Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil facebook iværksættergrupper påvirke Amino??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :)
Hvordan tror du at Amino vil klare sig rent "brugermæssigt" idet, at facebook iværksættergrupper eksplodere dag for dag?
Ved godt at Amino er langt mere målrettet og har langt flere kvalifikationer end facebooks iværksættergrupper, men vil facebook på et tidspunkt overtage hele lortet?
Er det bare et spørgsmål om tid?

Mvh.

Mathias(:

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias 

Spændende emne!

Amino har en kæmpe fordel i kraft af de ufatteligt mange tråder som ligger rangeret i Google. Derigennem får forumet en kæmpe opmærksomhed, som jeg tror er ganske stabil, uanset konkurrence fra facebookgrupper. 

Jeg er på ingen måde konservativ anlagt, men jeg håber virkelig at forums som Amino vil bestå den næste internet tidsalder. Personligt mener jeg ikke det er sundt for internettets udvikling at alt kommunikation efterhånden køre over de sociale medier. Frygter dog at brugerantallet vil være faldende den kommende tid, da den yngre generation af iværksættere primært vil benytte sig af Facebook mm. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mathiasflindt

Det er et rigtig interessant spørgsmål du stiller op og meget relevant syntes jeg.

Personligt tror jeg ikke Amino vil så ud som den gør idag om ganske få år, jeg tror den vil udspille sin rolle og "ende" på de sociale medier i en eller anden forstand og en eller anden form, men jeg tror der vil gå 2-4 år før det sker, men at den i sin nuværende form vil "dø ud" tror jeg ikke der er nogen tvivl om.

Man kan i den forbindelse måske undre sig over at Amino ikke gør mere ved "sig selv" på de sociale medier, det forstår jeg ikke helt, i snit 1-2 indlæg om ugen på deres Facebook, det er godt nok ikke meget når man tænker på hvor store de rent faktisk er her på portalen :)

Men måske din lille tråd her kan sætte gang i debatten, det håber jeg.

Men en rigtig spændende tråd som jeg vil følge med i :)

Ha en dejlig aften.

//Kim

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes dit svar lyder meget realistisk Simon. 
Tror desværre du har ret i at facebook vil dominere de kommende generationers iværksættere en del mere end i dag... 
Kan ikke være mere enig i dit argument vedr. at facebook vil dominere mere og mere dag for dag. Jeg tror absolut heller ikke at det er sundt for internettet, at sociale medier stjæler alt opmærksomheden, så mindre virksomheder har sværere ved at klare sig optimalt. Sådan er det.

Jeg tror generelt at vores generation som har været på facebook en hel dal år, er ved at kører træt i det blå. 
Vi har brug for innovation dermed forandring, dermed ny energi til at blive klogere på andre punkter. Hvis facebook styrer det hele, vil det betyde at færre mennesker bliver inspireret til netop at tænke ud af boksen.
Men tak for svaret, var en fornøjelse at læse.(;


Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey WPHOSTING (:

Det er meget muligt! 
Facebook har så meget magt, og dominere så mange menneskers liv, at det naturligvis set skræmmer mig i perioder. 

Jeg ville bestemt mene at Martin Thorborg og hans dedikeret team kunne gøre Amino endnu mere interessant. 
Man kan lære utrolig meget af andre forums, sociale medier mv.
Hvis det var mig ville jeg revidere Amino og tage delelementer fra den nyeste teknologi og implementere i selve Amino infrastruktur. 

Dog kører Amino stadig på højtryk og klare sig vanvittigt godt! 
Men som Simon sagde - Amino har en kæmpe fordel i kraft af at de ufattelig mange tråder som ligger rangeret i google.
Martin Thorborg har jo uden tvivl betydet at brugertallet har været stigende også, da det har spredt sig viralt pga. hans spændende videoer osv osv. 


Facebook vil uden tvivl gavne mange mennesker, men også forværre mange menneskers dagligdag.
Forandring er vitalt, nye perspektiver er vitalt. 
Vi har i dag brug for at omgruppere således, at innovation og produktivitet er naturligt blandt unge mennesker. 
Det er en rette vej at gå.  :)


Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at skal man finde gode iværksætter debatter på sociale medier er det på Google plus og linkedin det sker for der er kvaliteten højere en facebook

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg startede Dinero for mere end 10 år siden, var det for at give iværksættere et sted at mødes og udveksle erfaringer.
I dag er der masser af god debat på nettet og meget foregår på Facebook m.m. og iværksættere har derfor fået masser af muligheder for at netværke.
Det er jo en dejlig udvikling og ikke noget jeg græder over.
Hvis Amino debat en dag bliver helt overflødig, hvad jeg dog ikke tror på, så er det jo fordi behovet bliver dækket af andre services og så er iværksætterne jo godt hjulpet.

Hvad angår Amino som forretning, har vi jo stadigvæk Amino Kapital, Virksomhedsbørs og Freelancer. De får mere og mere aktivitetet og bliver nok ikke kopieret af Facebook :-)

Og så tror jeg også mange glemmer, at Amino også er Ageras og Dinero, der har små 80 medarbejdere og samlet forventer en omsætning på 45 millioner kroner i år.
Og der hjælper vi titusindvis af iværksættere og små virksomheder, med gratis regnskabsprogram og med at finde en revisor, bogholder eller advokat.

Så Amino er en ret stor forretning i dag, der ikke er afhængig af debatten, hvis den en dag ikke er nødvendig længere. Men igen, den trives nu ret godt og falder pt. ikke i brug :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting er sikkert Martin - du har gjort en kæmpe gerning for mange tusinde mennesker, ikke kun iværksættere, men folk som falder for dine energiske videoer inklusiv mig selv! 

Så fra mit personlige indre - millioner gange tak for din ekspertise, men vigtigst af alt din positivitet, som peaker højere end de fleste danskere jeg nogensinde har mødt! :)

Du er grunden til at jeg nu er i fuld gang med at starte en virksomhed. Har samlet et team så vi nu er tre ambitiøse fyre der har en klar vision at yde den bedste service - dermed hjælpe en masse mennesker. 

Savner nogle nye videoer Martin, men går ud fra at du har travlt for tiden...

God dag mvh.
Mathias ^^

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Interessant emne, det vedrører jo ikke kun Amino men i princippet alle fora.

Jeg er medlem af et par Facebook iværksættergrupper, og jeg ser primært to forskelle på dem og Amino.

Mange bruger Facebook grupperne til quick fixes. Altså et brændende, typisk praktisk, problem, som skal løses. Har set mange der tilbyder at overføre 100 kr. via MobilePay hvis man lige gør dit eller dat. Eller nogle søger folk som kan levere eller udføre et eller andet. Amino er et bedre sted at have mere dybdegående diskussioner om et emne.

På Facebook lever debatterne typisk ikke mere end nogle få timer, hvorefter de typisk drukner lidt i mængden. På Amino kan en tråd sagtens leve i flere dage/uger, og få masser af svar og kommentarer løbende.  

Det er to områder, ud over de ekstra services Amino tilbyder, hvor jeg ser en klar forskel. Jeg tror at fora vil eksistere i lang tid fremover, især fora som har et emne der er vidensbaseret, eller kræver mere end hurtige og korte svar.

Mvh Carsten

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)