Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Gør det dog nemt at være kunde. Tre tips der virker!

8,307 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 February 2017

Hvor meget omsætning mister du ved at være stædig?

Du kender sikkert situationen. Jeg vil gerne have ordren, men kunden er i tvivl.

Han siger: Jeg skal lige sove på det.

Han siger: Det lyder meget godt, men lad mig lige få et par dage.

Han siger: Det er den rigtige model - så jeg ringer i morgen og lægger ordren...

...men han køber ikke. Og måske han aldrig køber, selv om du tænkte "Den er hjemme!"

Jeg oplever, at masser af salg ikke lukkes, fordi du gør det for svært for kunden.

Hvorfor handler jeg jævnligt i Magasin?

Fordi det er den mest fantastiske oplevelse?

Fordi de er mega trendy?

Fordi de er billige?

Nej. Fordi jeg ved, at der aldrig er bøvl eller ballade når jeg vil bytte eller ha' penge retur.

De spørger ikke engang om hvorfor - det smiler bare og gør som jeg befaler.

Hvorfor lod min kone varer for 5.000 kroner blive liggende i den lokale dametøjsbiks?

Det var her lige efter jul. Min kone og jeg var ude at gå en tur i Holte hvor vi bor. Der er vel 50 butikker i byen. I Lyngby som er en handelsmetropol er der vel 500. Konkurrencen kan mærkes. Der er mere og mere trafik i Lyngby - og mindre og mindre i Virum-Holte. Her lukker butikkerne og erstattes af ejendomsmæglere. I Lyngby er der gang i den.

Så vi vil gerne handle lokalt - hvis der er muligt.

Så vi gik ikke forbi den lokale dametøjsforretning - vi gik ind.

Min kone samlede sammen. En nederdel. En skjorte. Sko. En frakke.

Der var udsalg. Så priserne var gode på nogle varer. På andre var det at betale fuld pris.

Jeg opmuntrede hende: "Køb det hele - det vil se virkelig godt ud til dig" - dels fordi jeg mente det. Dels fordi jeg ville hjem.

Fruen var positiv. Skulle ha' det hele, men fordi der var travlt ville hun ikke prøve det hele. Så hun sagde til ejeren, at hun gerne ville have det hele, men at hun var i tvivl om skjorten.

Dn ville hun gerne have lov at prøve hjemme og evt. returnere dagen efter.

"Vi bytter ikke udsalgsvarer..." var svaret.

Da vi gik hjem var vi tomhændet.

To dage efter ankommer en pakke fra Yoox med de samme varer.

Forskel?

20% billigere + 14 dages fuld returret uden spørgsmål.

Hvordan gør du det svært for dine kunder?

Jeg tror at du - og mange andre har sat en masse barrierer op for kunderne - uden at du aner det.

Du gør måske noget som låser kundens beslutning:

1. Beder om betaling før levering.

2. Har en købt-som-beset politik uden mulighed for ombytning.

3. Beder kunden komme til dig i stedet for at levere.

4. Svarer via mail i stedet for at ringe op.

5. Svarer halvt i stedet for at svare på alt.

6. Undlader at spørge efter ordren.

7. Overlader initiativet til kunden - i stedet for at styre.

8. Svarer for sent på mails - en time er nogen gange for lang tid.

9. Tror at en webshop er undværlig - og holder stædigt fast i kun at have en fysisk butik.

10. Har 117 regler og betingelser der gør det svært for kunden at trykke på "KØB"

Ved du hvordan jeg konverterer 95% af mine tilbud til en ordre?

1. Jeg skriver ikke tilbud - læs endelig denne.

2. Jeg giver 100% garanti. Er du ikke tilfreds? Så får du ingen faktura.

3. Jeg beder aldrig om penge før levering.

4. Jeg spørger til ordren. Hver gang.

5. Vil en kunde annullere eller flytte - så er det fint. Og gratis. Jeg bliver ikke engang sur...

Om du kan konvertere 95% er svært at spå om. Det komme meget an på branche, produkter og kunder...

...tror du.

Det kommer meget mere an på om du fjerner barrierer eller om du tror at alle potentielle kunder er ude på at snyde dig.

Min oplevelse er, at når man gør det let at være kunde, så køber de.

Og jeg har endnu til gode at droppe fakturaen.

Til gengæld har jeg skrevet mange flere, fordi muligheden for at slippe for den var til stede.

Så fjern barriererne og stol på dine kunder, i stedet for at være en tøsedreng :-)

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Leon blogindlæg Skriv dig op