Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs ebusinesstravel HVORDAN KAN DIN VIRKSOMHED BRUGE CORONA PANDEMI POSITIVT?

HVORDAN KAN DIN VIRKSOMHED BRUGE CORONA PANDEMI POSITIVT?

419 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 March 2020

Jeg undervurderer ikke konsekvenserne denne virus og de mange måder udbruddet påvirker det globale samfund, men er overbevist om, at kriser kan bruges til at kigge på, hvordan vi agerer i det daglige person -og arbejdsliv.
I årevis har vi talt om pseudo-arbejde, hvorfor vi arbejder de samme ugentlige timer, som vi gjorde for årtier siden, selv med al den nye teknologi omkring os. Ja, vi har set øget produktivitet og nye udviklinger, men vi øger stadig antallet af rejser, antal fysiske møder, spildt tid og øget stressniveau. Jeg tror, vi foretrækker vores "gamle" måder, simpelthen fordi vi ikke kan lide ændringer.
Covid-19 situationen er foruroligende, da mange lande arbejder på at stoppe virusspredningen. Folk er nu tvunget til at ”karantæne” sig selv i en periode. At være hjemme betyder ikke at være inaktiv, (som vi alle ved), men det giver dig en mulighed for at overveje den måde, du arbejder på, og i det hele taget bruger din kostbare tid både på arbejde, offentligt og privat.
Jeg har arbejdet hjemmefra i flere år og er i en branche, der hovedsageligt tilbyder rådgivning og sender Bits, der er mange fordele og få ulemper ved at gøre dette. Fordelene er:

1. Betydelig øget produktivitet og kvalitet
2. Mindre stress, fordi den enkelte person kan planlægge balancen mellem arbejde og liv meget bedre
3. Væsentligt fald i den spildte tid, der flyttes fra det ene møde til det næste og chatte på kaffemaskinen.
4. Betydelige besparelser i husleje, faciliteter, transporttid og -omkostninger.

Der er ulemper:
1. Svært at dele nyheder
2. Brainstorming her og nu kan være et problem
3. Mindre social interaktion mindsker loyaliteten over for teamet og arbejdsgiveren.
4. Nedsat social interaktion kan påvirke privatlivet.

Denne pandemi giver en unik mulighed for at revurdere den enkelte virksomhed og de processer, der er brugt og udviklet gennem årtier for at drive virksomheden. De fleste virksomheder oplever lige nu, at det går langsommere og det betyder, at dine medarbejdere får mere tid til at overveje den måde, de arbejder på. Der er allerede mange eksempler på, at virksomheder har sænket den ugentlige arbejdstid til 30 timer og med den samme løn. De fleste eksempler viser øget produktivitet, kvalitet og indkomst.

Hvordan skal man gøre det?
• Opret små virtuelle blandede teams, der afspejler din forretnings-/produktstruktur.
• Beskriv den proces, du tilbyder dine kunder fra A-Z
• Find de skjulte flaskehalse
• Identificer den spildte tid
• Identificer hvilke forskelle, du leverer sammenlignet med din konkurrent
• Kan du udvide dit produktsortiment?
• Identificere forældede systemer, software og find ud af værdien ved opgradering
• Identificer fremtidige mulige besparelser som at undgå fysiske rejser, tidskrævende rapporter eller rapporter, som ingen læser eller agerer på.
   Disse områder spilder tid og energi.
Brug de eksisterende systemer som Microsoft-team, Slack, Google Doc, til at registrerer den viden der samles og udvælg det, du vil bruge samt prioritere de forskellige arbejdsområder eller flaskehalse.
Når vi alle er tilbage til ”normale” tider, vil du opdage, at der stadig er et behov for de gamle rutiner, projektbeskrivelser, fysiske rejser, møder og kaffepauser. Du vil dog ændre nogle processer, rejse forskelligt og genoverveje din mødestruktur.
                                  Og måske det vigtigste: FÅ DIN MEDARBEJDERE INVOLVERET OG ENDNU MERE ANERKENDT.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Ole skriver Skriv dig op