacentrenes lokation der er afgørende er det fordi det er der data lagres for google - og ikke på din server - men din servers placering afgører hvilket datacenter som data gemmes til primært og her kommer også de regionale forskelle ind.