3 tips til markedsføring af en efterskole - Morning Train og online marketing - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

Om denne blog

Morning Train og online marketing
 

Syndication

 

Archives

 

3 tips til markedsføring af en efterskole

I denne artikel ønsker jeg at præsentere nogle af de strategier, som vi har benyttet i sammenhæng med markedsføringen af Idrætsefterskolen Lægården.

Modsat mange traditionelle forretningsmodeller, har en efterskole nemlig helt ekstremt mange kanaler, hvor trafik kan opnås næsten gratis.

Dette har jeg kortet ned til tre punkter.

Har du selv noget med en efterskole at gøre eller arbejder du indenfor et andet felt, hvor store mængder goodwill er oplagret hos brugerne, brugernes forældre eller nogle helt andre. Så kan rådene helt sikkert også bruges i den sammenhæng.

1. Udnyt goodwill til linkbuilding:

Når man arbejder med søgemaskineoptimering, er linkbuilding et meget vigtigt element, såfremt man ønsker at ende som nr. 1 i Googles indeks, på diverse søgetermer.

I den sammenhæng er der virkelig meget at hente som efterskole.

Sagen er nemlig den, at alle elsker efterskolerne. Man har lokale samarbejder med fodboldklubber og håndboldklubber - de vil med glæde linke til ens hjemmeside.

Derudover er de fleste efterskoler forbundet med en eller anden form for sport, kreativt fag eller andet, hvor et væld af niche-websites gerne vil støtte op om "den gode sag", hvis man beder dem om det.

2. Find relevante websites:

Udover at have store muligheder indenfor diverse samarbejdspartnere, findes der rent faktisk også websites for efterskoler specifikt. Heriblandt møder man Efterskole.dk, hvor man kvit og frit har mulighed for at tilmelde sig.

Dette er, udover et udemærket link, en glimrende mulighed for at blive sidestillet med alle andre efterskoler, inddelt efter fag, og dermed få sin bid af kagen.

Mange tusinde mennesker bruger hver måned hjemmesiden, hvormed der gerne er en hel del at hente.

Ydermere er der, indenfor de forskellige fag/sportsgrene gerne foreninger som DBU, DGI og deslige, hvor man har mulighed for at få eksponering og i sidste ende trafik.

Vi har ligeledes gjort brug af hjemmesiden "fodboldforpiger", der godt nok koster penge, men samtidig er yderst nicherelevant.

3. Sociale medier er en sejrsrunde.

At gå på de sociale medier som efterskole, er den rene sejrsrunde. Indlæggene der lægges op behøver ikke være gennemtænkte, for at opnå et abnormt stort reach.

Brugerne er tidligere elever som elsker skolen, hvormed mange tusinde mennesker kan nås, hver gang man logger ind.

Fokuserer man på sine linjefag og andre USP'er for skolen, er der her ekstremt stort (og til dels uudnyttet) potentiale for at nå ud til virkeligt mange mennesker. Både børn, der potentielt kunne starte på skolen til næste år, og deres forældre, som har en hel del at sige omkring valget af efterskole.

Har du nogle erfaringer indenfor lignende emner?


Besøg vores andre hjemmesider :
lll