SEO - At ramme sin kerneforretning og få den store ordre i hus - Morning Train og online marketing - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

Om denne blog

Morning Train og online marketing
 

Syndication

 

Archives

 

SEO - At ramme sin kerneforretning og få den store ordre i hus

Jeg møder rigtigt mange kunder, som gerne vil vinde deres branche.

Dette er helt naturligt - og jeg forstår dem da også sagtens. Det er da fedt at være den største og opsuge hele markedet, såfremt det er muligt.

Både for Adwords, SEO og andre platforme for den sags skyld gælder det dog, at de færreste har råd til et så stort måltid trafik. Selvom der investeres flere hundrede tusinde kroner (som for mange er meget), er det altså ikke fornuftigt at tage en bid af det samme marked, som giganterne gør.

Når budgettet er lavt, er du ganske enkelt nødt til at fokusere.

Et godt eksempel på en af de ganske få virksomheder jeg har samarbejdet med, der rent faktisk har udnyttet og accepteret dette ganske fornuftigt er Arvato.

Arvato Finance A/S arbejder med en sammenkobling af fakturaadministration, factoring, inkasso og nogle services sammenhængende med dette.

Alt for mange vælger, når de arbejder med SEO og deslige, at kaste sig ud i alt for brede nicher som "Finans", "B2B" og lignende, for at suge så mange kunder til sig som overhovedet muligt: Og ja, det kan da også godt lade sig gøre at tiltrække kunder på den måde.

Samtidig er du bare nødt til at prioritere på en eller anden front og ramme din kerneforretnings 10-20 søgeord, fremfor alt muligt andet. Bare fordi du sælger noget "der minder om den der stol ægget", betyder det ikke, at du skal ligge på det søgeord.

Udover at multiplicere din SEO-indsats omfang med 2, 3 eller 10, er de nye søgeord du finder nemlig kun semirelevante, hvormed du ender ud med at få 5% flere kunder, på en 3 gange større indsats - det giver ganske enkelt ikke mening.

Oveni dette, stiger din trafik eksponentielt når vi snakker SEO.

Har du en gennemsnitlig 11. plads på et søgeord, får du maks. 1% af trafikken, er du derimod nummer 1, peger flere undersøgelser på, at satsen nærmere er på 20-30%. Du kan altså, i nogle tilfælde, bygge de sidste 5-10 links til en specifik artikel og på den baggrund mangedoble din trafik.

... Eller du kan starte på 30 nye søgeord, som i bedste fald skaffer dig 1 relevant kunde på det næste år, ud af en kæmpe pulje halvrelevante leads, med alt for små budgetter. Specielt i B2B er dette en udfordring som jeg ser ofte.

Er du som Arvato, bør du finde søgeordet med 50 søgninger månedligt - nemlig "fakturakøb", vinde søgeordet og gå videre. Fakturakøb er nemlig forholdsvist specifikt og har dermed de bedst mulige kår for at fange den helt store kunde, som søger på lige akkurat det de søger - ikke alt muligt andet "der minder om".

"Factoring", "Inkasso" og lignende er større, bedre og garanteret højt konverterende - men selv disse højrelevante ord, ville aldrig være min førsteprioritet, da konkurrencen er større og opgaven dermed mere langsigtet.

Mit budskab er: Start smalt, start småt og ekspander så. Lad være med at tro, at du kan 10-doble din forretning: Gå efter de 20-50% ekstra, super relevant trafik - så kan du altid begynde på de næste, spændende søgeord, når succesen er ved at indtræffe eller hvis budgettet har en passende størrelse til arbejdsbyrden det er, at score en 1-3. plads.


Besøg vores andre hjemmesider :
lll