Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe hinanden med Facebook synlighed ( gratis)

Side 9 ud af 9 (83 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Grevang:

arguins:

Ja, jeg kunne godt tænke mig et klart svar istedet for at fokus hele tiden rettes mod likes på selve siderne. Det er jo ikke ideen med gruppen, og det er også stærkt begrænset hvor mange likes en side kan opnå via gruppen.

Jeg er vitterligt interesseret i et reelt svar, da holdningen fra "nej-sigerne" herinde går lidt mod hvad jeg har læst andre steder. Jeg er ikke interesseret i at spilde min tid, derfor ville det være fint at få det afklaret.

Det er såmænd ikke for at fjerne fokus - og igen, jeg kender ikke til trådstarters koncept. Jeg bakker såmænd bare op omkring Gita's indlæg tidliger i tråden.

Alt er ikke sort/hvid, derfor er ja og nej spørgsmål lidt svært. Lad os tage dit eksempel, hvor du har 5000 følgere med 40-50 følgere via dette koncept / idé. De 5000 følgere er reelle følgere, som du har tiltrukket fordi du har et relevant budskab. Dermed vil de alle være potentielle kunder for din forretning, hvorimod de 40-50 følgere har 'liket' din side for at være en del af konceptet/idéen - dermed mister disse 40-50 sin værdi.

De 40-50 følgere vil måske dele og 'like' dine opslag lidt den kommende tid, men hvis de ikke har nogen reel interesse i din forretning vil dette med sikkerhed falde. Som nævnt tidligere, så er der altså ingen genvej til succes på de sociale medier. Det handler om at tiltrække det rette segment med de rette målrettede budskaber - hvor du herefter kan bakke din indsats op med en god strategi for Facebook annoncering. Vi må nok erkende, at det altså koster penge at blive / være synlig på Facebook, hvis man vil ramme præcist med sin budskaber og dermed skabe værdi.

En god tommelfingerregel er at optimere sin markedsføringsindsats efter 80/20 reglen. Dermed mener jeg, at det i bedste fald vil være spild af tid.

 

Tak Simon for dit svar

Jeg tror at det som skaber så megen debat her er, at der er nogen som forstår vores "forsøg" som at vi retter vores markedsføring 100% mod denne gruppe, men det er selvfølgelig ikke korrekt.

Mit formål med deltagelsen er ganske enkelt at se om jeg kan få en større rækkevidde ud til mine "rigtige" fans, ved at nogen få "falske" fans interagerer med mine opslag. Får jeg større rækkevidde, er det oplagt for mig at sørge for at fastholde disse yderligere fans som nu ser mine opslag. Denne fastholdelse kan vi bl.a. få ved en bedre tilrettelæggelse af vores markedsføring (betalt eller ubetalt) og til erfaringsudveksling ifm dette er gruppen også udmærket. Der er allerede kommet gode konstruktive feedback fra gruppedeltagere.

Jeg læser dit svar som om at min rækkevidde blandt rigtige fans har en chance for at øges på kort sigt.

På langt sigt tror jeg ligesom dig at det bliver svært at holde et højt interaktionsniveau, men så er det at vi måske samtidigt er blevet klogere på hvordan vi planlægger vores markedsføring.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså jo flere der liker og evt kommenterer betyder da at man helt sikkert når ud til flere mennesker og hvis de så også like fb side eller bliver sendt til hjemmeside er det bare ekstra godt.

Mange der har 10000 og mere likes er tit falske likes og de fleste af de falske likes er fra udlandet og ikke danske FB kontoer.

Disse likes eller delinger du får gennem dette tiltag er danske likes.

Og det tæller meget de er danske for relevans.


Side 9 ud af 9 (83 indlæg)