Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af "likes"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Er der nogen herinde der har erfaring med køb af "likes" til fan page på facebook og youtube page med henblik på seo?


 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas2000:


Er der nogen herinde der har erfaring med køb af "likes" til fan page på facebook og youtube page med henblik på seo?

Det har været oppe før og det er som at tisse i bukserne her i kulden for at holde varmen.... lad vær.

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ledt after posts om emnet, og køb af facebook likes står der meget om, men hvad med youtube views med henblik på seo?

Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Battericover.dk Troester Trading Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Jonas

Jeg vil ikke give Niels helt ret. Med henblik på SEO kan købte likes godt hjælpe på lang sigt, da flere rigtig mennesker kunne finde på at likes din side fordi der er flere som allerede har liket siden. 

Der er selvfølgelige det etiske aspekt i købte likes. Jeg plejer at anbefale folk til stille og roligt at slette de "falske" brugere, når folk begynder at like din side :-)

Håber det hjalp dig lidt :-)

Mvh
Andreas  

Ejer af BatteriCover.dk - Battericovers og Powerbanks til din smartphone

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas


Tak for inputtet. Jeg kan se hvad du mener, og det giver helt sikkert mening hvis man har en fan page, hvor man vil overkomme "jeg-tør-ikke-like-som-den-første".

I forhold til SEO-værdien er jeg stadig lidt på bar bund. Giver en fan page en større SERP hvis den har mange "likes"?

Og hvad med youtube? Jeg har læst mange steder at et youtue-link i din youtube-video tæller mere, hvis der er mange views. Det giver for så vidt også mening! Men er det forsvarligt at købe sig til likes? Eller kan google på en måde opdage det og black-liste din side?

Mvh.

Jonas 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tak for inputtet. Men er der ingen der har erfaring med seo-værdien af en youtube channel?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Hvis det er fordi du overvejer at købe en masse visninger til en video fx, så vil jeg ikke anbefale dig det. Det er så nemt at gøre, at Google ikke vil tillæge det særlig meget værdi.

Der hvor en video kan have værdi, er hvis det er en video man linkbuilder en del til. Hvis man så er heldig at få den sparket op i søgeresultaterne, så kan den få en ret god placering, og dermed en skyhøj CTR, fra folk der søger på netop det emne.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I forbindelse med køb af "Likes" til fanpages på Facebook kan en fordel være, at relevante, og nye, besøgende på din Facebook fanside er mere tilbøjelige til at klikke "Like" når de kan se andre har gjort det i forvejen.

På sigt vil det imidlertid være et problem, at du ved køb af "Likes" får en masse uengagerede fans fra Bangladesh, Pakistan og Sri Lanka, som ikke kunne drømme om at kigge nærmere på de posts, du skriver på din Facebook fanside.

Derved bliver din "Reach" lav, antallet af "Engaged Users" lavt og antallet som "Talking about this" også meget lavt i forhold til antallet af fans.

På sigt vil Facebook tolke det som et signal om, at dine posts ikke er vigtige.

Ligeledes vil der for købte "Likes" formentlig være en stor del af profilerne, som har trykket "Like" som fjernes af Facebook, da køb og salg af "Likes" strider mod deres TOS.

Herved mistes yderligere effekt af, at åbne Facebook profiler fra tid til anden indekseres - altså du misser de "gratis" og relativt forbigående links, som du ellers ville få ud af poste på din Facebook side med links til den side, det i virkeligheden handler om (går ud fra det ikke er ren filantropi, det du laver).

Jeg har bevidst valgt ikke at diskuttere i hvilken grad åben Facebook profiler indekseres, og af hvem ...

/anders

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)