Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du en fed AdWords Top Annonce

6.989 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
04 July 2011

Der er mange ændringer i annoncerne for Google AdWords for tiden. En annonce i top 3 kan se ud på mange måder. Så lav en fed annonce, der sparker r** i toppen med dette lille trick.

Øg CTR med en fed annonce

At have den bedste annonce på AdWords er ikke kun et spørgsmål om at synes man er den fedeste til AdWords. Det handler i høj grad om CTR, altså andelen der klikker på annoncen, og når den øges, så falder din klikpris også. Så i sidste ende er det et spørgsmål om at få kvalificeret trafik til den laveste klikpris.

Google har lavet to ændringer for nyligt:

  1. Domænenavnet tilføjes til sidst i overskriften (i mine øjne ser det ikke kønt ud og gavner ikke sagen)
  2. Overskrift og beskrivelseslinie 1 kommer i samme linie - dvs. begge som overskrift.

Det er i dag nummer 2 vi skal kigge på - nemlig at få en stor fed overskrift som gør at brugerne klikker.

Lad os tage en lille case - du skal bruge en ny vaskemaskine. Du vil have en Siemens, for det har du bedst erfaring med. Du søger derfor på "Siemens vaskemaskiner" og får disse tre topresultater på AdWords:

Hvilken annonce ville du klikke på?

Brug overskriften

Annonce 1 viser ikke en dobbelt overskrift, men domænet får lov at komme med. I mine øjne en meget kedelig description, der ikke fanger - du er ligeglad med de andre mærker ("også").

Annonce 2 har den omtalte dobbeltoverskrift - den første description linie er med i overskriften. Og igen "alle de kendte mærker" - I dont care, jeg vil bare have en Siemens. De andre mærker kan i sejle til nordpolen.

Annonce 3 er halvkedelig, da søgeordet blot gentages i overskriften. Tegnene er lidt spildt på gentagelse frem for at give mere guf til dig, der søger. Til gengæld har de sitelinks med, så annoncen får lige 4 ekstra link i bunden. Stort plus.

Tricket til at få dobbelt overskrift

Der er ingen tvivl om at den lange overskrift i annonce 2 og 3 giver mere opmærksomhed, specielt hvis du bruger det rigtigt. Hele tricket er at afslutte første description linie med .,?! eller lign.

Hvis vi laver vores egen annonce, først uden punktum til sidst i description linie 1:

Top Ad har altså to liniers Description. Nu tilføjer vi et . efter "lager":

Wupti, nu har du en skarpere annonce, der kommunikerer mere direkte over for dig, der søger. Vi kan udnytte det med et spørgsmål i stedet:

Da brugeren ikke har søgt på en specifik model, men dog ved hvilket mærke der søges, så kan der stadig være behov for hjælp og rådgivning, men stadig skarp kommunikation ift. Siemens (og drop nu bemærkninger om andre mærker). Med den sidste annonce henvender vi os direkte til brugeren, og trods hjælpen sikrer vi en hurtig ordre - "Ny Siemens i morgen", dvs. hurtig levering.

Der kan arbejdes meget mere med teksterne, men nu lærte du i al fald hvor meget et lille punktum eller spørgsmålstegn kan påvirke din annonces udtryk og CTR.

Er det noget du kan bruge til dine annoncer?

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Jacob blogindlæg Skriv dig op