Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave en webshop?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Så lige goamok.dk som ejers af en 14 årig drenghttps://www.facebook.com/pages/Makka-Bakka/360767340609638 
Alene hans lille webshok har omkring 2 tusind likes på hans facebook side hvilket må siges at være godt klaret :o

Mit spørgsmål er så bare, er det lovligt det han har gang i? Må man godt bestille en masse covers osv med henblik på at sælge dem videre på en eventuel webshop? som privat person.

Ved der er noget med hvis man sælger for mere end xxxx eller noget. Men det vel kun brugte ting man må sælge?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad burde hans handelsbetingelser blive opdateret, så de passer til goamok.dk og ikke firmaet firmanavn :-)

Jeg tror da ikke der er noget ulovligt i at købe noget og sælge det med en fortjeneste?

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke omsætter for over 50.000 kr. er der ikke noget galt i at sælge nye såvel som brugte ting som privat person, man skal dog være opmærksom på at fortjenesten selvfølgeligt er skattepligtig.

Når man omsætter for over 50.000 kr. skal man moms registreres og derefter afregne moms.

Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil det sige at fortjenesten er skattepligtig?

Lad os nu sige, jeg bestiller nogen covers, kabler osv hjem fra Kina, jeg har givet et par kroner for et cover og så sælger jeg det på min webshop til en 20'er. Altså ikke noget stort, bare en lille shop der måske kan inbringe nogen hundrede kroner om måneden, eller måske slet ingen ting til tider :) 

Fra Tønder
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  KHansen IT Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej At en indkomst/indtjening/fortjeneste, er skattepligtig, betyder at al fortjeneste skal opgives til SKAT som en hvilken som helst anden indtjening.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Shakon:
Hvad vil det sige at fortjenesten er skattepligtig?

At fortjenesten er skattepligtig betyder, at hvis du køber noget hjem for 10 kroner, og sælger det for 20 kroner, så har du tjent 10 kroner. De 10 kroner er din fortjeneste, og dem skal du betale skat af Skype-Wink

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det må du gerne! Som der er skrevet skal følgende kriterier skal være opfyldt:

- Omsætte altså sælge for mindre end 50.000kr. (varens pris trækkes ikke fra)

- Din fortjeneste (plus på kontoen) indberettes i rubrik 12 (B-indkomst)

Det kan være fristende ikke at indberette, men nemt at opdage så husk det.

God fornøjelse!

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Karsten,

Det er nu ikke helt rigtigt.
Jo hvis du er virksomhed så ja. Du må gerne bestille hjem som privatperson og sælge som privat. Når man starter virksomhed og vil importere skal man rigtig nok krydse af i feltet om, hvorvidt man vil importere varer.

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Du må aldrig importere noget med videresalg for øje uden at være importørregistreret (og deraf momsregistreret).

God påske :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)