Jeg har udviklet et koncept til annoncering via mobilen (pt. iPhone & android) Der er tale om 2 apps, én til kunder og én til virksomheder/ annoncører. Konceptet er som følger. En forretningsdrivende med en fysisk butik vil gerne have kunder i butikken her og nu. Det kan f.eks. Være en restaurant som kl. 20 onsdag aften, har for mange ledige borde, en skobutik der rydder op på lageret og finder 10 par ukurante sko på lageret som skal væk nu, en frisør der får et afbud midt på dagen og gerne vil sælge den ledige tid her og nu. Der kan være utallige situationer og i alle tilfælde, vil det være oplagt at lokke med en her og nu rabat, til de hurtige. De fleste mennesker render jo ikke rundt med en PC i lommen, men vi har efterhånden alle en smartphone med GPS og den har vi med, når vi er på farten.
Forretningen kan nu lave en Deal/annonce og publicerer den med det samme, den ryger så ud til alle som er i en valgrfri radius og de potentielle kunder kan få en push notifikation, hvis de ønsker det, når de er i nærheden af en deal. Oprettelse af deals kan ske vi deres smartphone/tablet med iOS eller Android. Appen er gratis, men annoncerne koster et symbolskbeløb. Jeg har dog pt. Lavet mulighed for at man i en begrænset periode, kan oprette deals gratis. Mange vil sikkert sige at det ligner Groupon, SweetDeal, PassBook osv. men den store forskel er, at brugerne kun skal hente en gratis app og oprette en konto, så har de adgang til de ”Deals” der måtte være, der hvor de er! De skal ikke købe eller hente en kupon på forhånd. De viser bare deres telefon med ”Dealen” og får rabatten. Og for forretningen, er det væsentlig billigere end diverse Deals tjenester. Konceptet er kørende og der kommer nogle få brugere, forretninger og deals på hver uge…..men det går for langsomt! Hvad har jeg gjort for at sprede budskabet! Jeg har også kørt kampagner på de tilhørende facebook sider og fået en del ”I likes”. Men for hver 100 ”I like” er der kun ca. 1 download/bruger. Jeg har været i Prag, Berlin og Hamburg – og helt lav teknologisk gået og stukket flyers under vinduesviskerne på ca. 3.000 biler Grunden til at jeg ikke har koncentreret mig så meget om Danmark, er at konceptet, efter min mening, har globalt potentiale, og det er jo lidt mere interessant at bryde igennem i Berlin med 3.5 mill. indbyggere end i Holstebro - uden at jeg har noget som helst i mod Holstebro :-) Nu er det store spørgsmål så – Hvad f….. skal jeg gøre for at få det ud? Det må jo være oplagt for alle forretninger at få billig (og ligenu gratis) annoncering og kunderne elsker jo rabatter osv… Stinker konceptet eller gør jeg noget helt forkert – eller er jeg bare utålmodig? Du kan læse mere om konceptet på http://DealsNearbyYou.com hvor der også er link til download i AppStore og Google Play. Jeg håber på en masse konstruktiv input. Med venlig hilsen Torben |
Fedt fedt koncept! Markedsfør det på facebook, og få delt nogle flyers ud til alle butikker du mener kan have interesse. Eventuelt start med København og udvid senere!
Derudover kunne du eventuelt lave noget søgemaskineoptimering på forskellige deals sætninger:
"deals" 1600 søgninger om måneden
De mindre:
Deal tilbud, alle deal, alle deals samlet, deals danmark, deal danmark og bedste deals.
*Jeg var for hurtig på aftrækkeren. Dog mener jeg stadig at du skal have det ud viralt, og igennem facebook. Eventuelt få sat en twitter konto op, da det er meget udbredt i USA. Det sagt er det ikke lidt stort at starte med USA? Hvad med at starte med storbyer..
Håber alt lykkedes for dig :)