Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs vinentusiasten Kan man kombinere alle sine interesser i en virksomheds-ide?

Kan man kombinere alle sine interesser i en virksomheds-ide?

899 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
25 July 2009

Jeg har 3 fritidsinteresser (udover min have)  - vin, websider og rejser! - er det muligt at kombinere disse 3 interesser i en virksomhed. Jeg har prøvet at realisere ideen og vil gerne dele ud af mine erfaringer.

Siden midten af 90'erne har jeg haft nogle websider kørende som hobby - og min interesse for vin og rejser har ført mig på mange vinture i  Frankrig (specielt Bourgogne og Rhone) - Italien (Toscana/Valpolicella/Montalcino) samt Californien (Santa Barbara og Temecula). Det er let at tage vine med hjem ved besøg i EU, men straks meget vanskeligere, ved besøg i Californien.

Da jeg stod overfor et besøg i Californien i 2007 fik jeg ideen til at starte import fra nogle af de vingårde jeg har besøgt i Californien. winery.dk blev registreret som vinimportør (Cvr-nr: 30796365) i 2007 og jeg startede importen fra vingårde i Santa Barbara County,  -  små vingårde der satser på kvalitet og bæredygtighed, og hvor det er muligt at få vine af høj kvalitet til fornuftige priser, og som ikke umiddelbart kan købes i Danmark. Som udgangspunkt vil jeg kun sælge vinene gennem min webshop www.winery.dk.

Selve projektet er bleve startet op på hobby-basis, idet jag har et fultidsjob som adm. direktør for en amerikansk virksomhed og desuden salgsansvaret i alle de nordiske og baltiske lande. På sigt er det imidlertid min plan at trappe mit nuværende job ned og fokusere mere på import og salg af vin for at sælge projektet når jeg går på pension.

Derfor har jeg besluttet at at etablrer virksomheden i flere faser: først finde leverandører i Californien, transportmuligheder, opbygge webshoppen (lavet i OsCommerce med ePay betalingsportal) - side skal der skal opbygges et netværk med muligheder for at deltage i vinsmagninger,  vinarrangementer samt få vinene bedømt af vinskribenter og få omtale i pressen. Ligeledes skal  forskellige markedshøringskanaler afprøves: Google Adwords, samt  søgemaskinoptimering, være synlig på diverse shop-portaler, Fion, Livsstilsbasen.dk, bannerannoncer samt annoncer i trykte medier - hvilke markedsføring er mest effektiv når budgettet er yderst begrænset. Alle aktiviteter følges nøje på Google Analytics.

På sigt vil jeg også bevæge mig ind i B-to-B salg, men da mine leverandører er ret små er det begrænset hvor store mængder vin jeg kan købe af hver produktion.

Jeg vil løbende skrive om mine erfaringer på bloggen - hvis nogen er specielt interesseret en specifikke områder hører jeg gerne på mogens@hallas.com

 

 


Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når <slettet> skriver Skriv dig op