Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
08 December 2014

 

Forleden dag opdagede jeg, at nogle på min mailliste havde fået en mail, der IKKE skulle sendes endnu. Normalt ville det være hundrede procent min fejl, fordi jeg er en teknikknold. Denne gang var det faktisk teknikkens skyld - men hvad hjælper det?
Arggh ...

... tænkte jeg, da jeg fik den der flinke mail om, at nyhedsbrevet så underligt ud.
Og så var det, jeg kom i tanker om Poul.
Til hverdag passede Poul jo sit job som statsminister. Men så skulle han demonstrere mod atomkraft. På cykel. 
Desværre var cykelhjelmen lidt for lille.
Men Poul tog den på og sagde: Åh, det er der ikke nogen, der lægger mærke til.
The rest is history.
Måske havde Poul bare glemt sit eget valgsprog: Ka' vi ikke gøre det lidt bedre?
De ord tænker jeg tit på, når jeg ser på tekster online - (eller får tilbagemelding på mails, der ikke skulle sendes).
Og jo, vi kan tit skrive lidt bedre – og få meget bedre resultater ud af det!

Derfor: Must know-listen til bedre salgstekst
 
Skriv du, som om du talte med kunden lige nu

Skriv enkelt – rens ud i underlige fremmedord. Hellere to korte sætninger end en lang sætning med fire kommaer. Begræns ekspertviden som fx tekniske specifikationer til absolut must know!

Husk 3 ting: Fact - fordel - følelse.
Når din salgstekst er klar, skal den omfatte:
- Must know produktinfo 
- Den fordel, kunden har ved at købe
- OG den følelse af glæde eller lettelse, kunden oplever, når produktet løser et problem - eller opfylder et behov.

Fremhæv de bedste argumenter for at købe i overskriften. Et godt argument for at købe er, at kunden får en fordel – eller slipper for en ulempe. 

Brug underoverskrifter. Hver underoverskrift skal give mening, også når man ikke har læst teksten – og friste til at læse videre.

Slut af med call to action - bed læseren vælge mellem produktvarianter, se udvalget i shoppen, kontakte dig eller tilmelde sig nyhedsbrevet.

Husk Poul. Giv dig tid til teksten. Redigering er et must, især hvis du skriver så hurtigt, at dine fingre slår fartstreger hen over tastaturet! Inspiration er godt – men redigering er konge.

Spænd hjelmen igen!
Ikke et sekund havde Poul troet, at en lille cykelhjelm gør så stor forskel. Men desværre for ham druknede hans engagement mod atomkraft i dumme vittigheder om knoldklemmende cykelhjelme.
Så går du rundt og tror, at ingen lægger mærke til detaljerne i din tekst?
Du tager fejl.
Så spænd hjelmen igen - og skriv. Eller få mig til det, hvis hjelmen klemmer så meget, at virksomhedsteksterne giver dig hovedbrud. Så kører det for dig. Som man siger. :)


 
Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Louise skriver Skriv dig op