Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter søger dygtig iOS programmør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej!

Jeg er en 21 årig ildsjæl fra Århus, som går rundt med et app-koncept i maven.

Jeg har lavet en hel del forarbejde til konceptet, og vil mene at app'en er forholdvis simpel at programmere. 

Vi deler selvfølgelig virksomheden, 50% - 50% 

Jeg tænker at vi får udarbejdet en kontrakt, så vi ikke misbruger hinanden.

Af sikkerhedsmæssige grunde, fortæller jeg ikke for meget om selve idéen, i frygt for at andre bliver first-movers på det danske marked.

Kontakt mig venligst på hvis dette har interesse på;

mikkelwind@gmail.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Mikkel

Det er altid godt med Ildsjæle, dem har vi for få af herhjemme

Men jeg tror ikke det her er måden hvorpå du får succes med dit app-koncept.

1. Hvis du vil have nogle seriøse til at bide på så skal du fortælle om din idé - din største risiko er ikke at der er nogle der stjæler din idé - den er faktisk at der ikke er nogle der vil "gide" at stjæle din idé - exceptionelle og unikke ideer er ekstremt sjældne, så du kan næsten være helt sikker på at hvis din idé er god, så er der allerede nogle der har realiseret, eller er ved at realiserer den i en eller anden form eller eller andet sted. (Faktisk er den bedste form for Idé-validering at du har konkurenter)

Dertil kommer at det ikke er en fordel at være firstmover, Google var ikke den første søgemaskine, Facebook ikke det første Sociale medie osv

2. Dygtige udviklere vil sjældent indgå i en sådan ordning, hvor betalingen er noget der måske falder når de har udviklet din idé - de kan ikke betale deres husleje med "Fugle på taget" og de har mange ideer selv, så hvorfor skulle de have dig med på "slæb" og give dig 50 %. Det at du har en idé er ikke noget særligt exceptionelt, jeg har også masser af ideer. Du bør som minimum fortælle lidt om hvad du bidrager med.

Hvis jeg var dig ville ligge mine kræfter i at få "trykprøvet" ideen på markedet - dvs få lavet et oplæg/wireframes/design o.lign som du diskuterer med dine potentielle kunder. Hvis du kan så find et par stykker der vil være med i en Pilot.

Parallelt med det udarbejder du en forretningsplan, dvs Budgetter, Markedsundersøgelse, Salgs og markedsføringsstrategi osv osv.

Når du er klar med det kan du så begynde at søge efter en investor, det er ikke nemt men jeg ved fra andre at de faktisk er lykkedes med at finde investorerAmino kapital, men du skal være godt forberedt.

Hvis det lykkedes så kan du gå ud og finde en der kan udvikle app'en, og betale ham for ulejligheden.

Beklager hvis jeg lyder som en "sur gammel stodder" - det er ikke min mening, men alle os i den her branche bliver jævnligt kontaktet af folk der syntes de har en god idé og som gerne vil have os til at lave den gratis, og jeg arbejder ikke gratis, og det vil du vel heller ikke gøre.

//Morten

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

'nuf said!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)