Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får stress af for lidt aktivitet

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner 

Jeg har startet www.boligkoncept.dk, men jeg der sker ikke rigtigt noget. Jeg har brugt 2000 kr. på adwords i samarbejde med google. Jeg har også brugt 10.000 kr. på en radioreklame og fordi nordjyskmedier lavede en fejl fik jeg for 80.000 kr. radio reklame. (hele nordjylland, anr og aura, 14 dage, 20 sek. 6 gange om dagen) 

Jeg havde i starten betaling på siden, første måned gratis derefter 0,01% af boligenspris om måneden - der skete ikke ret meget. Nu er det gratis i håb om flere boliger og mere trafik, men der er stadigvæk kun 26 boliger til salg og 12 boliger til leje på siden. Skilte er gratis og gratis fragt, der betales kun et disposstum, men der er kun 2 der har benyttet det. Jeg har 600 klik på dba, der normalt koster 300 kr. men jeg sælger det for 150 kr. jeg betaler de resterende 150 kr. 

Jeg startede med den i 2012 inden boliga kom på marked, men på grund af min programmør træk det ud til okt. 2013. I mellemtiden kom de med deres side.

Jeg har brugt hele budgettet (alt hvad jeg ejer og har, næsten) 1xx.xxx kr. Jeg er ved at få stress over at der ikke sker mere og at den trafik jeg får er betalt. Jeg føler at alt det jeg gør er rigtigt. 

Hvad skal jeg gøre? skal jeg låne yderligere penge? Skal jeg sælge? Skal jeg håbe på det bliver bedre til sommer? Skal jeg finde en partner?(aner intet om investorer osv.)

Mvh Stefan. 

 

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Fin side, font du har lavet reklamer o.l. men hvem har de reklamer været rettet efter.

hvis jeg skulle udleje en del af mit hus eller hvis jeg skulle leje en bolig ville jeg benytte boligportal.dk den minder rigtig meget om din side. udlejere får det gratis men boligsøgende betaler for produktet (adgang til at søge lejeboliger) 

Jeg vil foreslå at du taget fat i steder der udlejer boliger og spørger om du må smide deres boliger ind på din side.
eksempeltvis vil du gerne have nogle boliger til de store studiebyer, der er stor mangel på lejligheder.
vi bruger århus i dette eksempel, du tager fat i henning poulsen.  (http://henning-poulsen.dk/?page_id=13) eller andre der ikke benytter de store portaler der allerede findes. 
lægger hans lejligheder op, og angiver deres email som kontakt.
Du får et par lejligheder og de får adgang til lidt flere ansøgere.

når du begynder at få en del boliger i århus smider du link op til din side på facebook i grupper som denne: https://www.facebook.com/groups/271144399403/?fref=ts 

så kommer der besøgende til din side - folk vil prøve at benytte denne da din service er gratis? (kunne ikke se man skulle betale)
rygtet spredes når der er nogle der får en bolig igennem din side.

det samme gentager du i andre byer. det kræver desværre nok en del mere arbejde en blot at smide lidt efter adwords eller lign.  

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en udmærket side, nem at finde rundt på og ret overskuelig - så jeg tror ikke dit problem ligger i opbygningen, men hvis jeg går under lejeboliger - så får jeg 12 stk. listet op og 26 til salg. Det er simpelthen for lidt. Så du skal klart have gjort noget ved dit boligudvalg, det er lidt som at gå ind i et halvtomt supermarked, hvis der ikke er varer noget, så smutter man altså igen.

Hvordan du skal hive boligsælgere og udlejere ind skal jeg ikke gøre mig klog på, men dit begrænsede udvalg begrænser også din målgruppe.

Du er i et marked med stor konkurrence, der findes rigtig mange udlejnings og salgsportaler på området, så det bliver - uanset hvad - en hård kamp, men held og lykke herfra.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, mth radiospot, så henvende den sig til dem som skulle sælge ( du kan høre den på boligkoncept.dk den ligger på forsiden klar til afspilning ) 

- Jeg har også haft fat i nogle storudlejer, men de bruger som regl boligpotalen ( som også ja er gratis at udleje ) , men fordelen ved boligkoncept er så at det også er gratis for lejer at se telefonnummer på udlejer, også helt uden at oprette en profil først, hvilket syntes jeg er et stort plus.

Jeg er også selv medlem af diverse facebook grupper som som har med salg og udlejning af boliger, så når en ny bolig kommer ind, så sørge jeg for at smide den ind på de den gruppe, som passer til byen hvor boligen er.. hvilket jeg også kan se er noget af den reklame der gir bedst reklame.
Så det jo dejligt hvis brugerne selv var bedre til at dele deres bolig på de sociale medier. 

