Et indgående link er et link fra et website til et andet – set fra det modtagende websites vinkel. I forhold til dit eget website er et indgående link således et link fra et andet website til dit website. Det er også det som kaldes et ”inbound link”.
Indgående links til dit website kan skabe værdi på flere måder:
- Folk følger links – så hvis et link til dit website optræder på andre websites, hvor din målgruppe ser det, kan det generere gode relevante besøgende, der måske ender med at handle hos dig.
- Google følger links og bruger dem i vurderingen af, hvilke websites der er bedst. Jo flere der linker til dig, og jo mere autoritet de linkende sites har, jo højere autoritet vil du få i Google, og dermed kommer du lettere til tops relevante søgninger. De indgående links hjælp også Google med at opdage dine sider og sikrer, at de bliver indekseret
Du kan se, hvor mange der linker til dit website med bl.a. følgende værktøjer:
- Ahrefs.com – betalt service
https://ahrefs.com/
- Majestic.com – betalt service
https://majestic.com/
- Google Search Console – gratis service
https://search.google.com/ - SEO Monitor – gratis service
https://seo.waimea.dk/
Ovenstående tekst er skrevet af Waimea Digital