Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
26 November 2010

Vi modtager alle spammail.
Bliv ikke vred, men svar konstruktivt og sælg.

Dette indlæg har jeg haft liggende klar længe. Jeg havde nemlig en teori om, at man ved at svare konstruktivt på dansk spam ville kunne sælge ydelser til spammerne. Teorien er nu afprøvet, og jeg er nu klar til at offentliggøre resultatet.

Ideen er, at skabe en positiv stemning omkring spammerens "forbrydelse".
I ånden af denne positive stemning benytter man så lejligheden til at gøre opmærksom på sine egne fortræffeligheder overfor spammeren.
Jeg selv sælger jo kommunikationsydelser, så i mit tilfælde ville det være oplagt at forsøge at sælge lovlig markedsføring, der virker.
Så i en periode har jeg nu besvarert uopfordrede mails fra danske firmaer noget i retningen af sådan her:

Tak for din henvendelse.
Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på, at uopfordrede henvendelser pr. e-mail ikke lovlige i henhold til markedsføringslovens §6.
Mange regner fejlagtigt med at dette kun gælder for masseudsendelser. Det er ikke tilfældet. En henvendelse som den, du har sendt til mig, ligger helt klart i kategorien spam, og hvis nogen klager over dig, risikerer du en stor bøde.

Men hvorfor ikke bruge gode og lovlige markedsføringsmetoder i stedet... bla... bla... bla... - og det vil jeg gerne sælge dig - venlig hilsen osv.

Nu ville modtageren så blive blød i knæene af glæde over at have sparet en stor bøde, at han ikke blot fik tillid til min store viden, men også følte sig ufatteligt positivt behandlet. Og som naturlig konsekvens, ville han bede om hjælp til sin markedsføring.

Sådan er det ikke gået.
Samtlige tilbagesvar jeg har fået, har været bygget over samme skabelon og formuleret i mere eller mindre vrede vendinger:

Pas dig selv, idiot.
Jeg ved bedst selv, hvordan min virksomhed skal markedsføres, og der er intet galt med den mail jeg har sendt dig og 1000 andre.
Jeg sletter dig af min liste, så du får ikke flere mails fra mig.
Mere eller mindre venlig hilsen - Spammeren.

Så nu har jeg lukket for den positive tilgang til spammere og videresender al dansk spam til dansk@spamklage.dk.

I øvrigt følger jeg, hvad forbrugerrådet foreslår på denne side: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad017/

mvh Hans

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Hans skriver Skriv dig op