Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Om at gøre indtryk

798 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
21 January 2013

- og efterlade sig aftryk.

Troværdighed og loyalitet opnår man ved at skabe et vedvarende følelsesmæssigt aftryk. Hvis en virksomhed vil kunne trænge igennem til sin målgruppe, skal den operere inden for tre “tryk”-dimensioner, det mener foredragsholder og rådgiver Soulaima Gourani:

1. Indtryk - det første man oplever, når man møder virksomheden

2. Aftryk – det, du og dine kollegaer efterlader ved en samtale eller et møde

3. Udtryk -  det alle andre siger om virksomheden og som gerne skal passe sammen med den enkelte kundes oplevelse

Personlig branding drejer sig altså om synlighed og markedsføring. Dine kunder køber ganske enkelt ikke blot med sin fornuft og med tegnebogen i baghovedet. De handler i høj grad med hjertet. Flere undersøgelser i kundeadfærd viser, at følelser står for over 50 % af årsagen til, om vi køber, eller ikke køber. Det er derfor ret afgørende hvilke signaler vi sender, og hvordan vi gør det.

Corporate branding er smeltet sammen med personlig branding og er derfor kommet til at handle om følelser. Alle medarbejdere i virksomheden – mener Soulaima Gourani – bærer på et personligt brand, og det skal harmonere med virksomhedens og omvendt.

Hvis vi leger lidt med tanken:

Dit personlige brand er dit ry. Spørgsmålet er, om det ry arbejder med dig eller imod dig? Dit personlige brand er en samling af dine egenskaber – viden, færdigheder og karaktertræk. Og vigtigst af alt: det er det, der står tilbage – det aftryk du efterlader. I virkeligheden er det summen af din personlighed, selvopfattelse og måden, hvorpå du agerer.

Brandingekspert Clare J. Hefferren har sagt, at målet med den personlige branding er at afstemme, hvem du er, med hvad du gør. Når du afstemmer de to ting, skaber du en magnetisk virkning som giver muligheder og bringer folk til dig. ”Et personligt brand er en evolution. Når du ændrer dig bør dit brand ændre sig med dig”.

Det er ikke tilstrækkeligt, at din faglige kunnen er til U.G. Du skal kunne interagere positivt med dine kunder, så kundens følelser bliver stimuleret. Hvis du er i stand til at efterlade et autentisk og emotionelt aftryk, så er du kommet langt!

Filmmediet har i den henseende en fantastisk evne til at tryllebinde eller nå en modtager på unik vis. Filmen giver mulighed for at videregive information, budskaber, pointer på en måde, så man husker det og gør det hele mere tilgængeligt. Film spiller netop på følelser - har du overvejet det? :-)

De bedste hilsner,

Signe og Tina / kommaMEDIA.dk

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når kommaMEDIA skriver Skriv dig op