Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback & gode råd til webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. :)

Som overskriften lyder, ville det være super fedt med noget konstruktiv kritik af vores(min) webshop - eller gode råd til forbedringer.

www.dress-code.dk er en lille nystartet dansk hobbyvirksomhed der beskæftiger sig med salg af herretøj til unge fyre og mænd. Primært importering af små nye brands. Webshoppen som bygger på prestashop's opensource system, har været online i godt og vel 2 måneders tid nu. Forsiden er super simpel og består af et slideshow, nogle fremhævede varer og så selvfølgelig lidt forskellige kategorier/links og kontaktinformationer - ikke så meget hokus pokus. Jeg har nogle salg hver måned, så det er da meget fint... MEN, man vil jo altid gerne sælge lidt mere!

Kunderne er tilsyneladende glade og tilfredse med de produkter jeg sælger - ikke ét er kommet tilbage på grund af påstand om dårlig kvalitet eller lignende, til trods for at folk er skeptiske overfor de sorte mannequiner på varebillederne. (hehe, tak for det everbuying.com og co.) :p

Jeg annoncerer på både facebook og Adwords med et meget lille dagligt budget(20+20kr), det giver nogle kliks men ikke det store. Prestashop er søgemaskine venligt, det vil sige at jeg har mulighed for at indtaste henholdvis "Meta discription" og "Meta Titel" ud for hver kategori og produkt, det har jeg så naturligvis gjort - og forsøgt at bruge de mest relevante søgeord. Udover dét, ved jeg ikke det store omkring søgemaskine optimering, måske gør jeg det forkert? Kan godt finde mine produkter på google hvis jeg søger ret specifikt, fx. "hoodie marineblå".

Her er de problemer jeg allerede er klar over, men som jeg endten ikke har budget til at gøre noget ved lige nu og her, eller har kunnet finde en løsning på - ELLER som kræver et CVR nummer.

Kendte problemstillinger:
- Meget lille udvalg
- Ingen dankortløsning andet end paypal
- Ingen 'tilføj til kurv' knap på forside og kategorisider

Alle råd og nyttige informationer modtages med åbne arme. \o/
Venlig hilsen en nybagt webshop indehaver

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Shit man! Big Smile Er det mon godt eller skidt at der slet ikke er nogen der kommer med tilbagemeldinger?

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde faktisk været igang med at kigge på den tidligere! :)

Umildart er det en rigtig fin side, og du fremhæver mange af de vigtige ting.(fragt osv.)

Du kender godt selv til problemstillingen omkring dankort, og tror du skal overveje virkelig seriøst om du har råd til at undvære den del? 

Har hørt til folk som mener at PayPal i Danmark kan være med til at man mister 70-80% af sine salg :/

Hvis det var muligt ville jeg forbedre kvaliteten af det banner du har i toppen af din side, den hvide tekst virker en anelse uskarp :)

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Jimmi! :D

- Det er jeg glad for at du synes, hele hjemmesiden pånær selvfølgelig domæne og webhotel har ikke kostet mig en krone, så er sådanset også ganske tilfreds med udbyttet. Man kan jo altid opgradere senere hen. 

Jeg er helt sikkert godt klar over at jeg mister nogle kunder når jeg kun modtager betaling gennem paypal og bank overførsel og har da også tænkt mig at anskaffe en ordentlig gateway inden længe. Men som det ser ud lige nu, koster det mig som sagt ikke noget at have shoppen kørende, så kan i princippet godt sige at jeg har "råd" til at undvære, indtil jeg får nogle flere besøgende på daglig basis.

Okay, det vil jeg prøve at kigge på - vil gerne holde det simpelt, så det passer til resten af siden. Men kan da lige se om jeg ikke kan få gjort teksten lidt federe/sharpere. :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tino

Først og fremmest tillykke med din nye webshop :)

Jeg må være hel ærlig at jeg synes din webshop er for rodet i design. Der er for mange forskellige bokse og forskellige budskaber som forstyrre mit blik når jeg lander på siden. I forhold til dine meget få produkter, synes jeg siden er alt for rodet. Du bør efter min mening gøre din webshop langt mere simpelt. Hav en enkel forside, hvor dine kategorier i er hovedfokus. Lav et stor flot visuelt slide, eller lignende hvor du kan kommunikere dine vigtigste budskaber, og led folk ind på de relevante undersider derfra.

Jeg sidder godt nok på en MacBook 13 tommer pt, men din topbar + logo + menu fylder ca. halvdelen af mit startdisplay når jeg kommer ind på din webshop. Kan du ikke flytte din buskaber i toppen ind i rummet mellem dit logo og søgefunktionen. Iøvrigt mener jeg du bør overveje at flytte søgefunktionen. Den indtager en meget central plads, og spørgsmålet er hvor stor en værdi den egenligt skaber. 

Du bliver endvidere simpelthen nødt til at fortælle i din kommunikation hvad din webshops USPér er. Du skriver i dit indlæg her at du importere nye brands. Dette kunne du gøre opmærksom på, og dermed differentiere dig for de 10.000 andre webshops som også sælge herretøj. 

Jeg savner nogle produkttekster på de produktsider. Hvis der er tale om nye brands du importere, tror jeg du bliver nødsaget til at fortælle målgruppen om de enkelte produkter. Også i forhold til SEO. Dine nuværende produktsider er meget fakta basseret... størrelse, materialer osv. Skriv nogle flydende tekster, hvor man som potentiel kunde bliver fristet. 

