Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Hvad er et intern link building?

  1. Amino.dk
  2. Ordbog
  3. SEO
  4. Hvad er et intern link building?
Hvor mange stjerner giver du? :

Et internt link er et link på et website, som peger til en anden side på samme website.

Det kan f.eks. være et internt link, der peger fra din forside til en underside, fra en underside til en anden, eller på tværs imellem relaterede blogindlæg, produkter og inspirationssider. 
 

Interne links kan gavne på flere forskellige måder: 

  • En god intern linkstruktur gør det lettere for dine besøgende at finde rundt. Og ved at placere relaterede og inspirerende links på dine sider, kan du få de besøgende til at læse flere sider og bruge mere tid på dit website – frem for at smutte videre til nogle andre.

    Det øger sandsynligheden for, at de ender med at handle hos dig. Og samtidig vil en højere brugeraktivitet – det som også kaldes ”user engagement”, sende et positivt signal til Google om hvor glade brugerne er for dit website.

  • Google bruger interne links til at finde frem til alle dine sider, forstå hvad de handler om, hvilke emner de hører til og ikke mindst hvor vigtige de er.

    Sider der er mange interne links til, vil Google opfatte som mere vigtige – netop fordi du linker så meget til dem.

    Omvendt vil sider du ikke internt linker så meget til blive opfattet af Google som mindre vigtige. Og hvis der er sider, som der slet ikke er nogle interne links til, vil det normalt være meget svært at få dem til at ranke på noget som helst.

     

Tips il intern linkbuilding:

  • Sørg for at man kan klikke sig frem til alle sider på dit website via almindelige links. Test evt. dit website med værktøjet Screaming Frog (gratis op til 500 sider) for at se om der er sider, der ikke kan findes via links https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

  • Brug en logisk opbygget Breadcrump navigation på alle undersider. Så både brugerne og Google let kan forstå, hvilke sider og emner der hænger sammen og let kan finde frem til de relaterede kategorier

  • Link mellem relateret indhold på dit website – f.eks. fra produkt-sider til relevante blogindlæg og omvendt. Dette kan på nogle websites automatiseres via emnetagging af indhold

  • Sider der har fokus på keywords, som er særligt vigtige for dig – og måske lidt ekstra svært at ranke på i Google kan du med fordel tildele lidt flere interne links. Søg på site:dit-domæne.dk efterfulgt af dit keyword for at finde de relaterede sider på dit website, som Google synes er mest relevante. Link fra dem til den side du ønsker at ranke bedre på med dit keyword.



Ovenstående tekst er skrevet af Waimea Digital

Hvor mange stjerner giver du? :