28 July 2010
Fremtidens medieforbrugere er stensikre i deres valg, de rutter ikke med pengene, og deres villighed til at betale penge for indhold falder skriver Berlingske Business.
Ifølge professor Anker Brink Lund fra CBS og Frands Mortensen fra Aarhus Universitet udgør de sociale medier en seriøs trussel.
Især på annonce siden tager de i øget grad midler fra de traditionelle mediehuse som udgiver på papir.
»De stjæler en frygtelig masse tid og en frygtelig masse reklameindtægter, og de leverer ikke meget medieindhold den anden vej. Den omlægning af medieforbruget betyder, at den indflydelse, som de traditionelle medier har haft på den offentlige meningsdannelse, bliver formindsket. Samtidig stjæler de penge, så de traditionelle medier får sværere ved at leve op til deres opgave,« udtaler Frands Mortensen til Berlingske Business.
Han tilføjer "Det er en katastrofal situation, som man ikke kan rette op på. Den vil føre til, at dagbladene bliver svækkede som traditionelle bladhuse. Samtidig kommer tv i langt højere grad til at leve af abonnementsindtægter."
Læs mere (anbefales): http://www.business.dk/medier-reklamer/her-er-mediernes-stoerste-udfordringer
Besøg: loumannlissau.ning.com