Men det kan godt være jeg simpelt hen skal ud og tilbyde storudlejer/udlejnings firmaer, at jeg ligger alle deres boliger ind manuelt, så de ikke skal gøre noget selv. Problemet er jo at de er vantil at gøre det på boligpotalen, ikke GIDER ligge dem ind 2 steder.
Men er der ikke også mulighed for at jeg kan crawl oplysningerne fra deres egne udlejnings sider, så de kommer ind på min automatisk, og bliver automatisk slettet igen ( selvfølgelig med tilladelse ) ( har før spurgt min programmør men han har ikke kendskab til det )

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligheden er der jo også for at du tager og sætter deres bolig ind på din side uden deres kundskab. men ved ikke om det er tilladt. Det kan det være der er nogle andre der kan svare på.. 
Hvis du ender med at se det som løsningen må du endelig sende en PB. kender til en del steder der kun "reklamerer" for deres egne boliger på deres egen side.  
et andet eksempel er: http://www.lej-en-bolig.dk  

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, ideen var også at den skulle være så nemt så mulig at finde rundt i, og fri for alle de reklamer og mange tekster i siderne osv. som man f.eks. ser på boligpotalen.. så alle har en change for at kunne finde rundt på siden, og nemt og enkelt kan sætte deres bolig tilsalg.

Ja at der er et begrænset udvalg er jo også det som går mig på nerverne, der kommer jo løbene nye boliger ind, men at det vælter ind, det ville være synd at sige. 
Syntes bare ikke at det hele bliver nemmere, i det at folk ikke skal have dankortet op af lommen for at sætte til sal + mange også allerede har en bolig annonce andre steder på nettet, så er det er jo hurtigt lige at kopier teksten og billeder fra den anden annonce og indsætte her, det giver jo bare mere synlighed til sin boligannonce at den ligger flere steder på nettet, og så er det jo gratis.

Men ja det er hård kamp, og hårde modstagnere jeg er oppe imod. Men når man ser market for hjemmesider der sælger brugt biler, så er der jo også et hav af dem, hvor imod boligsider er lidt mere begrænset.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det, der adskiller din side fra Boliga og boligportalen? Hvad kan du, som de ikke kan?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest: Det er en flot side, og meget overskuelig.

Jeg vil ikke mene at problemet er at der også findes andre som kan det samme, det beviser jo bare at der et marked for produktet, men det beviser en anden meget vigtig pointe. Pointen er at markedsføringen af et produkt ofte er en større opgave end det at få lavet et lækkert site, noget som mange overser.
Du har dog investeret meget i markedsføring, men du må i tænkeboksen og finde alternative måder at blive bemærket på.

Måske må du i starten "købe" annoncer på dit site ved at tilbyde noget for at oprette en annonce, ved ikke lige hvad det skal være, men bare en ide.

Indtil videre vil jeg sige at du har fået etableret et lækkert site, så nu er det "bare" med at fokusere og tænke kreativt for at få opmærksomhed.
Har du prøvet at gå i dialog med nogle lokale medier? Måske finde en sjov vinkel, som går at du kan få lidt "gratis" omtale?

 Jeg tror ihvertfald på at du kan få succes med det, bare hold ud og giv gas Smile

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper - der er jeg godt nok uenig med dig. Når man kommer med noget nyt, der allerede findes i forvejen, så er det jo netop de små forskelle - de små ting, man gør bedre end de andre - man skal have fokus på i sin markedsføring. Ellers kan man hurtigt spilde mange penge på frugtesløs annoncering på forskellige platforme.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjae om hvad forskellen er? Hvad er den STORE forskellen på de forskellige dating sider? hvad er forskellen bilsiderne?

- Jeg tilbyder feks gratis telefonnummer på udlejere, uden at man skal oprette en profil som man skal på boligpotalen, og betale 29 kr for 3 dage, og derede 280 for 4 uger hvis du lige glemmer at afmelde.

- Så er siden fri for reklamer over det hele, og så syntes jeg den er meget nemt og oversugelig,( med plads til forbedringer )

- Her er det også gratis at oprette/have en salgs annonce, hvor imord boliga koster det 499,- pr mdr.

Og så syntes jeg da os at opstillingen af annoncerne er stille op på en helt anderledes måske, med en slags cover billede, syntes det fundere godt, når brugerne kan ligge gode billeder op

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)