Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit koncept egnet til Affiliate marketing?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet et koncept til annoncering via mobilen (pt. iPhone & android)

Der er tale om 2 apps, én til kunder og én til virksomheder/ annoncører.

Konceptet er som følger.

En forretningsdrivende med en fysisk butik vil gerne have kunder i butikken her og nu.

Det kan f.eks. Være en restaurant som kl. 20 onsdag aften, har for mange ledige borde, en skobutik der rydder op på lageret og finder 10 par ukurante sko på lageret som skal væk nu, en frisør der får et afbud midt på dagen og gerne vil sælge den ledige tid her og nu. Der kan være utallige situationer og i alle tilfælde, vil det være oplagt at lokke med en her og nu rabat, til de hurtige.

De fleste mennesker render jo ikke rundt med en PC i lommen, men vi har efterhånden alle en smartphone med GPS og den har vi med, når vi er på farten.

 

Forretningen kan nu lave en Deal/annonce og publicerer den med det samme, den ryger så ud til alle som er i en valgrfri radius og de potentielle kunder kan få en push notifikation, hvis de ønsker det, når de er i nærheden af en deal. Oprettelse af deals kan ske vi deres smartphone/tablet med iOS eller Android. Appen er gratis, men annoncerne koster et symbolskbeløb. Jeg har dog pt. Lavet mulighed for at man i en begrænset periode, kan oprette deals gratis.

Mange vil sikkert sige at det ligner Groupon, SweetDeal, PassBook osv. men den store forskel er, at brugerne kun skal hente en gratis app og oprette en konto, så har de adgang til de ”Deals” der måtte være, der hvor de er! De skal ikke købe eller hente en kupon på forhånd. De viser bare deres telefon med ”Dealen” og får rabatten. Og for forretningen, er det væsentlig billigere end diverse Deals tjenester.

Konceptet er kørende og der kommer nogle få brugere, forretninger og deals på hver uge…..men det går for langsomt!

Hvad har jeg gjort for at sprede budskabet!
Jeg har fået en journalist til at lave et par pressemeddelelser som er sendt ud i Mellemøsten og USA. I Dubai har vi fået en del omtale i nogle online medier, men resultatet er udeblevet. USA har stort set ikke givet nogen resultater.

Jeg har også kørt kampagner på de tilhørende facebook sider og fået en del ”I likes”. Men for hver 100  ”I like” er der kun ca. 1 download/bruger.

Jeg har været i Prag, Berlin og Hamburg – og helt lav teknologisk gået og stukket flyers under vinduesviskerne på ca. 3.000 biler

Grunden til at jeg ikke har koncentreret mig så meget om Danmark, er at konceptet, efter min mening, har globalt potentiale, og det er jo lidt mere interessant at bryde igennem i Berlin med 3.5 mill. indbyggere end i Holstebro - uden at jeg har noget som helst i mod Holstebro :-)

Nu er det store spørgsmål så – Hvad f….. skal jeg gøre for at få det ud? Det må jo være oplagt for alle forretninger at få billig (og ligenu gratis) annoncering og kunderne elsker jo rabatter osv… Stinker konceptet eller gør jeg noget helt forkert – eller er jeg bare utålmodig?

Du kan læse mere om konceptet på http://DealsNearbyYou.com hvor der også er link til download i AppStore og Google Play.

Jeg håber på en masse konstruktiv input.

Med venlig hilsen

Torben

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt fedt koncept! Markedsfør det på facebook, og få delt nogle flyers ud til alle butikker du mener kan have interesse. Eventuelt start med København og udvid senere!

Derudover kunne du eventuelt lave noget søgemaskineoptimering på forskellige deals sætninger:

"deals" 1600 søgninger om måneden

De mindre:

Deal tilbud, alle deal, alle deals samlet, deals danmark, deal danmark og bedste deals.