Jeg synes dine produkter er fede, og jeg er sikker på du kan sælge dem hvis du tænker dit koncept igennem og sætter dig i din målgruppe sted. 

Har du tilkoblet Google Analytics, ellers vil jeg råde til at gøre det i en fart. Så kan du begynde at indsamle data som du vil kunne bruge til at optimere shoppen løbende.

Skal du have hjælp til noget, eller har du spørgsmål til ovenstående så er du mere end velkommen til at smide mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk. 

Ellers håber jeg du kan bruge mine observationen til noget konstruktivt. 

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon, tak for dit svar! :-)

Vil gerne give dig ret i at siden måske er lidt rodet, eller jeg ville nok bruge ordet 'Klodset'. Når det så er sagt, så tror jeg helt sikkert din 13" MacBook har lidt at sige her også. Slider, Topmenu og produktbokse er nok en anelse overdimensionerede - men nu ved jeg ikke om du har kendskab til Prestashop? For sådan er det hele fra standard, når man installerer v1.6.X. Jeg har ikke ret meget forstand på at skulle ind og ændre i selve koden og så er jeg også bange for at komme til at ændre på noget der smadrer hele biksen, hah! Jeg er faktisk ikke helt klar over om man fra back office kan flytte rundt på de forskellige moduler og plugins placering på front office? Jeg ved at man kan deaktiverer søgeboksen, men ikke hvordan jeg flytter den. For nej, lige nu er den selvfølgelig ikke særlig relevant - idét jeg ikke har ret mange produkter. Men alt i alt, så får din observation mig blot til at ønske et helt andet template endnu mere, og har egentlig også hele tiden været meningen, når budgettet var til det - sammen med et nyt 'Onepage checkout' modul. :-)

Lige det omkring mit slideshow må du faktisk gerne uddybe lidt, hvis det ikke er stort nok til dig - så ved jeg snart ikke! :D P.t Bruger jeg mit slide til at fortælle om vores tilbud/mængderabat og nye varer,, hvad foreslår du ellers jeg kunne bruge det til? :-) (At billederne så måske ikke er særligt flotte, kan jeg kun beklage med at; jeg har selv lavet dem og det er nogenlunde hvad min kunnen rækker til - er ikke nogen ferm grafiker). hehe

Alle mine produkter har en minimum tekstlængde på 340 tegn, de fleste omkring 500. Synes selv at "Yderligere information" boksen er helt hul i hovedet, med den bredde den nu har - men igen, jeg har ikke forstand på at ændre i koden, så vil hellere nøjes, indtil jeg får købt et nyt template. :-) Når jeg har undersøgt hvor meget tekst andre webshops har til deres tøjartikler, så er det også omkring de der 3-600 tegn. 

Jeg har oprettet en konto på google.com/analytics og derefter installeret modulet i prestashop og så indtastet mit profil id, men det ser ikke ud til at virke. (Snart 2 døgn siden) Og inde under sporingsoplysninger står der at sporingen ikke er blevet installeret. Skal man stadig indsætte sporingskoden på hver enkelt webside, selvom man bruger prestashop modulet? For det har jeg ikke gjort, gik ud fra det var derfor modulet var der...

Men mange tak for din observation, der er mange nyttige informationer. :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tino!

Nu kender jeg overhovedet ikke til din målgruppe og, hvordan du kommunikere med dem. Men med frygt for at lyde lidt streng, så synes jeg virkelig ikke dine produkter har noget unikt eller nutidigt over sig. For at sælge tøj på nettet må det vel godt have lidt wow effekt, ellers kan man markedsføre og optimere shoppen så meget man vil uden salg :-) Dog håber jeg da det er lykkes for dig alligevel, synes bare ikke jeg umiddelbart ser så stort potentiale i dine produkter. Sagt i konstruktiv forstand. Sorry!

Mvh. Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jo sikkert slet ikke i målgruppen og derfor virker hele siden rigtig kikset for mig.... Men, hvem agter du egentligt at sælge til? :-) Kan du komme med en beskrivelse af din målgruppe?

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Simon, tak for svaret. :)

Min definerede målgruppe er unge fyre og mænd i alderen 15-34, på det danske marked. Har dog en del kunder som er midt i 40'erne, hvilket jeg egentlig synes er lidt sjovt, da de er noget ældre end min målgruppe. Men det kan jo være de handler på deres søns vegne eller lignende. Min ordrestatistik fortæller mig at gennemsnitsalderen for mine kunder er 28 år.

Simon Størup:
Men med frygt for at lyde lidt streng, så synes jeg virkelig ikke dine produkter har noget unikt eller nutidigt over sig

Der synes jeg så selv at mine produkter er meget unikke, i forhold til hvad man ellers ser i andre webshops - og jeg får rigtig meget god respons på det. Du er faktisk den første der ikke mener de har potentiale. :D Men det er jo også svært, for vi har alle sammen hver sin smag! :)

Det er helt klart mine hættetrøjer der er mest populære - i hvert fald lige p.t, men nu er det jo heller ikke rigtig skjorte sæson, så er spændt på at se hvad der sker når vi nærmer os vinterperioden igen, nærmere betegnet julefrokosterne! 

Endnu engang tak for feedback.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)