*Jeg var for hurtig på aftrækkeren. Dog mener jeg stadig at du skal have det ud viralt, og igennem facebook. Eventuelt få sat en twitter konto op, da det er meget udbredt i USA. Det sagt er det ikke lidt stort at starte med USA? Hvad med at starte med storbyer..

Håber alt lykkedes for dig :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig at få lavet en væsenligt bedre hjemmeside, der kan sælge dit produkt. Det vil helt sikkert øge din konverteringsprocent.

Da du bruger facebook som salgsled, bør du også få en grafiker ind over der.

Konceptet bør inddeles i lande. Så i Danmark får vi en dansk app, dansk hjemmeside, dansk facebook-side etc.

Nøglen er: Grafiker, seo og konverteringsoptimering.

Find et bedre navn! F.eks. go2deal.dk (.com er optaget, men bliver ikke brugt, find selv et bedre navn eller køb .com af ejeren)

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben,

Super fedt koncept. Med den rette strategi og eksekvering kunne det blive stort.

Jeg er enig med de andre i deres pointer. Du har brug for et nyt navn, det er alt for generisk og upersonligt. Og så har du brug for at tilpasse dit produkt til de enkelte lande, primært hvad angår sprog, men måske også et par andre kulturelle småting. Derudover vil mit bedste råd være at fokusere hyperlokalt i én by til at starte med. Selvfølgelig er det mere interessant at blive stor i udlandet, men chancerne for at det kommer til at ske med de ressourcer du pt. er i besiddelse af vil jeg betragte som minimale. Dit koncept har brug for kritisk masse, ellers er det ikke interessant. Hvis der ikke er nok consumers er det ikke interessant for forretningerne, og hvis der ikke er nok forretninger er det ikke interessant for consumers. Fokusér på at vokse i én af de store byer i Danmark - København, Odense, Århus eller Aalborg. Fokuser på at få lavet gode aftaler med forretningerne, og træk derefter brugere ind via annoncering på mobile platforme. Det kan stadigvæk købes relativt billigt da det ikke helt har fået gennembrud endnu. Jeg kunne skrive en hel knaldroman til dig men dette vil være mine vigtigste pointers.

Held og lykke med det.

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@SEOFreak, Tak for dit svar, vil dog gerne lige ha udpenslet hvad du mener med "jeg var for hurtig på aftrækkeren"?

På forhånd tak.


Jeg har selvfølgelig haft overvejelser omkring sprog helt fra starten og begge apps er faktisk tilgængelig på 4 sprog. Da annoncerne er ufattelig billige, tænkte jeg kun på de store sprog og derfor var dansk ikke med i overvejelserne dengang. Web siden var heller ikke en del af konceptet i starten og derfor er den lavet lidt hurtigt. Men jeg vil tage med på min "nice to have" liste.

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben.

Du skal ikke ligge for meget i det. Det var mere fordi at jeg startede med at give dig råd målrettet København/Danmark, indtil jeg så at du egentlig fokuserede på udlandet. Sad til et spændende foredrag, så jeg var lige lidt for hurtig.

Igen held og lykke!

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Torben,


Det lyder som en fed idé du har der! :)


Jeg havde oprettet en Adwords displaykampagne, med flash bannere, fremfor facebook...


- Du kommer ud til langt flere end med Facebook! :)


Held og lykke med det :)


Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det har den store betydning, men to ting:

A) Navnet på tjenesten er lidt uheldigt, det burde være "Deals Near You" - hvis det er med vilje, så ignorér denne besked.

B) Hjemmesiden er lidt basisk og kunne godt bruge et makeover - det vil garanteret motivere flere potentielle annoncører.

Jeg kan skarpt anbefale wordpress og så kan du jo vælge hundredevis af temaer, fx de her:

http://www.elegantthemes.com/demo/?theme=MyApp

http://demo.woothemes.com/?name=sealight

http://templatic.com/cms-themes/iphone-app/

Hvis du har brug for hjælp til noget af det skriver du bare.

God vind!

Kristoffer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)